Tesla konečne dostala reálneho konkurenta. Prekvapivo od Jaguaru
- Prvý elektromobil od Jaguaru
- Dojazd takmer 500 kilometrov
- Preteky s Teslou, ktoré nie sú vôbec jednoznačné
- Prvý elektromobil od Jaguaru
- Dojazd takmer 500 kilometrov
- Preteky s Teslou, ktoré nie sú vôbec jednoznačné
Veľké oficiálne predstavenie, porovnanie s Teslou, ale aj výborný dojazd. Vôbec prvý elektromobil od Jaguaru sa podaril. Je to SUV alebo skôr crossover, ktorý by mohol zastúpiť rolu auta na každý deň. Teda je to auto bez výrazných kompromisov. A navyše postavené od začiatku len ako elektromobil. Novinka dostala meno I-Pace. Najdôležitejšia hodnota pri elektromobiloch (dojazd) je tu značne nad akoukoľvek konkurenciou. Okrem Tesly. Jaguar totiž dokáže prejsť na jedno nabitie 480 kilometrov.
Presnejšie meraný dojazd ako Tesla
Jaguár meral dojazd podľa nového testovacieho cyklu WLTP, ktorý nahradí starší a „menej reálny“ NEDC. Tesla ešte uvádza dojazd v staršom meracom cykle a pre porovnanie základný model SUV Model X 75D má dojazd 417 kilometrov alebo 100D už 565 kilometrov. Rozdiel v meraní je značný. Cyklus WLTP omnoho viac odráža realitu. S elektromobilom sa jazdí viac, v rôznych podmienkach a aj pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu.
I-Pace dostal totiž pomerne veľkú 90 kWh batériu. Záruka na batériu je veľmi podobná ako pri Tesle, čiže osem rokov alebo 160 tisíc kilometrov. Už to naznačuje, že Jaguar postavil auto na normálne každodenné používanie. Novinka má päť miest na sedenie, podobne ako Tesla, kufor nielen vzadu, ale aj pod prednou kapotou a moderný dynamický vzhľad.
Zvláštne porovnanie
Udávaný výkon vozidla je 400 koní a krútiaci moment takmer 700 Nm. Zrýchlenie z nula na sto kilometrov za hodinu zvládne za 4,8 sekundy. Nie je to najrýchlejšie elektrické auto pod slnkom, no svižné bude viac ako 95 percent áut na cestách. Jaguar však urobil k výkonu auta trošku kontroverzné video. Zobral I-Pace a Teslu Model X, no v základnom vyhotovení 75D.
Samozrejme, že krátky šprint britský Jaguar vyhral, no len vďaka tomu, že veľa neho nestála top konfigurácia od Tesly. Tá by ho rozdrvila. Kľúčom pri výbere základného modelu Tesly do „drag race“ mohla byť zrejme len cena. Nepoznáme síce tú slovenskú, no I-Pace má základnú cenu vo Veľkej Británii na úrovni 70 tisíc eur (aj po dotáciách zo strany štátu). Model X 75D má cenovku ľahko cez 77 tisíc eur. Je to síce pomalšie auto, no väčšie a s inými technológiami.
Na cestách už tento rok
Napríklad rýchlym Superchargerom. Jaguar uvádza, že pri rýchlonabíjaní zvládnete za 60 minút dostať do auta energiu na 270 kilometrov. Vyhotovenie interiéru alebo doplnkov je už podobné tomu, čo zákazníci koncernu Land Rover Jaguar poznajú. I-Pace má digitálny prístrojový štíť, podobné ovládanie na stredovom paneli ako Range Rover Velar a top audio výbavu zastupuje vyhotovenie od značky Meridian. I-Pace zažije svoju výstavnú premiéru v Ženeve, ktorá onedlho štartuje, a z ktorej ti prinesieme info aj k nám na Startitup a na cestách sa objaví ešte ten rok.