Lístky na koncerty si čoskoro kúpiš aj na Facebooku. Ohrozí to spoločnosti, ako je Ticketportal?
- Najväčšia sociálna sieť začala v Amerike testovať predaj lístkov priamo na facebookovej stránke udalostí koncertov.
- Najväčšia sociálna sieť začala v Amerike testovať predaj lístkov priamo na facebookovej stránke udalostí koncertov.
Facebook nedávno predstavil nové tlačidlo, ktorým umožnil prispieť na projekty neziskovým organizáciám. Svet sa začal domnievať, že sa chystá krok po kroku vytvoriť konkurenciu najväčším crowdfundingovým platformám. Tentokrát sa Mark a spol. rozhodli umožniť priamy predaj lístkov na stránkach udalostí. Namiesto tlačidla „Lístky sú dostupné“, ktoré ťa momentálne odkáže na externú stránku predávajúcu lístky, sa tak možno už aj u nás čoskoro objaví tlačidlo „Kúpiť lístky“.
Používatelia si tak lístok zakúpia bez opustenia Facebooku, čím sa jednak zníži návštevnosť tretích strán, ktoré lístky predávajú, čo je však dôležitejšie, môže sa znížiť aj ich počet predaných lístkov. Ok, možno to je odvážne tvrdenie, má však dôvod. Facebook si z transakcie neúčtuje ani cent. Organizátor tak môže ponúknuť lístok priamo na sociálnej sieti a doslova sa zbaviť predajcov ako sú napríklad Ticketportal, ktorý si z každého predaného lístka uchmatne 8%. Má to však svoj háčik. Facebook síce uskutoční transakciu, na spracovanie predaja lístku však bude treba externý backendový systém. Pokiaľ ním organizátor nedisponuje, stále bude na také služby ako Tickeportal odkázaný. Pravdepodobne tak vznikne aj priestor pre čisto backendové systémy napojené na Facebook.
Na všetko sa však dá pozerať z dvoch uhlov pohľadu. Predajcovia ako Ticketportal neponúkajú len predaj lístkov. Vrámci predaja ti ponúknu aj marketingový balíček, ktorý zahŕňa napríklad umiestnenie propagačných materiálov a plagátov na predajných miestach, či propagáciu vrámci rôznych médií, čo je rozhodne veľké plus. Mojou otázkou teda je, kde má taká udalosť väčší marketingový priestor. Na sociálnej sieti, kde ju bude stačiť zdielať a priamo si zakúpime lístky (môže zdielať napríklad priamo fanstránka kapely, čím sa udalosť dostane priamo na oči fanúšikov), alebo v televízii a na množstve plagátov, ktoré si často ľudia ani nevšimnú, pretože sú zaujatí smartfónmi, alebo konverzáciou. Určite to vytvára priestor na diskusiu.
Pilotná prevádzka kúpy lístku sa podľa portálu Buzzfeed ukázala zatiaľ iba používateľom v San Franciscu, kde sa sociálna sieť spojila s menšími organizátormi a kapelami. V budúcnosti sa však funkcionalita bude postupne rozširovať do iných oblastí aj mimo Spojené štáty.
Čo hovoríš, prijal by si možnosť zakúpiť si lístok priamo na Facebooku? :)
Zdroj: buzzfeed.com