Lidl úplne pobláznil Slovákov, jeho inovácia je absolútnym hitom
- V 160 predajniach obchodného reťazca predalo viac ako 33-tisíc takýchto balení
- Debničky sú plné ovocia a zeleniny, ktorú predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval
- V 160 predajniach obchodného reťazca predalo viac ako 33-tisíc takýchto balení
- Debničky sú plné ovocia a zeleniny, ktorú predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval
Byť zodpovedným nie je vždy jednoduché, na čo sa Lidl rozhodol reagovať a pomôcť s tým svojim zákazníkom. Obchodný reťazec je známy tým, že prichádza s inovatívnymi riešeniami a výnimkou nie je ani projekt, prostredníctvom ktorého podporuje trvalú udržateľnosť. Tiež však šetrí peňaženky spotrebiteľov. Reč je o predaji debničiek ovocia a zeleniny, ktoré by inak skončili v koši. Tieto debničky sa predávajú za prekvapivo nízke ceny.
Len počas prvých trhoch mesiacov od spustenia iniciatívy S Lidlom šetríme jedlo sa v 160 predajniach obchodného reťazca predalo viac ako 33-tisíc takýchto balení. To znamená, že spotrebitelia tak zachránili viac ako 100-tisíc kilogramov potravín.
„Plytvanie potravinami je veľký problém,“ hovorí Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku. Tvrdí, že na jednej strane si mnoho ľudí nemôže dopriať takú stravu, ako by si priali, no na druhej strane sa podľa odhadov na Slovensku vyhodia stovky tisíc ton potravín.
„Potravinový odpad zanecháva tiež obrovskú uhlíkovú stopu a veľké množstvo zdrojov ako voda, energia či práca ľudí bolo vynaložených úplne zbytočne.“
Veľká časť potravinového odpadu vzniká v domácnostiach, no obchodníci si uvedomujú svoj diel zodpovednosti. Snažia sa tak vzdelávať svojich zákazníkov. Špeciálne trojkilové debničky s obsahom rôzneho ovocia a zeleniny tak môžu zákazníci nájsť len za 1 euro vo všetkých predajniach Lidl na Slovensku.
Debničky sú plné ovocia a zeleniny, ktorú pred tým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval. Problémom mohol byť poškodený obal alebo jeden nevyhovujúci kus v balení. V debničkách zákazníci nájdu jablká, zemiaky, citróny, mrkvu alebo cesnak, pričom každá z prepraviek je iná.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Optimalizácia sortimentu a procesov
Zákazník si však môže byť istý, že nakúpi kvalitné kusy a za skvelú cenu. „Stretávame sa výlučne s pozitívnymi reakciami, všetky debničky sa predajú takmer okamžite po ich vyložení. Tento projekt je dôkazom, že spoločenská zodpovednosť je súčasťou našej diskontnej DNA. Neustále totiž hľadáme spôsoby, ako fungovať ešte efektívnejšie a jednoduchšie. Platí to pre naše podnikanie a tiež pre náš vzťah k trvalej udržateľnosti,“ doplnil Flachbart.
Mnohí zákazníci tiež nevedia o tom, že v Lidli si môžu zakúpiť chlieb Priamo z pece do poludnia druhého dňa po vypečení s 50 % zľavou. Tento chlieb nájdu špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáloch. Aj toto je jeden zo spôsobov, ako Lidl ponúka udržateľnejší a zodpovednejší nákup.
Okrem prírody tak zákazníci šetria aj svoje peniaze. Obchodný reťazec tiež už dlhodobo oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a nakupujúci si ich môžu zaobstarať s výraznou zľavou. Tieto potraviny Lidl predáva už tri roky. Zákazníci ich nájdu v chladiacich regáloch v špeciálnych boxoch s označením „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré“.
Táto optimalizácia sortimentu a procesov napomáha Lidlu čo najviac zefektívniť objednávania, no i predaj tovaru. Zároveň diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke. Potraviny teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch, namiesto toho si zákazníci môžu dlhšie vychutnávať ich čerstvosť.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Lidl