Lietanie bez kriku. Cestujúci si budú môcť priplatiť za triedu len pre dospelých

  • Holandská letecká spoločnosť prichádza s novinkou
  • Dospelých chce ušetriť od nepríjemných rušivých faktorov
lietadlo plač dieťa
Ilustračný obrázok Unsplash/Alexander Schimmeck, Zahra Amiri
  • Holandská letecká spoločnosť prichádza s novinkou
  • Dospelých chce ušetriť od nepríjemných rušivých faktorov

Niekoľkohodinové cesty vlakom, autobusom či lietadlom môžu byť často nepríjemné kvôli teplotám, nepohodliu alebo prílišnému hluku. Holandská letecká spoločnosť Corendon Airlines sa rozhodla zaviesť novinku, ktorá určite pomôže vyriešiť posledný zo spomínaných troch problémov.

Na linke medzi Amsterdamom a ostrovom Curaçao preto zavedie zónu „len pre dospelých“. Už z názvu zóny je teda zjavné, komu je táto časť lietadla určená, konkrétne ide o cestujúcich bez detí a ľudí, ktorí chcú počas letu pracovať alebo cestovať v pokojnom prostredí bez výkrikov detí či iných rušivých faktorov. 

Desaťhodinová cesta môže byť ešte príjemnejšia

Novinka, ktorú spoločnosť zavedie na spomínanom diaľkovom lete, má niekoľko výhod. Cestujúci bez detí môžu mať pokoj od nepríjemných rušivých faktorov a rodičia s deťmi sa už nemusia obávať reakcií spolucestujúcich na hlasné prejavy radosti či plaču zo strany cestujúcich ratolestí.

Cesta cez Atlantický oceán, ktorá cestujúcich z hlavného mesta Holandska prepraví na slnečný ostrov v Južnej Amerike, potrvá približne 10 hodín. Lety z Amsterdamu do Curaçaa začne spoločnosť Corendon Airlines prevádzkovať od 3. novembra tohto roka, uvádza Airline Staff Rates.

Zóna iba pre dospelých v prednej časti lietadla

Zóna s názvom „Only Adult“, teda po slovensky „Len dospelí“, bude umiestnená v prednej časti lietadla. Jej vybavenie bude pozostávať z deviatich sedadiel XL s väčším priestorom na nohy a 93 štandardných sedadiel, ktoré sú cestujúcim dobre známe z lietadiel iných leteckých spoločností.

Zóna je od zvyšku lietadla jasne fyzicky oddelená stenami a závesmi. Tým vzniká uzavreté prostredie, ktoré prispieva k pokojnému a pohodovému letu cestujúcich. Rezervácia štandardného sedadla v tejto zóne ťa bude stáť 45 eur za jednosmernú cestu a XL miesto v zóne pre dospelých stojí 100 eur za jednosmernú cestu.

Za desaťhodinovú cestu však, samozrejme, nezaplatíš iba 45 eur a ide o príplatok k oficiálnej letenke. So zónou pre dospelých je však spojené aj isté vekové obmedzenie a dostanú sa do nej už aj stredoškoláci. Je totiž prístupná už pre cestujúcich vo veku od 16 rokov, uvádza Simple Flying.

Turecký milionár a zakladateľ leteckej spoločnosti Corendon Airlines, Atilay Uslu, vytvoril túto zónu pre ľudí, ktorí túžia po pokojnom lete.

„Na palube našich letov sa vždy snažíme uspokojiť rôznorodé potreby našich zákazníkov. Sme tiež prvou holandskou leteckou spoločnosťou, ktorá zaviedla zónu Iba pre dospelých, pretože sa snažíme vyhovieť potrebám cestujúcich, ktorí počas letu hľadajú trochu viac pokoja. Veríme, že to môže mať pozitívny vplyv aj na rodičov cestujúcich s malými deťmi. Môžu si užiť let bez obáv, keď ich deti budú robiť trochu viac hluku,“ dodáva.

Lacným letenkám dáme možno zbohom

V Európskej únii (EÚ) plánujú v rámci boja proti zmene klímy regulovať minimálnu cenu za leteckú dopravu v rámci bloku. Ako referuje web epravda.com.ua, v rozhovore pre francúzsky týždenník L’Obs to povedal francúzsky minister dopravy Clément Beaune, informuje SITA.

Podotkol, že v najbližších dňoch predloží svojim náprotivkom v EÚ návrh na stanovenie minimálnej ceny za leteckú dopravu. „Letenky za 10 eur, keď sme uprostred ekologického prechodu, už nie sú možné. Nezodpovedá to ich hodnote pre planétu,“ domnieva sa Beaune.

„Otvorene vyzývam na zdanenie aktivít, ktoré znečisťujú životné prostredie, aby sa investovalo do ekologického prechodu,“ doplnil. Francúzska vláda podľa neho plánuje zvýšiť aj daň za odlety z Francúzska, aby sa zvýšili investície do železničnej dopravy.

Spomenutá iniciatíva sa dotkne predovšetkým nízkonákladových leteckých spoločností. Vďaka nízkym cenám za najrýchlejší a jeden z najbezpečnejších spôsobov dopravy sa stali úspešnými spoločnosťami v EÚ. Ich nízke sadzby zároveň niekedy nepokryjú náklady.

Okrem toho letecká doprava spôsobuje viac emisií skleníkových plynov ako cestovanie vlakom. Železničná doprava však v rámci Európy zostáva o 71 % drahšia ako letecká.

Zdroje: Airline Staff Rates, Simple Flying, SITA

Najnovšie videá

Trendové videá