Lidl ušetrí Slovákom stovky eur. Ruší službu, ktorá bola roky samozrejmosťou
- Lidl prišiel s novinkou v oblasti reklamných letákov
- Reťazec sa rozhodol zrušiť jeden zo svojich pravidelných letákov
- Lidl prišiel s novinkou v oblasti reklamných letákov
- Reťazec sa rozhodol zrušiť jeden zo svojich pravidelných letákov
Lidl prišiel s novinkou v oblasti reklamných letákov. Ako informuje portál tvnoviny.sk, reťazec sa rozhodol zrušiť jeden zo svojich pravidelných letákov. Kaufland, ktorý má rovnakého vlastníka ako Lidl, už takto funguje dlhšie. Týmto krokom sa oba obchodné reťazce vo svojej stratégii zjednotili.
Obchodné reťazce pravidelne lákajú zákazníkov cez reklamné letáky. Tieto materiály obsahujú rôzne zľavy a akciové ponuky. Záujem o výhodné nákupy výrazne stúpol počas obdobia vysokej inflácie.
Väčšina obchodov vydáva hlavný leták každý týždeň. K nemu často pridávajú kratšie akciové ponuky. Kaufland napríklad zverejňuje svoj týždenný leták vo štvrtok, no niektoré zľavy z neho začínajú platiť až v nedeľu. Teraz sa rozhodol pre podobnú zmenu aj obchodný reťazec Lidl.
Zmena v Lidli
Lidl zrušil svoj štvrtkový leták. Všetky akciové ponuky nájdu zákazníci už len v hlavnom letáku, ktorý začína platiť každý pondelok. Zákazníci tak dostanú informácie o zľavách na potraviny len raz za týždeň v jednom letáku.
„Aktuálne máme v našich predajniach dva druhy tlačených letákov. Jeden s týždennou ponukou potravinového sortimentu a druhý, rovnako s ponukou na týždeň, je zameraný na spotrebný tovar,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Lidl Adriana Maštalircová pre tvnoviny.sk.
Lidl zmenil systém letákov podľa preferencií svojich zákazníkov. Tí vraj uprednostňujú jeden leták týždenne. Oba reťazce, Lidl aj Kaufland, vlastní nemecká skupina Schwarz Group.
Digitálne letáky
Lidl preferuje elektronickú verziu svojich letákov už dlhší čas. „Letáky zasielame vo forme emailového newslettra, cez whatsapp, nachádzajú sa v našich mobilných aplikáciách, dávame ich do pozornosti cez sociálne siete i náš web,“ doplnila Maštalircová.
Tesco prešlo na digitálne letáky už na začiatku roku 2023.
„Od januára končíme s distribúciou promočného letáka vo fyzickej podobe do domácností, čo ročne prinesie úsporu 1 700 ton papiera. Posledný papierový leták si nájdu zákazníci vo svojich schránkach prvý januárový týždeň. Zákazníkov chceme motivovať, aby sa zaregistrovali v našej Clubcard aplikácii, ktorá im pomôže odomknúť výhodné ponuky ušité im na mieru,“ uviedla v tom čase Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.
Spoločnosť už predtým podnikla kroky k ekologickejšiemu riešeniu v rámci ich pravidelných týždňových letákov. Ešte v marci 2022 bola zrušená ich distribúcia pre Košice a Bratislavu. V októbri 2022 reťazec prestal tlačiť letáky aj pre svoje predajne. Od januára roku 2023 už nie sú dostupné v papierovej podobe vôbec.
Pokračovanie článku nájdeš na druhej strane >>>
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.