Lidl sa pustil do odbremeňovania Slovenska od plastov. Tieto produkty sa zmenia

  • Lidl úpravou niekoľkých druhov produktov odbremení Slovensko o ďalších 30 ton plastov ročne
  • Nadväzuje tak na opatrenia z posledných mesiacov, v rámci ktorých je cieľom ročne znížiť produkciu plastového odpadu o 420 ton
bemmmm
Lidl, pixabay.com
  • Lidl úpravou niekoľkých druhov produktov odbremení Slovensko o ďalších 30 ton plastov ročne
  • Nadväzuje tak na opatrenia z posledných mesiacov, v rámci ktorých je cieľom ročne znížiť produkciu plastového odpadu o 420 ton

Lidl ďalej pokračuje vo svojej stratégií obmedzovania a nahrádzania plastov v rámci svojho sortimentu. Úpravou troch druhov produktov ušetrí ročne ďalších 30 ton plastov, informuje o tom v tlačovej správe.

Nadväzuje tak na opatrenia z posledných mesiacov. Našu krajinu ročne odbremení o viac ako 420 ton plastov. Pre lepšiu predstavu, ide o taký objem plastového odpadu, aký za rok vyprodukuje 13 000 Slovákov.

Aké sú najnovšie opatrenia Lidla? Zmena obalu hranolčekov predstavuje úsporu 2,5 tony, rovnaký krok pri detských plienkach znamená až o 5,5 tony plastu menej. Až o 22 ton plastov ročne odbremení diskont našu krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú. V súčte ide o ročnú úsporu 30 ton plastov.

zdroj: pixabay.com

Prvým krokom diskontu pri redukcii plastov bolo odstránenie najtenších igelitiek z predaja koncom minulého roka. Lidl odstránením týchto tašiek, ktoré nikdy zákazníkom nerozdával zadarmo, z ponuky ušetril 125 ton plastov ročne. Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny pracej sily, resp. obsahu dosiahla úspora 15 ton plastov ročne.

Lidl taktiež prestal objednávať jednorazový plastový riad ako sú poháre, taniere, príbory, ale aj plastové slamky. Nahradenie plastového materiálu ekologickejšími alternatívami odbremení životné prostredie o 35 ton plastov ročne.

Dôležitým krokom v boji proti dobe plastovej bolo rozhodnutie reťazca znížiť hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov vlastnej značky. Úprava sa týka aj obalových fólií. Tento krok predstavuje úsporu plastov 216 ton na ročnej báze. Lidl zároveň v roku 2018 recykloval viac ako 800 ton plastov.

zdroj: pixabay.com

„Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť – obmedziť – recyklovať,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu, a dodal: „Spolu s našimi dodávateľmi uvažujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie.“

Na jar 2018 predstavil obchodný reťazec svoju stratégiu obmedzovania plastov. V rámci nej si Lidl stanovil ambiciózne ciele znížiť objem plastov vo vlastných prevádzkach o najmenej 20% a zároveň dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.

zdroj: TS

Najnovšie videá

Trendové videá