Billa propaguje regionálnych výrobcov. Pre nové výrobky vyhradila špeciálne miesto
- Nie je tajomstvom, že ľudia dnes čoraz viac vyhľadávajú lokálne a regionálne produkty. Nálepka "made in Slovakia" sa stala synonymom kvalitnej domácej produkcie a uvedomujú si to aj supermarkety.
- Nie je tajomstvom, že ľudia dnes čoraz viac vyhľadávajú lokálne a regionálne produkty. Nálepka "made in Slovakia" sa stala synonymom kvalitnej domácej produkcie a uvedomujú si to aj supermarkety.
Časy, kedy Slováci prahli po západných produktoch, už takmer odzneli. Samozrejme, stále sa nájdu takí, ktorí za lepšou kvalitou cestujú do Rakúska. Viaceré testy potravín totiž dokázali, že do našej krajiny sa často dostávajú menej kvalitné produkty. Aj to je však len o dôvod navyše, prečo podporiť našu lokálnu výrobu, a to nemyslíme práve mainstreamových producentov. Máme tu množstvo malých regionálnych značiek, ktoré produkujú v menšom, no svoju prácu si robia skutočne dobre.
Reťazec Billa sa preto rozhodol priniesť zákazníkom viac takýchto produktov a na jeho pultoch tak najnovšie pribudlo 61 nových výrobkov od deviatich regionálnych značiek, ktoré produkujú kvalitné džemy, medy, sladkosti, špeciálne múky či výrobky z levandule. Informoval o tom portál teraz.sk. Medzi značkami sú napríklad Tradičné Ertlovské Perníky, Levanduland, Happy Life či Raw Me. Mnohé z produktov sú ručne robené a všetky sú 100% slovenské. Billa im v predajniach vyhradila špeciálne miesto – celý regál s dreveným dizajnom a názvom Regionálni výrobcovia.
Nový regál už nájdeš v desiatkach predajní Billa v bratislavskom regióne, no postupne pribudne aj v ostatných mestách. Obchodný reťazec sa takto snaží podporiť menších producentov, ktorí vyrábajú kvalitné čerstvé produkty aj tradičné špeciality, no nemajú prostriedky na to, aby ich dostali do všetkých kútov Slovenska. Projekt podporilo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré chce podľa ministerky Gabriely Matečnej ďalej pomáhať zvyšovať podiel domácich produktov na pultoch.
Regionálnych produktov síce v Bille stále nie je dosť, no je pozitívne, že aj ľudia nakupujúci v supermarkete sa môžu rozhodnúť pre alternatívu ku niektorým komerčným značkám. Veríme, že postavenie regionálnych výrobcov sa bude ďalej krok za krokom posilňovať.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy