Marcel zistil, čo Trnave chýba. Neváhal vraziť 100-tisíc a dnes vedie tento úspešný kokteilbar
- Marcel je slovenský podnikateľ stojaci za značkou barov Hedon
- Podniky, ktoré ti naservírujú skutočný zážitok v pohári, nájdeš v Trnave aj Bratislave
- Marcel je slovenský podnikateľ stojaci za značkou barov Hedon
- Podniky, ktoré ti naservírujú skutočný zážitok v pohári, nájdeš v Trnave aj Bratislave
Jeden drink a more zážitkov. Podobnou „filozofiou“ sa zaoberal aj Marcel Gálik, majiteľ Hedon baru v Trnave. Tento projekt sa na pôde kráľovského mesta objavil v neprajných časoch covidu, avšak Marcel mal dostatok skúseností v gastrosektore na to, aby situáciu zvládol skorigovať.
Čo podľa Marcela Trnave pred vznikom jeho podniku chýbalo a čo všetko ho sprevádzalo na ceste za úspechom?
„Prevádzku som plánoval s vedomím, že podobný koncept zameraný primárne na kvalitné a nápadité miešané nápoje z prémiových surovín v Trnave chýba. Napriek tomu obavy z možného neúspechu, samozrejme, boli, a tie sa aj potvrdili, keďže tento produkt – kokteil má užšiu cieľovú skupinu.“
Počiatočná investícia do prevádzky bola zhruba 100 000 eur a financovaná bola z usporených peňazí a sčasti aj z pôžičky.
„Pre napredovanie však treba investovať do prevádzky neustále. Návratnosť investície sa značne spomalila z dôvodu všetkých opatrení súvisiacich s pandémiou.“
Kreativita v biznise
Pandémia postihla Hedon bar naozaj značne. Okrem spomalenia návratnosti investície musel tím baru bojovať so všetkými nástrahami, ktoré covid priniesol.
Majiteľ sa snažil predovšetkým udržať kvalitný personál a vytrvať v tom, čo Hedon definovalo aj počas tohto ťažkého obdobia. Aktuálnou manažérkou baru je mladá a talentovaná barmanka Kristína Kurovská.
„Museli sme sa prispôsobiť situácii a jediná možnosť, ako fungovať, bol okienkový predaj. Začali sme napríklad kokteily fľaškovať a počas Vianoc sme sa pustili aj do výroby mandľových likérov a zázvorových koncentrátov,“ spomína Marcel na ťažké obdobie spojené s pandémiou covidu.
Zdôrazňuje, že práca v gastre je silno prepojená s ľudským kapitálom. Treba byť pri nej obzvlášť empatický, ľudský a prihliadať na potreby ľudí.
„V prípade personálu treba určite vedieť, čo koho motivuje, pretože len tak si dokážete udržať kľúčových ľudí v potrebnom pracovnom nasadení.“
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Po načerpaní skúseností v gastre sa rozhodol preraziť s vlastnou značkou baru
- Tak vznikol Hedon Bar, ktorý sa stal obľúbeným už na dvoch adresách
- Vybudovanie prosperujúcej značky si však vyžiadalo poriadne manažérske znalosti, know-how a peniaze
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy