Lode a jachty sú nové hotely. Slovenský Boataround získal so skvelým nápadom vyše pol miliónovú investíciu
- Novým menšinovým vlastníkom v slovenskej spoločnosti bookingového typu Boataround je česká firma Milton
- Investovala vyše pol milióna eur a prispela aj novými trhovými možnosťami
- Novým menšinovým vlastníkom v slovenskej spoločnosti bookingového typu Boataround je česká firma Milton
- Investovala vyše pol milióna eur a prispela aj novými trhovými možnosťami
Ak si niekedy strávil dovolenku na lodi, vieš, že je to parádny zážitok. Pokiaľ ho teda nepokazia netransparentné služby sprostredkovateľov. Našťastie, technológie prenikajú aj do jachtárskeho segmentu a zákazníci si tak namiesto dohadovania lode v prístave môžu jednu vybrať na pár kliknutí doma na internete.
Stačí využiť Boataround, do ktorého česká spoločnosť Milton investovala 15 miliónov českých korún, čo v prepočte predstavuje približne 560 000 eur.
Kým Booking.com navždy zmenil spôsob, akým si rezervujeme hotely, Boataround ponúka podobne jednoduchú službu. Porovnanie s platformou Booking je na mieste ešte z jedného dôvodu. Zakladatelia Boataround, Čech Pavel Pribiš a Slovenka Jana Escher, sa totiž zoznámili práve vďaka práci pre Booking.com.
Boataround zakladali s cieľom budovať globálne službu, čo sa im postupne darí.
Transparentný jachtársky booking
Trh s prenájom jácht potrebuje zmenu. „Stále tu pôsobia nie úplne transparentní poskytovatelia, čo znamená, že zákazník vo výsledku zaplatí viac, pričom sa často aj spáli, pokiaľ ide o servis,“ opisuje Pavel Pribiš a dodáva, že práve preto postavili Boataround.com hlavne na transparentnosti.
Všetky fotky jácht sú aktuálne, za niektorými dokonca vycestovali do dovolenkového rezortu. „Garantujeme vrátenie peňazí v prípade nespokojnosti zákazníka a vďaka priamej väzbe na prenajímateľa a objeme dokážeme ponúknuť najlepšiu cenu,“ hovorí Pribiš.
Firma tento rok plánuje sprostredkovať prenájmy za pol miliardy korún.
Investíciu oznamuje spoločnosť Milton vo chvíli, keď sa vyhľadávanie jácht zvýšilo medziročne o závratných 500 % a v Česku je už takmer nemožné si do konca prázdninovej sezóny rezervovať loď. Avšak s tímom Boataround.com si ruky podali už na konci minulého roka. A potom si hovorili, že tento rok asi dovolenka pri mori ani nebude.
Korona zmenila plány Slovákov a Čechov
Lenže uplynulé mesiace aj súčasná neistá situácia zásadne zmenili uvažovania zákazníkov o tom, ako môže vyzerať tohtoročné leto. Na jachty, samozrejme, najčastejšie jazdia ľudia, ktorí už s nimi majú nejakú skúsenosť, ale výrazne sa zvýšil podiel nováčikov.
„Zákazníci si v súčasnej situácii najčastejšie chvália súkromie, loď majú len pre seba a svojich priateľov. Ale aj cenu, pretože ubytovanie v Chorvátsku vyjde napríklad v prípade osemčlennej skupiny na takmer 20 eur na osobu a noc s tým, že veľa skupín si na lodi aj varí,“ hovoria jachtári z Boataround.
Zo zahraničných lokácií Česi tradične najčastejšie rezervujú plachetnice práve v Chorvátsku. Veľký záujem je podľa očakávania aj o tuzemskú dovolenku. Všetky jachty na Lipne sú do konca sezóny rezervované, rovnako tak jachty na Orlíku, Slapech, to isté platí aj pre Baťov kanál.
Investíciu, vďaka ktorej Milton v Boataround získala menšinový podiel, firma využije na ďalší rast.
„Vďaka vlastnej skúsenosti viem, ako je služba, ktorú Boataround ponúka, na trhu potrebná. Do projektu prinášame okrem financií aj know-how s medzinárodným marketingom a otváraním nových trhov,“ komentuje investíciu partner MITON Milan Zemánek.
Do firmy už predtým v dvoch kolách investovali súkromní investori z platformy Crowdberry.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: TS