Majú kariéru snov: 5 slovenských influencerov, ktorí zarábajú peniaze cestovaním po svete
- Žijú sen mnohých Slovákov
- Títo influenceri nahradili cestovné kancelárie
- Poradia ti, kam sa oplatí vycestovať a ako ušetriť značnú sumu peňazí
- Žijú sen mnohých Slovákov
- Títo influenceri nahradili cestovné kancelárie
- Poradia ti, kam sa oplatí vycestovať a ako ušetriť značnú sumu peňazí
Cestovať po svete a zarábať na tom peniaze – pre mnohých ideálna predstava práce. Piatim Slovákom sa tento sen podarilo premeniť na realitu. Každý z nich začínal inak. Jeden ako študent s prázdnou peňaženkou, druhý ako sprievodca cestovnej kancelárie. Dnes majú státisíce sledovateľov a spolupracujú s najväčšími značkami.
Milan Bez Mapy
Milan Bardún, známy ako Milan Bez Mapy, založil v roku 2013 blog, ktorý dnes patrí medzi najčítanejšie na Slovensku. Od roku 2016 je to jeho práca na plný úväzok. Na Instagrame má vyše 200-tisíc sledovateľov, vďaka čomu sa mu podarilo spolupracovať s letiskami, rôznymi úspešnými značkami a regionálnymi agentúrami cestovného ruchu.
Zatiaľ čo na začiatku radil, ako cestovať s minimálnym rozpočtom, dnes sa zameriava na kvalitné zážitky bez ohľadu na cenu. Jeho úspech potvrdzujú aj dve prvé miesta v ankete Socials Awards a vydaná kniha Influencer.
O jeho podnikateľských úspechoch svedčia aj čísla na Finstate. Jeho firma Manteca s.r.o. v roku 2023 zvýšila zisk o 206 % na 39 989 eur, pričom tržby jej narástli o 55 % na 119 135 eur a v marci 2024 založil ďalšiu spoločnosť Aeroparque s.r.o.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Janka Travelhackerka
Janka Schweighoferová alias Janka Travelhackerka je jednou z prvých travelblogerov na Slovensku a svoje meno si vybudovala na cestovaní za nízke ceny. Jej blog má ročne vyše milión zobrazení a stal sa inšpiráciou pre mnohých cestovateľov.
Na svojich sociálnych sieťach má desaťtisíce fanúšikov, ktorým ukazuje svoje zážitky a odporúčania z ciest. „Do exotiky cestujem za cenu letnej dovolenky v Európe,“ tvrdí blogerka, ktorá má za sebou destinácie ako Zanzibar, Filipíny, Maldivy či Brazília a mnohé ďalšie.
V roku 2017 získala ocenenie Blogerka roka. Jej špecialitou sú podrobné návody, ako si zabookovať lacné letenky a ubytovanie v exotických destináciách.
„Myslím, že problémom Slovákov nie je to, že odchádzajú zo Slovenska. Problémom je, že na Slovensku je stále veľa ľudí, ktorí nikde neboli a nevideli svet z iného uhla pohľadu. Cestovanie prináša otvorené mysle a šťastie, a takých ľudí chcem mať okolo seba. Nemôžem nikoho prinútiť, aby cestoval, no viem im ukázať, ako môžu cestovať šikovne a lacno. A to aj robím,“ hovorí travel blogerka Janka.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Martin Travelistan
Martin Navrátil z Travelistanu predstavuje profesionálny prístup. Počas 17 rokov navštívil viac ako 175 krajín. Takmer 14 rokov pracoval ako turistický sprievodca v CK BUBO, kde organizoval slovenské prvoexpedície do Afganistanu či na sibírsky Ojmiakon, najchladnejšie obývané miesto na svete.
Ako vyštudovaný historik sa špecializuje na menej známe destinácie a kultúrne pamiatky. Nedávno zorganizoval aj úspešnú expedíciu na Kamčatku.
K svojim najpamätnejším zážitkom si pripísal prežitie pri -53 °C, zadržanie políciou v Somálsku, odkiaľ ho musela vyslobodiť až ministerka turizmu, či dokonca zdolanie Južného pólu. Jeho zážitky z ciest sú naozaj nezabudnuteľné.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Nick Papcun
Dominik Papcun pomáha ľuďom cestovať lacnejšie. Na svojom instagramovom profile s takmer 30-tisíc sledovateľmi má mnoho videí s užitočnými odporúčaniami. Okrem základných rád na lacné letenky a zaujímavé destinácie dostaneš aj tipy na skvelé a lacné jedlo či dokonca voľnočasové aktivity.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Pavel Bruchala
Pavel Bruchala, kedysi známy ako televízny moderátor a herec, dnes pôsobí ako úspešný podnikateľ v oblasti zážitkového cestovania. Jeho ponuka zahŕňa luxusné dovolenky na mieru, počas ktorých osobne sprevádza svojich klientov do exotických destinácií. Pavel sa sústreďuje na poskytovanie autentických zážitkov a osobný prístup, čím si získal priazeň mnohých náročných cestovateľov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Počas pandémie COVID-19, keď cestovanie zažilo výrazné obmedzenia, preukázal schopnosť flexibilne reagovať na nové výzvy a prispôsobiť svoje podnikanie aktuálnej situácii. Zároveň sa snaží meniť zaužívané predstavy o krajinách, ako je Kolumbia, ktorú predstavuje v inom, pozitívnejšom svetle.
Jeho zameranie na kvalitu a unikátne zážitky ho odlišuje od bežných cestovných kancelárií. Pavel Bruchala dokázal úspešne premeniť svoju kariéru a prináša svojim klientom zážitky, ktoré sú dôkazom jeho jedinečného prístupu a profesionálnych štandardov.
Títo Slováci si splnili sen mnohých – cestovať po svete a ešte si tým aj zarábať na živobytie. Nie je to však prechádzka ružovou záhradou.
Za ich úspechom stoja roky budovania značky, každodenná tvorba obsahu, neustále cestovanie a schopnosť prispôsobovať sa novým trendom v digitálnom svete. Ich príbeh však dokazuje, že s vytrvalosťou a správnou stratégiou sa dá premeniť vášeň pre cestovanie na úspešný biznis.
Zatiaľ čo pred desiatimi rokmi bolo cestovanie po svete doménou cestovných kancelárií, dnes čoraz viac ľudí plánuje svoje cesty podľa rád influencerov. Ich sledovanosť stále rastie a s ňou aj ich vplyv na cestovateľské trendy Slovákov.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: Finstat, Blog Bez Mapy, Blog Travelhacker