Ľudia si dnes vďaka autám splnia sny, hovorí Július Šabo, ktorý predáva Mercedesy

  • Július Šabo je konateľ Mercedes Benz Panónska
  • Stál pri začiatkoch tejto značky na Slovensku
  • Hovorí, že potreby ľudí sa oproti minulosti zmenili
Július Šabo v redakcii Startitup
Július Šabo Startitup
  • Július Šabo je konateľ Mercedes Benz Panónska
  • Stál pri začiatkoch tejto značky na Slovensku
  • Hovorí, že potreby ľudí sa oproti minulosti zmenili

Hosťom jednej z epizód Let’s Talk Business bol konateľ Mercedes Benz Panónska Július Šabo. Práve on stál pri začiatkoch tejto značky na Slovensku.

My sme sa s ním v ankete porozprávali práve o tom, ako si spomína na začiatky. Okrem toho nám však prezradil aj to, aké autá dnes ľudia kupujú a o čo sa pri výbere auta zaujímajú.

Všetko sa zmenilo

Je zjavné, že od začiatku pôsobenia Mercedesu na Slovensku sa mnoho vecí zmenilo. Doba sa pohla vpred a spolu s ňou aj automobilový priemysel.

„Zmenilo sa úplne všetko. Na začiatku sme predávali autá a konkurenciou bola Škoda, Lada či Moskvič. Dnes si zákazník môže vybrať ľubovoľný produkt a výber je veľmi veľký,“ hovorí Šabo s tým, že sa zmenili aj autá ako také.

Ako spomína, v porovnaní s technológiami predávali za príplatok ešte aj elektrické otváranie okien, čo je dnes už samozrejmosťou. Vozidlá sú podľa Šaba vybavené takými technológiami, že autá jazdia takmer samy.

Konateľ Mercedes Benz Panónska si na začiatky spomína s radosťou. „Mne sa splnil sen. Robil som niečo, čo ma bavilo úplne najviac, a chodil som do práce nie kvôli peniazom, ale s tým, že ma to bavilo a ukazoval som ľuďom, že Mercedes sa oplatí,“ konštatuje.

volant v aute
zdroj: Unsplash/Ambitious Creative

Snažia sa vyriešiť každý problém

Pre milovníkov áut a ľudí, ktorí sa o automobily zaujímajú, je veľmi dôležitý aj servis. Nás zaujímalo, v čom je výnimočný servis Mercedesu.

„Sú to veci, ktoré sú, povedzme, technické. To znamená, že Mercedes na Slovensku poskytuje do 6 rokov ošetrenie, údržbu, oleje, filtre a prácu s tým spojenú zdarma. Potom tam je do 10 rokov veľmi zvýhodnený režim. Taktiež poskytuje predĺžené záruky,“ vysvetľuje Šabo.

Dôležitou súčasťou však sú aj ľudia. „Máme ľudí, ktorí sú s nami 30 rokov, poznajú ten produkt a ich nastavenie je také, aby našli pre zákazníka riešenie problému,“ hovorí s tým, že vždy hľadajú spôsob, ako ľudia zostanú mobilní, keď auto zlyhá.

Autá plnia potreby ľudí

Tak, ako sa oproti minulosti zmenili aj autá, zmenili sa aj parametre, ktoré klienti vyhľadávajú. Ako nám Šabo vysvetlil, ľudia kedysi hľadali auto, ktoré by ich odviezlo. Dnes je však dôraz kladený oveľa viac na bezpečnosť, pohodlie a spoľahlivosť.

Aj napriek tomu, že klientela je rozmanitá, v niečom sa pri kúpe auta predsa len stretne. „Človek hľadá spôsob, ako si vozidlo nastaví na svoje potreby, ako naplní možno svoj sen, ktorý o aute mal,“ hovorí Šabo.

Tvrdí, že dnes si ľudia dokážu v aute naplniť svoje športové ambície a môžu si zariadiť vozidlo, ktoré im robí veľmi dobrú ekonomiku či dáva veľké pohodlie.

Musí plniť nejaký štandard

Július Šabo vedie Mercedes Benz Panónska v Bratislave. „Je to budova, ktorá sama o sebe musí plniť nejaký štandard. Má nejaký dizajn, vďaka ktorému človek povie, že toto je Mercedes,“ konštatuje.

Showroom tvoria taktiež aj zákazníci, ktorí ho navštevujú. Sú to ľudia, ktorí do Mercedesu vkladajú istú dávku dôvery. V neposlednom rade tam patria aj ľudia, ktorí v MB Panónska pracujú.

„Títo ľudia sú veľmi dôležití, pretože oni zákazníkom robia prostredie a pocit. Snažíme sa tú službu robiť najlepšie, ako sa dá, aby zákazníci mali príjemnejší zážitok,“ hovorí Šabo.

Napokon, pozitívny prístup k Mercedesu sa pre konateľa MB Panónska nezmenil ani po rokoch. Ako na záver dodal, je preňho dôležité, aby služba, ktorú poskytujú, bola vnímaná ako to najlepšie, čo sa klientovi môže stať, keď jazdí autom.

Najnovšie videá

Trendové videá