Tieto zaujímavé projekty podporujú Slováci najviac

  • Ak ti z poslednej výplaty zvýšili dve - tri eurá a chceš ich venovať dobrej veci, možno je čas zablúdiť na stránky venované šikovným projektom a nejaký aj podporiť
  • Jednou z takýchto portálov je aj StartLab, prostredníctvom ktorého získali potrebné prostriedky mnohí
1eee1c49fa2738086f6bfae65e27a292
startlab.sk
  • Ak ti z poslednej výplaty zvýšili dve - tri eurá a chceš ich venovať dobrej veci, možno je čas zablúdiť na stránky venované šikovným projektom a nejaký aj podporiť
  • Jednou z takýchto portálov je aj StartLab, prostredníctvom ktorého získali potrebné prostriedky mnohí

Pozreli sme sa na pár projektov, ktorých kampane boli správne odkomunikované a zároveň dostatočne zaujímavé nato, aby svoj cieľ splnili, dokonca aj o niečo viac, než si pôvodne zaumienili.

Prvou skupinou, ktorá verejnosť najviac zaujíma, sú tí najmenší. Vďaka kampaniam cez StartLab.sk získal potrebné financie napríklad projekt časopisu Bublina (kampaň úspešná na 236 %). Spoločenská hra podľa Dobšinského rozprávok Rozprávkari ukončila dokonca kampaň s 917 % úspešnosťou.

Trošku komerčnejšou, no mimoriadne úspešnou kampaňou (na 611 %), bol projekt s názvom Čau o piatej, kde 50 najlepších poviedok z literárnej súťaže čítajú slovenskí herci a herečky.

Druhou veľkou oblasťou je politika. Zaujala napríklad novinka Ilustrovaná Ústava Slovenskej republiky (úspešnosť kampane je 241 %), na svoje si prišli aj bojovníci proti korupcii vďaka dizajnovým tričkám od W Statement (221 % úspešnosť kampane) a darilo sa aj myšlienke „Bilbord – Slovensko nemôže patriť mafii“, ktorý získal viac ako 40 000 eur.

Pravdepodobne najúspešnejšou kampaňou zo súdka spoločenského diania, sa stali Príručky proti konšpiráciám do slovenských škôl. Kampaň bola organizovaná Denníkom N a jej atraktivita významne súvisí s aktuálnym dianím v našej krajine. Hoci denník žiadal príspevok na vzdelávaciu pomôcku vo výške 2 250 eur, vyzbierať sa mu podarilo až 30 063 eur, čo znamená úspešnosť kampane vo výške až 1 179 %.

Najúspešnejšou kampaňou na StartLabe počas celej histórie (od marca 2015) je kampaň „Rozprávkari“ – spoločenská hra na motívy Dobšinského rozprávok, ktorá získala sumu 45 830 eur.

Podporované sú často aj publikácie akéhokoľvek druhu. Okrem spomínaných detských kníh je to napríklad aj Cesta na svet (úspešnosť 219 %) či kniha rozhovorov novinára Karola Sudora s Fedorom Gálom (úspešnosť 752 %). Ľudia prejavujú záujem aj o zveľaďovanie verejných priestorov. Na 255 % bola úspešná napríklad kampaň MiniSkateparku Gercenova v Petržalke.

Park budú môcť využívať deti na korčuliach, BMX bicykloch, kolobežkách a skejtoch. Cieľ obnoviť ovocný sad v Schaubmarovom mlyne SNG v Pezinku bol úspešne podporený až na 182 %. Ktorej dobrej veci by si prispel ty? Podporil by si vedu? Jedinečnú spoločenskú hru? Alebo portál pre mladých ľudí v krízových situáciách?

Najnovšie videá

Trendové videá