V Česku minulý rok dovolenkovali státisíce Slovákov. Je však krajina, ktorá nás predbehla
- Turizmus v Česku prekvitá a v minulom roku prvýkrát pokoril 10 miliónov návštevníkov
- Medziročne najviac v Česku stúpol počet čínskych a ruských turistov

- Turizmus v Česku prekvitá a v minulom roku prvýkrát pokoril 10 miliónov návštevníkov
- Medziročne najviac v Česku stúpol počet čínskych a ruských turistov
Organizácia Czechtourism zadala dvom renomovaným nadnárodným agentúram, aby zistili, či je náš západný sused príťažlivou destináciou Európy. Podľa výsledkov to vyzerá, že áno. Česko sa totižto prvýkrát v histórii môže pochváliť 10,2 miliónmi zahraničných turistov za rok, čo tvorí medziročný nárast o viac ako 9 %. Najviac krajina láka jedného zo susedov a Slovensko to nie je.
Štatistiky zozbierané z hromadných ubytovacích zariadení hovoria o najväčšom medziročnom náraste počtu turistov z Číny (až o 38,2 % viac než v roku 2016), Ruska (nárast o 35,3 %) a Južnej Kórei (o 28,2 %). Najviac zahraničných turistov však v roku 2017 prišlo do Česka z Nemecka – 1,95 milióna. Na druhom mieste sme sa umiestnili my s 688 500 turistami, čo tvorí na celkovom počte podiel 6,8 %. V priemere sme sa u západných susedov ubytovali na 3 dni a oproti roku 2016 si išlo do Česka oddýchnuť až o 7,2 % viac Slovákov než rok pred tým.
Najdlhšie sa u našich západných susedov zdržiavajú turisti zo Saudskej Arábie (v priemere 6,9 dní), najkratšie návštevníci z Číny a Taiwanu (2,5 dňa). Mnoho turistov je s návštevou spokojných, niektorí však kritizujú nutnosť výmeny eur za české koruny a nedostatočnú „exotickosť“ krajiny a popracovať by podľa nich bolo treba aj na infraštruktúre.
Za pozitívnymi výsledkami minulého roka sa podľa odborníkov podpísalo niekoľko faktorov. Rastúca popularita Česka ako bezpečnej a konkurencieschopnej destinácie, prehlbovanie zahraničných politických vzťahov, kultúrna blízkosť alebo napríklad dlhoročná obľúbenosť českého kúpeľníctva.
Agentúra Czechtourism stavila na výraznejší marketing a okrem hlavného mesta sa stará aj o pravidelnú propagáciu ostatných regiónov, ktorá prilákala dokonca aj turistov spoza oceána. Téma 100. výročia vzniku Československa je tento rok hlavnou marketingovou témou agentúry.
Zdroj: czechtourism.cz
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti