Malé potraviny majú úspech. Delia mieri za hranice Bratislavy a dokonca aj Slovenska

  • Trh s potravinami možno ovládajú veľké reťazce, no aj tie menšie majú čo povedať
  • Príkladom biznisového úspechu je sieť predajní Delia, ktorá už expanduje aj mimo bratislavského regiónu
19417342_646302335569156_5374851944809676001_o
Delia
  • Trh s potravinami možno ovládajú veľké reťazce, no aj tie menšie majú čo povedať
  • Príkladom biznisového úspechu je sieť predajní Delia, ktorá už expanduje aj mimo bratislavského regiónu

Väčšinový podiel akcií siete predajní Delia vlastní od minulého roka finančná skupina Arca Capital, ktorá je od začiatku projektu aj jej finančným investorom. Spoločnosť už dávnejšie informovala, že jej ambície s Deliou sa neobmedzujú len na hlavné mesto a jeho okolie a s novým projektom má veľké plány. Expandovať chcela do ďalších regiónov aj zahraničia a konečne sa jej to darí. Čoskoro doplní takmer tridsiatku obchodov v Bratislave a okolí aj predajňa v inom kúte Slovenska. Výkonný riaditeľ Delie Jozef Berko pre portál etrend.sk prezradil, že zrejme pôjde o Trnavu.

To však nie je všetko, pretože majitelia už pracujú aj na expanzii do Česka. Prvá pražská predajňa síce podľa pôvodných plánov mala byť otvorená, no jej realizácia sa oneskorila. Svoje brány však otvorí čoskoro a nasledovať budú ďalšie predajne, pričom koncept obohatia aj kaviarňami či talianskymi potravinami. Ich cieľom je v najbližších rokoch otvoriť približne 50 českých predajní, ktoré by mali doplniť ďalšie prevádzky fungujúce na báze franchisingu a spolupráce s vietnamskou komunitou.

Medzi modernizácie siete Delia patrí aj e-shop s donáškou potravín vrámci Bratislavy, ktorý sprevádzkovali vlani v lete. Po vzore siete Tesco tak zákazníkom umožnili nakupovať z pohodlia domova. Celkový koncept Delie cieli najmä na pracujúcich ľudí, ktorí nemajú čas na dlhé nákupy. Od veľkých hráčov sa jej darí odlíšiť svojou koncentrovanou ponukou tovarov na malom priestore, ktorú doplnila aj výberom pekárenských, cukrárskych či lahôdkových výrobkov, ale aj rôznych špecialít či výrobkov zdravej výživy. Súčasťou niektorých predajní je aj kaviareň Delia Café, v Poluse zas nájdeme Delia supermarket o ploche 300 metrov štvorcových.

Sieti malých potravín sa úspešne podarilo vybojovať si svoje miesto na trhu, o čom svedčia aj mesačné tržby prevyšujúce milión eur. Dnes je isté, že Delia v potravinovom biznise ešte slušne zamieša karty.

zdroj: etrend.sk

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá