Manželia otvorili vlastnú donutériu: Na začiatku bol problém s konkurenciou, ktorá nebola nadšená, že sme sa objavili
- Ivana Blašková, zakladateľka a majiteľka donutérie Heaven DONUT, má za sebou výnimočnú podnikateľskú cestu
- S jej manželom Marekom od nuly vybudovali podnik, ktorý sa stal obľúbeným miestom pre gurmánov a milovníkov sladkostí
- Ivana Blašková, zakladateľka a majiteľka donutérie Heaven DONUT, má za sebou výnimočnú podnikateľskú cestu
- S jej manželom Marekom od nuly vybudovali podnik, ktorý sa stal obľúbeným miestom pre gurmánov a milovníkov sladkostí
Ivana a Marek sa postavili na vlastné nohy a vybudovali svoju značku donutérie s názvom Heaven DONUT.
„Donutériu sme si budovali len my dvaja s manželom, samozrejme, rodina a priatelia nám vždy pomohli, keď bolo treba, napríklad pri prerábke priestorov. Momentálne máme jedného zamestnanca, ktorý nám pomáha pri predaji a v obsluhe, keďže v predajni je aj kaviareň,“ hovorí Ivana a zdôrazňuje pritom dôležitosť podpory zo strany blízkych.
Ivana pôvodne pracovala ako kozmetička, zatiaľ čo Marek nazbieral skúsenosti v gastronómii. „Som vyučená kozmetička a v tejto oblasti som pracovala 7 rokov, ale manžel pracoval v gastronómii aj predtým.“
Rozbeh tohto biznisu však sprevádzali aj počiatočné pochyby. „Obavy sú vždy, samozrejme, ale verili sme, že keď do toho dáme srdce a stavíme na kvalitu, tak sa to podarí.“ Práve odhodlanie a viera v úspech sa stali základom ich podnikateľskej cesty.
Značka Heaven DONUT dnes kladie dôraz najmä na kvalitu pred kvantitou: „Sme malá rodinná firma, ktorá na prvé miesto dáva kvalitu pred kvantitou, čo môžeme, to si vyrobíme sami. Každé ráno si pečieme čerstvé donuty, slané žemle či chlieb na raňajky, varíme si plnky a džemy, vyrábame vlastné makrónky a kysnuté koláčiky.“
Aj keď začínali len s predajom kávy a donutov, dnes už ponúkajú aj raňajky a množstvo nápojov, ako sú milkshaky a domáce limonády.
Keď sa Ivany pýtame na vznik ich receptov a cukrárenské know-how, odpovedá otvorene: „Stálo nás to veľa pokusov a omylov, kým sme spravili cesto, s ktorým sme boli spokojní. Aj tu nám bola nápomocná rodina, ktorá si to musela povinne odjesť.“
Táto poctivá práca a neustále zdokonaľovanie sa sú súčasťou ich podnikateľského procesu dodnes.
Cesta k vlastnej donutérii
Na rozbeh podnikania museli Ivana a Marek investovať nemalú sumu. „Priestor, v ktorom sa nachádzame, si vyžadoval značnú prerábku a, samozrejme, zariadenie, takže na začiatok sa suma vyšplhala na 25 000 eur.“ Našťastie mali svoje úspory a len čiastočne si peniaze požičali z banky.
„Rok po otvorení sme bojovali s koronakrízou ako väčšina podnikov v gastronómii. Momentálne peniaze, ktoré zarobíme, vraciame naspäť do podnikania na nákup nových strojov a zariadení.“
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Malá rodinná firma sa stala obľúbeným miestom pre mnohých gurmánov v Prievidzi
- Ivana a Marek dokázali svojou oddanosťou, kvalitou a inovatívnym prístupom vytvoriť úspešný podnik
- Najväčším ťahačom sú u nich donuty
- Ich príbeh je inšpiráciou pre všetkých, ktorí snívajú o vlastnom podnikaní v gastronómii
- Prosperujúci biznis vedú v meste, z ktorého mnohí mladí ľudia zutekali, pretože tu nenašli pracovné uplatnenie
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy