CEO Sveta bedničiek: Pomáhame farmárom presadiť sa a prinášame potraviny s dušou

  • Ére supermarketov odzváňa, silnie trend návratu k poctivým potravinám
  • Jedným z bojovníkov za kvalitu a férovosť je spoločnosť Svet bedničiek (aktuálne FARMOVE.sk)
  • Spýtali sme sa CEO Petra Kindela, ako chcú zmeniť Slovensko
22791798_1681451621906111_5709183421364090662_ob
Svet bedničiek
  • Ére supermarketov odzváňa, silnie trend návratu k poctivým potravinám
  • Jedným z bojovníkov za kvalitu a férovosť je spoločnosť Svet bedničiek (aktuálne FARMOVE.sk)
  • Spýtali sme sa CEO Petra Kindela, ako chcú zmeniť Slovensko

Slovenský spotrebiteľ je čoraz uvedomelejší, zaujíma sa o to, čo vkladá do košíka a aké hodnoty tým podporuje. Niet preto divu, že sa darí projektom, ako je Svet bedničiek (aktuálne FARMOVE.sk, pozn.red.), ktorý tieto hodnoty šíri.

Za týmto projektom stoja dvaja „dedinskí chlapci“, ktorí boli odmalička v kontakte so záhradou a vedia, odkiaľ k nám potraviny prichádzajú. Inšpirovali sa českou spoločnosťou Svět bedýnek a na Slovensko priniesli možnosť, ako si jednoducho zabezpečiť kvalitné, lokálne a sezónne potraviny. Ako? V debničke a od farmárov.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Debničky a farmárske potraviny online (@farmove.sk)

Na víziu a hodnoty Sveta bedničiek sme sa spýtali priamo CEO Petra Kindela.

Aká je filozofia vášho projektu a ako chcete ovplyvniť slovenský trh?

Prinášame potraviny, ktoré majú dušu. Chceme, aby ľudia potraviny u nás poznali, vedeli odkiaľ sú, kto ich vyrába, a prečo to vôbec robí. Bol by som naozaj nerád, keby sa práve jedlo vnímalo len ako vec, ktorú vidíte niekde v regáli bez identity, pretože za každým jedným sústom vo vašich ústach je určitý príbeh. V utorok 10.4. sme boli finalistami na vyhodnocovaní VIA BONA 2017, ktorú organizuje nadácia PONTIS v kategórii Férový hráč na trhu.

Správny charakter, tým by som asi začal, vystihuje najlepšie našu filozofiu, pretože bez neho by sme nevedeli fungovať vo vzťahu s nikým. S našimi dodávateľmi máme pevné a priateľské vzťahy, fungujeme na báze dôvery a sme pre nich stabilným partnerom, ktorého cieľom je podporiť dobrú myšlienku a tvrdú prácu dobrou a včasnou plácou, nezabúdajúc na zmysel vzťahov, ktoré sme si medzi sebou vytvorili.

Kto tvorí tím Sveta bedničiek?

Snažili sme sa vytvoriť dobrú partiu ľudí, ktorým chutí chodiť do práce a neberú ju „len“ ako možnosť zarobiť si peniažky na svoje živobytie. Vekový priemer je u nás cca 35 rokov, takže sme v plnej sile. :) Sme otvorení novým myšlienkam a návrhom, preto často riešime medzi sebou nové témy, ktoré sa nám v tomto rýchlo meniacom sa svete otvárajú.

Takže keď sa na niečom dohodneme so zamestnancami, robíme všetko preto, aby sme to dodržali. V neposlednom rade tvoríme tím aj s našimi zákazníkmi, ku ktorým pristupujeme férovo z každej strany, ponúkame im produkty od ľudí, ktorých sa nebojíme ukázať. Nemajú sa predsa prečo skrývať, keď robia tak poctivé potraviny. Férový prístup spočíva hlavne v spôsobe ľudskej a priateľskej komunikácie. Vedia, že sme tu pre nich, aby sme im poradili, nasmerovali ich, alebo sa s nimi len tak porozprávali, ako priateľ s priateľom.

Ako malým výrobcom pomáhate presadiť sa na trhu?

Veľakrát sa nám stalo, že sa ozval malý pestovateľ s prebytkami a my sme mu nezavreli dvere pred nosom. Naša flexibilita oproti veľkým obchodom spočíva práve v rozhodnutiach, ktoré môžeme robiť. Tým, že chceme kúpiť ponúknutú úrodu od malého pestovateľa, nepotrebujeme obsiahlu byrokraciu. Stačí sa správne rozhodnúť, či je to to, čo hľadáme a sme spokojní s kvalitou, následne produkt zaradíme do ponuky. Je to práve o tých menších výrobcoch a pestovateľoch, ktorí nemajú také kapacity, aby dokázali uspokojiť potreby veľkých obchodov.

V tomto sme flexibilnejší. Počas piatich rokov fungovania sme spoznali rôznych malých výrobcov, ktorí vďaka svojej poctivej práci už takí malí nie sú a podarilo sa im rozšíriť výrobu a etablovať sa aj do iných obchodov. Aktuálne pracujeme na „Únii maloobchodníkov“, ktorí by práve spoluprácou medzi sebou dokázali zaradiť malého výrobcu do svojej ponuky a zvýšiť mu tak odber. Spolupracujeme takto s Farmárskym rínkom v Pezinku či kamennou predajňou U Babičky v Bratislave.

Aký je asi pomer lokálnych a zahraničných produktov vo vašej ponuke?

Tento pomer sa neustále mení. Na jar sa rapídne zvyšuje podiel slovenských sezónnych čerstvých plodín (začíname medvedím cesnakom, špargľou, prvými šalátmi a čerstvými bylinkami, jahodami, slovenským ovocím…) a kulminuje na jeseň/v zime, kedy máme pripravené zásoby na celú zimu. V súlade s filozofiou sa snažíme mať v ponuke hlavne lokálne produkty.

Keď je už celý trh zaplavený zahraničnými jahodami, my si počkáme na tie naše slovenské a podporíme tak lokálnych pestovateľov. :) Čo sa týka chladeného portfólia, všetky mliečne produkty i mlieko či mäso a mäsové produkty sú zo slovenských fariem, čo výrazne zvyšuje percentuálny podiel. Podobne je to so spracovanými produktmi (pečivo, výrobky ako džemy, medy a mnohé iné). Ak mám hovoriť v číslach, aktuálne máme v ponuke okolo 400 zahraničných produktov a 1 700 slovenských.

Zaujímajú sa dnes podľa teba Slováci o pôvod potravín?

Pred piatimi rokmi, keď sme ešte len začínali, bol vidieť vzrastajúci patriotizmus našich zákazníkov. Ten im zostal dodnes, no k tomu sa pridal aj samotný záujem o vyššiu kvalitu, myslím tým hlavne zloženie a pôvod potravín v našej ponuke. Heslo „Potraviny, ktoré majú dušu“ vzniklo práve pre tento moment, aby sa ľudia vedeli myšlienkovo a príbehovo prepojiť s našimi dodávateľmi.

My sme pre nich to spojítko a príbehy, ktoré majú možnosť vnímať cez potraviny na ich stole, sú ozajstné. Naši zákazníci môžu ísť farmy, s ktorými spolupracujeme, dokonca navštíviť.

Ako by si zhrnul výhody objednávania potravín zo Sveta bedničiek oproti nákupu v obchode?

Z prieskumu vyplýva, že zákazníkom šetríme čas (dovoz až domov a pohodlný nákup z domova), páči sa im, že zanechávame menšiu ekologickú stopu (my jedným autom rozvezieme viac objednávok, ako keby malo ísť do obchodu fyzicky autom individuálne viacero ľudí), tiež dbáme na lokálnosť produktov tam, kde je to možné, poskytujeme komplexné portfólio, ktoré neustále rozširujeme (všetko pod jednou strechou) a ďalšie.

Každý má tie svoje, niekoho osloví osobný prístup zákazníckeho servisu či usmiaty šofér, niekoho vôňa a kvalita, ktorá ho prekvapí doma, keď mu príde debnička. Ak ti tiež záleží na férovosti a kvalite a máš rád potraviny s dušou, zavítaj do Sveta bedničiek.

Zdroj: Farmove

Najnovšie videá

Trendové videá