Ikonická československá Indulona nám už nepatrí. Predali sme ju do zahraničia
- Pred pár dňami obletela naše médiá informácia o predaji ikonickej kozmetickej značky Indulona gréckym investorom
- Nový investor, Sarantis, potvrdil, že výroba zostáva v Hlohovci
- 100-percentný podiel slovenskej aj českej pobočky získali Gréci za 8,5 milióna eur
- Pred pár dňami obletela naše médiá informácia o predaji ikonickej kozmetickej značky Indulona gréckym investorom
- Nový investor, Sarantis, potvrdil, že výroba zostáva v Hlohovci
- 100-percentný podiel slovenskej aj českej pobočky získali Gréci za 8,5 milióna eur
Indulona je ikonická československá značka prípravkov pre starostlivosť o citlivú pokožku, ktorej príbeh sa začal písať už s prvou receptúrou špičkových českých a slovenských dermatológov v roku 1948. O desať rokov neskôr sa začala vyrábať modrá Indulona, ktorú na pultoch drogérií nájdeš bez zmeny receptúry až dodnes. Ide o svetový unikát, ktorý počas rokov predstavoval stále nové a nové produkty, ktoré si obľúbilo celé Slovensko aj Česko a len málokto by túto značku nepoznal. Nedávno však spoločnosť prišla s informáciou, že 100-percentný podiel v odkúpila grécka firma Sarantis a Indulona tak už nie je celkom naša.
Hoci značka pod hlavičkou spoločnosti Saneca Trade v roku 2015 prišla s pôvabným redizajnom a o rok na to novým radom krémov a mliek pre telo, zostáva stále jednotkou na trhu v predaji krémov na ruky. Pre gréckeho investora Indulona nie je prvou značkou z našich končín, po ktorej siahol. Od roku 2014 vlastní aj slávnu českú značku Astrid, ktorej korene siahajú do roku 1847. Podľa vyhlásenia spoločnosti však výroba Indulony zostáva tak ako doteraz v našom Hlohovci.
Tržby spoločnosti Saneca Trade v roku 2016 predstavovali pekných 4,45 milióna eur a nedávno sa začalo znovu hovoriť o rozširovaní portfólia produktov o detskú radu. Preto je predaj pre viacerých veľkým prekvapením. Člen predstavenstva Saneca Pharmaceutivals, Boris Kostík povedal: „Spoločnosť Sarantis vnímame ako strategického partnera, ktorý úspešne nadviaže na sedemdesiatročnú históriu značky Indulona a má potenciál na rozšírenie jej záberu nielen z pohľadu nových geografických trhov, ale aj nových produktov, ktoré boli pripravované.“
Zdroj: ihned.cz
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy