Neoship – expedovanie, ktoré vás baví
- Predstav si, že expedovanie zásielok vybavíš za niekoľko sekúnd z e-shopu alebo fakturačného systému. Vypisovanie alebo kopírovanie údajov o príjemcoch už nebude potrebné. Každé euro, ktoré súvisí s expedovaním budeš mať pohodlne pod kontrolou na jednom mieste. Informácie o zaplatených dobierkach sa automaticky spárujú vo fakturačnom systéme s vystavenými faktúrami. E-maily o vyexpedovaní balíka upravíš podľa vlastných predstáv. Okrem toho zákazníci už priamo v nich nájdu informáciu o priebehu doručovania zásielky. Predstav si, že máš expedičný systém, ktorý ťa baví. S Neoshipom to zažiješ.
- Predstav si, že expedovanie zásielok vybavíš za niekoľko sekúnd z e-shopu alebo fakturačného systému. Vypisovanie alebo kopírovanie údajov o príjemcoch už nebude potrebné. Každé euro, ktoré súvisí s expedovaním budeš mať pohodlne pod kontrolou na jednom mieste. Informácie o zaplatených dobierkach sa automaticky spárujú vo fakturačnom systéme s vystavenými faktúrami. E-maily o vyexpedovaní balíka upravíš podľa vlastných predstáv. Okrem toho zákazníci už priamo v nich nájdu informáciu o priebehu doručovania zásielky. Predstav si, že máš expedičný systém, ktorý ťa baví. S Neoshipom to zažiješ.
Na túto tému som sa porozprávala s Tomášom Záškvarom, konateľom spoločnosti Neoship.
Čo je najväčšia výhoda Neoshipu v porovnaní s ostatnými podobnými softvérmi? Prečo si vybrať Neoship?
Naša najväčšia konkurenčná výhoda spočíva v tom, že nie sme prepravná spoločnosť, ale spoločnosť vývojárska. Práve kvôli tomu dokážeme flexibilne reagovať na potreby našich zákazníkov a rýchlejšie implementovať funkcionalitu, ktorá zodpovedá ich individuálnym potrebám. No nakoniec z tejto funkcionality môžu profitovať viacerí.
Keďže dlhoročne pôsobíme v oblasti e-commerce, dokážeme aj prostredníctvom našich partnerov, ako je napríklad spoločnosť NEONUS alebo SuperFaktúra, poskytnúť zákazníkom komplexné služby od vytvorenia e-shopu cez jeho marketing, vystavovanie faktúr, až po samotné vyexpedovanie zásielky.
Ako to vlastne celé funguje? Je to unifikované alebo sa každému zákazníkovi prispôsobujete?
V princípe všetci zákazníci majú k dispozícii rovnakú funkcionalitu. Individuálne však vieme našim zákazníkom pomôcť napríklad s prepojením Neoshipu a ich e-shopu. Keďže v prípade niektorých e-shopových systémov je niekedy takmer nemožné, aby pre vás niečo urobili navyše, poprípade pri iných spoločnostiach vytvárajúcich e-shopy, je potrebné za individuálnu funkcionalitu platiť navyše. Podnety zákazníkov určite vždy zvažujeme a ak je to možné, tak aj následne realizujeme.
Sell the problem you solved, toto mám osobne veľmi rada. Vysvetli detaily toho, akým spôsobom Neoship zlepší výkonnosť firmy.
Máme zákazníkov, ktorí expedujú niekoľko tisíc zásielok mesačne a aj takých, ktorí expedujú stovky respektíve desiatky balíkov. Pre každého z nich je prioritou niečo iné. Pre niekoho je to automatizácia samotného expedovania. Iný oceňuje predovšetkým automatické notifikačné e-maily s priamym sledovaním balíka, ktoré si môže obsahovo aj graficky upraviť. Pre ďalších je to 100 % prehľad o financiách.
Ak ide o automatizáciu, tak máme zákazníka, ktorý má Neoship prepojený s eshopom a fakturačným systémom do takej miery, že po naskenovaní čiarového kódu na produkte sa mu hneď vytlačí prepravný štítok aj faktúra k zásielke. Ak posielate denne 10,50,100 a viac balíkov, je to obrovská úspora nákladov na človekohodiny. Okrem toho eliminujete chybovosť a môžete sa napr. viac venovať zákazníckemu servisu, marketingu a podobne.
V prípade financií nemusíte dohľadávať faktúry, dobropisy, štatistiky alebo dobierky v e-mailoch, či na účte. Všetko nájdete pod jedným online prístupom, prehľadne a transparentne. Pri každej jednej zásielke vidíte jej cenu. Máme zákazníka, ktorý nás oslovil ohľadom možnosti implementovať prehľad o ešte nepreplatených dobierkach. Dávalo nám to zmysel, tak sme to naprogramovali. V súčasnosti to oceňujú aj ostatní používatelia Neoshipu.
Taktiež je možné dáta o dobierkach buď exportovať, alebo v určitých prípadoch aj prepojiť cez API a hromadne vložiť napríklad do fakturačného systému kvôli párovaniu čakajúcich platieb. Všetci zákazníci majú v Neoshipe 100 % a pohodlný prehľad o každom jednom eure súvisiacom s expedovaním, a tým majú cashflow úplne pod kontrolou.
Často sa stretávam s tým, že odosielatelia sa pri zvažovaní ponúk zameriavajú iba na cenu balíkov. Málokto sa však zamýšľa nad celkovými nákladmi, ktoré musí vynaložiť na expedovanie. Okrem samotnej ceny balíka, do nákladov na expedovanie vstupuje významný faktor, a to cena človekohodiny. Je to čas človeka, ktorý fyzicky spracováva objednávky, expeduje ich v systéme, poprípade komunikuje s prepravcom. Ďalej je to čas účtovníka alebo administratívneho pracovníka zaoberajúceho sa spracovaním dobierok a vystavovaním faktúr. Taktiež do tohto procesu môže vstupovať osoba, ktorá zodpovedá za zasielanie emailov príjemcom o vyexpedovaní, rieši reklamácie, informuje zákazníkov ohľadom doručenia balíka a podobne. S rastom počtu balíkov priamo úmerne rastú aj tieto náklady.
Ak s Neoshipom ušetríte hoci len 30 minút denne, čo je 10 hodín mesačne, za rok je to takmer ¾ mesiaca. A to už je veľa času aj financií.
Čo vás viedlo k založeniu Neoshipu?
Tak ako v mnohých iných spoločnostiach, to bola vlastná potreba a súhra okolností. Kolegovia z NEONUSu prevádzkovali aj e-shop Mojehodinky.sk . Keďže v roku 2013 bolo potrebné všetko robiť manuálne a funkcionalita prepravcov nespĺňala ich potreby, rozhodli sa naprogramovať vlastný expedičný systém. Súhrou ďalších okolností oň zakrátko prejavili záujem aj iné eshopy.
Neoship, čo to znamená a ako vznikol názov?
Názov je odvodený z názvu firmy NEONUS, ktorá systém Neoship vyvinula. Súvisí teda s jeho zakladateľmi a zároveň názov vystihuje expedovanie. A myslím, že sa aj dobre pamätá. :)
Začiatky bývajú náročné. Kedy ste zaznamenali svoje prvé úspechy? Aký bol začiatok a kde je Neoship dnes?
Prvým úspechom bolo vyriešenie vlastnej potreby ohľadom zefektívnenia expedovania. Ďalším úspechom boli pozitívne reakcie a používanie Neoshipu zo strany e-shopov, ktoré NEONUS vytvoril na ich vlastnom e-shopovom systéme. Potom samozrejme vyvstala otázka, prečo by sme prostredníctvom Neoshipu nemohli pomáhať aj iný e-shopom pri ich podnikaní a tam niekde sa začal aktívny predaj Neoshipu. Preto dnes máme zákazníkov od Košíc až po Bratislavu. V priebehu roka 2016 sme narástli tak, že sme Neoship osamostatnili pod samostatnú sročku. Aktuálne máme vyše 100 aktívnych používateľov Neoshipu.
Vedeli ste od začiatku, že bude po takomto softe dopyt? Nebáli ste sa zlyhania? Predsa Orava je malá a podobné pochybnosti?
Nemyslím si, že boli obavy zo zlyhania, keďže projekt postupne rástol, tak ako rástli jeho používatelia. Niekde začať vždy musíte. Pre nás to bola Orava, no určite sme tam nechceli skončiť. Naše ambície sú dokonca ďalej ako zostať len na Slovensku.
Aké najlepšie kroky ste podnikli po „predaji“ prvého balíčka?
Predali sme ďalší. :-) Podľa mňa najlepšie, čo môžete v oblasti obchodu urobiť, je pozorne počúvať vašich zákazníkov, sledovať trendy, neustále sa zlepšovať, poskytovať im kvalitné produkty a služby a sľubovať im len to, čo naozaj splníte. Ja sa veľmi teším, že máme v tíme ľudí, ktorým záleží na týchto veciach, sú výborní v tom čo robia a ja sa môžem na nich spoľahnúť.
Mapovali ste si konkurenciu? Resp snažili ste sa vyhnúť funkcionalite, ktorú majú oni alebo práve naopak?
Vtedy ani nie. Dnes už vnímame isté konkurenčné prostredie, aj keď zo spätnej väzby našich zákazníkov vieme, že žiadny prepravca im nedokáže poskytnúť služby na takej úrovni ako my. Nie je to o tom, že sa vyhýbame funkcionalite, ktorú má niekto iný. Náš cieľ je poskytovať viac a predovšetkým kvalitnejších služieb.
Aké sú vaše ďalšie vízie a ciele?
Našou víziou je vytvárať kvalitné a unikátne služby, ktoré zefektívňujú expedovanie našim zákazníkom. V oblasti B2C (e-commerce) sa usilujeme prostredníctvom partnerstiev s inými spoločnosťami, respektíve prepojením na iné systémy ponúknuť zákazníkom pohodlné a komplexné riešenie pre ich online podnikanie. Mám tým na mysli napríklad priame prepojenie s fakturačnými systémami alebo e-shopmi. V týchto dňoch sme spustili prepojenie Neoshipu s e-shopmi vytvorenými vo WooCommerce. Následne sa zameriame na tie vytvorené vo Webareale. Chceme, aby náš zákazník mal pod ,,jednou strechou” vyriešený e-shop, fakturáciu, expedovanie aj marketing.
Popri B2C vidíme veľký priestor aj v oblasti B2B, či už v e-commerce alebo aj mimo neho. Veľkoobchody robia príliš veľa zbytočnej práce v zabezpečovaní obchodných aktivít s ich odberateľmi, respektíve zákazníkmi. Chceme im to uľahčiť, či už prostredníctvom efektívneho dropshippingu, ktorý už teraz niektorí naši zákazníci v prvotnej verzii využívajú alebo ako súčasť veľkoobchodných e-shopových systémov, odkiaľ by mohli ich používatelia efektívne expedovať.
Našou ambíciu je presadiť sa aj mimo Slovenska.
Skúsiš nejako predikovať vývoj na poli e-shopov? Čo sa zmení a aké sú výzvy, s ktorými sa budete musieť aj vy popasovať?
Vidím niekoľko rovín, ktorými by sa mohol uberať e-commerce trh v najbližších rokoch:
B2C na Slovensku – nárast veľkých hráčov typu Amazon a Ebay, bude postupne likvidovať malé e-shopy, ktoré budú postavené na cene, bez akejkoľvek unikátnosti, či už pri produkte alebo službách. Kto to bude myslieť s podnikaním v e-commerce vážne bude musieť investovať do automatizácie, marketingu, produktu, zákazníckeho servisu atď.
Naším cieľom je im v tom pomáhať.Expanzia do zahraničia – práve pre tých, ktorí si uvedomujú hodnotu investície do zefektívnenia procesov a unikátnosti a majú ambície rásť, bude a už aj je nevyhnutné rozširovať sa na ďalšie trhy.Veľký potenciál vidíme v oblasti B2B. Trendy zo zahraničia ukazujú, že v najbližších rokoch bude tento segment výrazne rásť.
Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Neoship.