Luxusné Lamborghini zhorelo do tla. Majiteľovi auta za 400-tisíc eur zostali oči pre plač
- Jednou z vecí, ktoré človek nikdy nechce zažiť, je vidieť horieť svoje Lamborghini
- Tomuto zážitku sa dnes skoro ráno nevyhol muž z Prahy
- Jednou z vecí, ktoré človek nikdy nechce zažiť, je vidieť horieť svoje Lamborghini
- Tomuto zážitku sa dnes skoro ráno nevyhol muž z Prahy
Hasiči mali dnes v skorých ranných hodinách plné ruky práce. Zasahovali v českých Vysočanoch pri požiari vozidla Lamborghini. „Plamene sme uhasili jedným prúdom vody,“ prezradili pražskí hasiči na Twitteri.
„Požiar zničil prakticky celý automobil, príčina požiaru je v šetrení hasičských a policajných vyšetrovateľov. Škodu odhadol majiteľ na 11 miliónov korún (446-tisíc eur),“ dodali.
Na mieste boli prítomní aj policajti, ktorí sa sem vrátili ešte dnes ráno. „Potom, čo bol požiar uhasený, sme situáciu zadokumentovali,“ popísal pre idnes.cz policajný hovorca Jan Rybanský.
Na Instagrame sa objavil aj príspevok, ktorý ukazuje, že mohlo ísť o úmyselné zapálenie. Na videu je vidno, že plamene najskôr šľahali okolo auta. „Zatiaľ nemôžeme vylúčiť cudzie zavinenie,“ uviedol Rybanský.
Lamborghini oficiálne predstavilo Huracan v top variante STO ešte v roku 2020. Výkon 5,2-litrového V10 zostal nezmenený, stále má 640 koní. Krútiaci moment 600 Nm však v tomto prípade smeruje len na zadnú nápravu.
Hmotnosť auta bola znížená na 1 339 kilogramov, čo znamená, že na každý konský výkon pripadá len 2,09 kilogramu. STO je tak o 43 kilogramov ľahší ako už odľahčený variant Performante.
Napriek tomu, že ide o pohon jednej nápravy, šprint z 0 na 100 km/h trvá len 3 sekundy a do rýchlosti 200 km/h – 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 310 km/h.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Na tento variant je veľmi hrdý Maurizio Reggiani, riaditeľ technológie v Automobili Lamborghini: „Huracán STO prináša čisté emócie v krásne vyváženom, ľahkom a aerodynamicky efektívnom superaute, ktoré poskytuje skvelý zážitok z jazdy a toľko zábavy ako pretekárske modely Super Trofeo. Bol pripravený na najnáročnejšie trate sveta, ako aj na bežné verejné cesty.“
Technologické riešenia a skúsenosti získané v sériách Super Trofeo a GT3 sa pretavili do Huracan STO, vďaka ktorému môžu bežní smrteľníci zažiť emócie pretekárskeho jazdca.
Výrobca pri tomto modeli sľubuje maximálnu aerodynamickú účinnosť – Huracan GTO vraj dosiahol najvyššiu úroveň prítlaku vo svojej triede. V porovnaní s dobre navrhnutým Performante má o 37 % väčšiu kapacitu prúdenia vzduchu a o 53 % väčšiu upínaciu silu.
Predná kapota bola integrovaná s podbehmi kolies a nárazníkom, podobne ako pri modeli Sesto Elemento. Sacie otvory sú navrhnuté tak, aby smerovali prúd vzduchu k zadnému difúzoru.
Novinkou pri predstavení modelu bola aj žraločia plutva, nastaviteľné zadné krídlo, nový chladiaci kanál pre predné brzdy, ako aj samotné brzdy Brembo CCM-R . Celá konštrukcia je vyrobená zo 75 % uhlíkových vlákien.
Zväčšil sa rozchod kolies, spevnilo sa pruženie a vyladilo sa množstvo komponentov, vďaka čomu auto rýchlejšie radí, má ostrejší zvuk vo vysokých otáčkach a poskytuje lepší pocit vďaka kalibrácii plynového pedálu.
Zdroje: Twitter/Hasiči Praha, idnes.cz, lamborghini.com