Luxusný let: 5 tipov od letušiek a cestovateľských expertov, ktoré ti zjednodušia cestu
- Dovolenková sezóna je v plnom prúde
- Vďaka týmto hackom bude tvoj let rozprávkovým zážitkom
- V lietadle si pospíš, lepšie sa naješ a nezmeškáš let
- Dovolenková sezóna je v plnom prúde
- Vďaka týmto hackom bude tvoj let rozprávkovým zážitkom
- V lietadle si pospíš, lepšie sa naješ a nezmeškáš let
4. Nebuď „bránová voš“
„Bránové vši“ je výraz, ktorým sa označujú cestujúci, často neskúsení v cestovaní lietadlom, ktorí sa tlačia okolo alebo sa zoraďujú do radu pri bráne na letisku. Tým blokujú vstup na nástupnú plochu, vysvetľuje článok na LadBidle s odkazom na Urban Dictionary. Pracovníci leteckých spoločností však tvrdia, že takýto druh pasažierov si týmto správaním len zbytočne škodí.
LadBible v článku upozorňuje, že toto môže spôsobiť meškanie letu a zmätok. Napríklad ak do lietadla potrebuje nastúpiť pasažier na invalidnom vozíku, kvôli „bránovým všiam“ sa musí prehrabať cez masu ľudí.
Rovnako môže byť zdržanie, ak sú pasažieri v rôznych triedach. Niektoré triedy totiž musia byť nalodené skôr ako iné, a teda ak sa húf ľudí spredu musí postaviť dozadu, zdržuje to samotný nástup.
5. Do lietadla iba v červenom
Ak premýšľaš nad tým, aký outfit zvoliť do lietadla, tak určite siahni po hocičom červenom. Podľa expertky na cestovanie z Airplane Tips ti červené tričko môže zabezpečiť kvalitnejší servis.
Keď sa na červenú pozrieme z hľadiska psychológie farieb, zistíme, že červená je silná a stimulujúca farba. Existujú aj mnohé štúdie, ktoré potvrdzujú, že ľudia v červenej farbe sú vnímaní ako atraktívnejší a dominantní. Potvrdzuje to napríklad štúdia z roku 2015. Ako ti to pomôže v lietadle?
Vďaka tomuto vnímaniu sa môže stať, že ti zamestnanci letiska či aerolínie poskytnú rôzne výhody. Napríklad bude letuška nevedome ochotnejšia vyhovieť tvojej požiadavke. Taktiež v červenej skôr upútaš jej pozornosť. Vďaka sile psychológie farieb tak môže byť tvoj let oveľa príjemnejší.
To, že zamestnanci aeroliniek zaobchádzajú s ľuďmi v červenom mimoriadne opatrne a pozorne, dokazujú aj viaceré štúdie, informuje Airline Tips. Tento jav, známy ako „efekt červených šiat“, znamená, že zamestnanci leteckej spoločnosti môžu podvedome vnímať pasažierov v červenom oblečení ako dôležitejších alebo s vyšším statusom. To vedie k lepšiemu zaobchádzaniu a kvalitnejším službám.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie