Majú tržby takmer 40 miliónov eur, pod seba si zobrali slovenský startup. Teraz prišli so zásadnou novinkou

  • Česko-kanadská vývojárska spoločnosť Ataccama sa spojila so slovenským startupom Tellstory
  • Ten sa zameriaval na vizualizáciu dát
Michal Klaus - CEO & Co-founder Ataccama
Ataccama
  • Česko-kanadská vývojárska spoločnosť Ataccama sa spojila so slovenským startupom Tellstory
  • Ten sa zameriaval na vizualizáciu dát

Spoločne stoja za rozšírením, ktoré je schopné vytvárať z dát vizuálne príbehy. Teraz je dostupné zadarmo všetkým, nielen používateľom dátovej platformy Ataccama ONE Gen2. Tej dôverujú aj firmy ako Avast, Raiffeisenbank či Heineken. Nový modul s názvom Data Stories obohacuje dáta o prehľadné vizualizácie a pomáha s ich porozumením aj netechnickým používateľom.

Ataccama v júni tohto roka získala rekordnú investíciu vo výške 144,3 milióna eur (150 miliónov dolárov) od amerického fondu Bain Capital Tech Opportunities určenú na podporu rastu. Nedávno navyše otvorila na Slovensku regionálnu pobočku, kde plánuje do konca roka zdvojnásobiť 14-členný tím, ktorý pracuje na produkte a vývoji.

„Tellstory historicky riešilo nedostatky v dátových dashboardoch, ktoré sú užitočné pre dátových analytikov. Ich interpretácie pre bežného pracovníka bez znalostí, času a trpezlivosti, ktoré sú nutné na interpretáciu veľkých dát, predstavujú značné problémy,“ vysvetľuje fungovanie Data Stories Michal Baumgartner, ktorý má túto časť v Ataccame na starosti ako VP of Product.

„Dátový storytelling tento problém rieši dynamickou prezentáciou, ktorá čitateľovi mení zložité dáta na ľahko pochopiteľné príbehy. Pomocou umelej inteligencie a dátových analýz mu v spletitej ríši tabuliek a grafov navyše vyberá zaujímavé informácie. Je dokázané, že ľudia si takto podané príbehy jednoduchšie zapamätajú.“

Data Stories umožňuje používateľom intuitívne vytvárať príbehovú interpretáciu dát alebo ju jednoducho reportovať a zdieľať s ostatnými. Ako zdroj pritom môžu použiť dáta z platformy Ataccama ONE, samostatných súborov, živých dátových vstupov alebo z Google Disku.

„Na vizualizáciu majú k dispozícii viac ako 30 predpripravených vizualizácií. S vysvetlením kľúčových informácií im pomôže umelá inteligencia. Vďaka tomu používatelia ušetria hodiny času, ktoré by inak strávili pri manuálnej tvorbe prezentácií a následnom zložitom vysvetľovaní komplexných dát netechnickým používateľom,“ uvádza Martin Záhumenský, ktorý zastáva pozíciu Chief Product & Technology Officer (CPTO).

u7
zdroj: Martin Záhumenský, Chief Product & Technology Officer (CPTO) Ataccama

„Tradične chceme podporiť dátovú komunitu, preto je tento nástroj dostupný vo freemium verzii všetkým súčasným používateľom zadarmo,” hovorí Záhumenský, ktorý zároveň vedie slovenskú pobočku v atraktívnych priestoroch bratislavskej Jurkovičovej teplárne.

Nová služba Data Stories sa tak stáva integrálnou funkciou platformy Ataccama ONE, ktorá na jednom mieste ponúka aj nástroje na kontrolu kvality dát, dátovú katalogizáciu a master data management.

Martin Záhumenský je produktovým a technologickým riaditeľom (CPTO) v česko-kanadskej spoločnosti Ataccama, ktorá vytvára platformu na automatizovanú správu dát s umelou inteligenciou.

u5
zdroj: Martin Záhumenský, Chief Product & Technology Officer (CPTO) Ataccama

Keďže spoločnosť chce v najbližších rokoch dosiahnuť miliardovú hodnotu, Martinovou hlavnou úlohou je vytvoriť víziu produktu, ktorý spoločnosť buduje, a organizačne a procesne pripraviť vývojové tímy na škálovanie spojené s očakávaným exponenciálnym rastom vývoja produktov na platforme Ataccama ONE.

Úspešné príbehy zo Slovenska

Spojenie spoločností Ataccama a Tellstory, ktoré sa začalo už vo februári 2021, prebehlo vďaka kultúrnej a technickej kompatibilite hladko. Oba tímy majú spoločnú víziu o demokratizácii prístupu k dátam a zlepšovaní dátovej gramotnosti v organizáciách.

„Jedným z najdôležitejších aspektov pre akvizíciu bol fakt, že za Tellstory stojí 7-členný tím rovnako nadšených dátových expertov. Aj vďaka tomuto spoločnému nadšeniu sa nám podarilo integrovať dátový storytelling do komplexného produktu tak rýchlo,” doplňuje Martin Záhumenský, ktorý startup Tellstory zakladal.

u1
zdroj: Michal Klaus - CEO & Co-founder Ataccama

Práve hladké prepojenie všetkých nástrojov v rámci jednej platformy, navyše vyvíjaných interne, patrí medzi hlavné výhody Ataccamy v porovnaní s konkurenciou.

Akvizíciou slovenského startupu sa však pôsobenie Ataccamy na Slovensku nekončí. V Bratislave totiž spoločnosť tento rok v januári otvorila nové kancelárie, v ktorých aktuálne pracuje 14-členný tím.

Do konca roka ho Záhumenský plánuje zdvojnásobiť. V slovenskom technickom talente totiž vidí obrovský potenciál, ktorý by v plánovanom rozširovaní platformy Ataccama ONE hral zásadnú rolu.

Celkom v Ataccame pracuje viac ako 500 zamestnancov v desiatich svetových pobočkách. Hlavný vývoj prebieha v Prahe, centrálu má spoločnosť v kanadskom Toronte.

Michal Klaus pôsobí 14 rokov ako CEO na čele česko-kanadskej spoločnosti Ataccama, ktorá buduje platformu na automatizovanú správu dát pomocou umelej inteligencie.

Michal Klaus - CEO & Co-founder Ataccama
zdroj: Michal Klaus - CEO & Co-founder Ataccama

Venuje sa produktovej stratégii platformy Ataccama ONE, ktorá patrí medzi špičku, ocenenú v prestížnom rebríčku Gartner Magic Quadrant. Okrem dátovej problematiky sa zaoberá globálnym škálovaním a rastom aktivít spoločnosti, biznis konsultingu a architektúre podnikových IT systémov a databáz.

Ataccama v minulom roku dosiahla tržby vo výške viac ako 36 miliónov eur, ktoré chce do dvoch rokov zdvojnásobiť. Tento rok v júni navyše Ataccama zverejnila podrobnosti svojej prvej externej investície vôbec, keď za minoritný podiel získala od americkej spoločnosti Bain Capital Tech Opportunities rekordných 144,3 milióna eur.

Financie využije na dosiahnutie globálnej expanzie, rozvoj dátovej platformy a tiež nábor českej a slovenskej vývojárskej špičky. Spolu s Bain Capital je tak Ataccama na sľubnej ceste k svojmu cieľu, ktorým je zaradenie sa medzi českých jednorožcov najneskôr do roku 2024 a následný vstup na technologickú burzu NASDAQ.

Ataccama

Ataccama je česko-kanadská softvérová spoločnosť, ktorá vyvíja celosvetovo úspešnú platformu Ataccama ONE na pokročilú správu a riadenie podnikových dát.

Toto riešenie sa umiestnilo v elitnom rebríčku Gartner Magic Quadrant ako líder v oblasti data quality solutions. Obsahuje všetky nástroje na automatizovanú správu kvality dát, ich katalogizáciu, prepojovanie, integrovanie a následný reporting.

Sú založené na najmodernejších technológiách vrátane umelej inteligencie. Demokratizácia prístupu k dátam, predovšetkým k tým veľkým, otvára firmám od strednej až po enterprise úroveň jednoduchú cestu na vytvorenie Data Quality Fabric – centrálneho miesta na efektívnu prácu s dátami s pridanou hodnotou v podobe riadenia ich kvality.

Ataccama má pobočky v 10 krajinách. České vývojové centrum je najväčšou z nich a hlavná centrála je v kanadskom Toronte. Medzi jej klientov patria spoločnosti T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank a Heineken.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá