Škoda zahájila výrobu novej Fabie 3. generácie. Nechýba lákavá cena
- Fabia je stálicou v ponuke mladoboleslavskej automobilky už od roku 2014
- Teraz prichádza s novým dizajnom, lepšou výbavou a pozmenenou štruktúrou ponuky
- Fabia je stálicou v ponuke mladoboleslavskej automobilky už od roku 2014
- Teraz prichádza s novým dizajnom, lepšou výbavou a pozmenenou štruktúrou ponuky
Prvá Fabia novej generácie sa dostane do predaja už v novembri. Dizajnové úpravy modernizovanej Fabie nemožno prehliadnuť. Maska chladiča má zmenený vonkajší tvar, takže na prvý pohľad zasahuje hlbšie do predného nárazníka, aj keď v skutočnosti to tak nie je. Naopak, predné svetlá sú menšie a majú oblejšiu hornú hranu. Na podobnú súhru kriviek vsadilo taktiež nové Audi A5.
So svetlami sa spája ešte jedna novinka, už v základnej výbave dostane Fabia diódový pásik pre denné svietenie. Vo vyšších výbavách sa premiérovo objavujú plne diódové svetlá. Zadné svetlá taktiež disponujú LED technikou a zbavili sa typického čierneho orámovania.
Prvýkrát vo vozidle značky Škoda bude v novom modeli Fabia využitá technológia MirrorLink, ktorá prenáša aplikácie smartfónu na displej palubného zábavno-informačného systému. Ďalšia funkcia SmartGate umožňuje zobrazovať konkrétne údaje o vozidle ako je spotreba paliva či priemerná rýchlosť priamo na obrazovke smartfónu. Dáta sú prenášané bezdrôtovo, pomocou Wi-Fi.
Okrem úprav vzhľadu a výbavy sa Fabia tretej generácie dočkala aj technických zmien. Z modelov vyšších tried preberá mestská škodovka systém sledovania mŕtvych uhlov. S ním sa spája aj užitočná funkcia upozornenia na prechádzajúce autá pri vycúvavaní z parkovacieho miesta. Ďalšou novinkou je automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Úpravami prešli aj pohonné jednotky. Tou hlavnou je nasadenie filtra pevných častíc u preplňovaných motorov TSI, všetky motory dostali aj druhý katalyzátor. Atmosférické motory MPI majú upravené vstrekovanie, ktoré lepšie rozprašuje palivo vo valcoch a novú lambda sondu. Cieľom zmien je predovšetkým splnenie posilnených požiadaviek na čistotu emisií.
Slávna 110 rokov stará veta Henryho Forda: “Môžete si kúpiť auto ľubovoľnej farby, ak to bude čierna,” by sa dala v prípade Škody Fabia jednoducho parafrázovať na: “Môžete mať ľubovoľný motor, ak to bude litrový trojvalec.” Pod kapotou bude mať totiž nová Fabia výhradne benzínové trojvalce. Verzie bez turba s označením 1,0 MPI majú výkon 60 alebo 75 koní, 1,0 TSI s turbom je naladený na 95 alebo 110 koní. Najslabšia verzia na Slovensku nie je v ponuke.
Obe verzie turbomotora ponúknu solídnu dynamiku a ich parametre zrýchlenia (10,8 resp. 9,6 sekundy z 0 na 100 km/h) aj maximálnej rýchlosti (184 resp. 195 km/h) sú na 4 metrové auto viac než dostatočné.
Drobnou nevýhodou je určitá tuposť v prechode do prudkej akcelerácie. Je to však vinou prísnych emisných limitov a zrejme to postihne aj autá ostatných značiek. Naopak 5,5 litrová spotreba predstavuje slušný výsledok. A tiež je ďalším z dôkazov, prečo dnes naftové motory v malých autách nedávajú veľký zmysel. Cena nového modelu by sa mala pohybovať od 10 240 € do 14 990 € vo verzii STYLE.
Od roku 1999 Škoda predala viac ako štyri milióny Fabií po celom svete, súčasná tretia generácia modelu od svojej premiéry v roku 2014 prekonala hranicu pol milióna predaných vozidiel. V súčasnosti je tretím najpredávanejším modelom značky.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy