Malý krok pre reťazec, veľký krok pre Slovákov: Lidl prestáva „vábiť“ na nezdravé produkty
- Obchodný reťazec rázne mení reklamnú stratégiu
- Od marca spúšťajú kampaň na vyváženú a zdravú stravu
- Obchodný reťazec rázne mení reklamnú stratégiu
- Od marca spúšťajú kampaň na vyváženú a zdravú stravu
Obchodný reťazec Lidl zmení svoju reklamnú stratégiu. Informoval o tom portál TV Noviny s tým, že Lidl už nechce deti „vábiť“ a lákať na nezdravé produkty. Z produktov, ktoré obsahujú väčšie množstvo cukru, soli či mastných kyselín, chcú odstrániť všetky detské motívy, a to do konca roka 2025.
Okrem iného od marca 2023 spúšťajú kampaň na vyváženú a zdravú stravu.
V tejto súvislosti sme kontaktovali reťazec Lidl a pýtali sa, ako bude kampaň vyzerať. Vedúci úseku komunikácie Tomáš Bezák pre redakciu Startitup uviedol, že nejde o izolovanú kampaň, ale o uvedomelé nastavovanie marketingu a komunikácie, „tak, aby sme zákazníkov oslovovali so zdravšími potravinami“.
„Prioritne sa zameriame na deti, keďže v rannom veku sa formuje mnoho návykov, ktoré pretrvávajú aj do dospelosti. Snažíme sa dávať do popredia viac čerstvých produktov, mäso z welfare chovov, BIO sortiment, vegetariánske či vegánske produkty, prijali sme záväzok, čo sa týka komunikácie produktov pre deti, rozširujeme ponuku produktov bez éčok a konzervantov a na obaloch výrobkov sa postupne bude objavovať označenie výživovej hodnoty výrobkov tzv. Nutriscore.“
Doplnil, že je to celistvý a dlhodobý prístup. Momentálne majú vo vernostnom programe spustenú lojalitnú akciu, v ktorej motivujú ku kúpe ovocia a zeleniny.
Ako Lidl uviedol, v propagačných materiáloch nebude zobrazovať deti s nezdravými produktmi, napríklad dieťa s čokoládou a podobne. „Namiesto čokolády či zmrzliny budú teraz vyobrazené napríklad s ovocím, namiesto sladených nápojov napríklad s vodou,“ uviedol Bezák.
Má to výnimky
Počas sviatkov – Vianoce, Veľká noc či Hallowen – dostanú zelenú aj produkty, ktoré počas ostatného obdobia v propagačných materiáloch neuvidíš.
„Tieto sviatky sú výnimočnými obdobiami v roku a neformujú návyky prostredníctvom každodenného opakovania. Čokoládové figúrky Mikuláša či veľkonočného zajaca sú navyše kultúrnymi symbolmi, o ktoré by sme deti nechceli pripraviť,“ vysvetľuje vedúci úseku komunikácie.
Okrem potravinových produktov do celej reklamnej stratégie pripadajú aj hračky, nálepky a zberateľské kartičky. Zmeniť sa majú aj názvy produktov, a to tak, aby nebol na ne detský zákazník lákaný.
„Dôležité je, čo po roku 2025 viac nebude súčasťou produktov. Budú to hračky, kartičky, nálepky či akékoľvek podobné motivácie pre deti. Taktiež z obalov. Rovnako sa na nich nebudú objavovať objekty či zvieratá bez akéhokoľvek vzťahu k výrobku (napr. truhlica s pokladom, hrad, hasičské auto), hračky, fantazijné názvy bez akéhokoľvek vzťahu k výrobku – napr. Space Runner a pod,“ dodal Tomáš Bezák.
Portál TV Noviny uviedol, že nadváhou, ale aj obezitou trpí šesť až sedem z desiatich Slovákov. Práve to nás radí medzi krajiny s najhorším dopadom v tejto kategórii. Presne preto chce Lidl aspoň malým krokom prispieť k zlepšeniu či posunutiu Slovenska v rebríčku o niečo vyššie.
Zdroj: TV Noviny