Mária Cicmanová z GymBeam: Vstupujeme do nových oblastí, rozšírime aj trh s DNA testami
- Rok 2021 znamenal pre GymBeam zásadný rast
- Z pandémie značka urobila príležitosť a svoj sortiment prispôsobila na mieru širšej skupine ľudí
- Rok 2021 znamenal pre GymBeam zásadný rast
- Z pandémie značka urobila príležitosť a svoj sortiment prispôsobila na mieru širšej skupine ľudí
Obľúbená značka z dielne Dalibora Cicmana rozšírila ponuku pre zdravie, vitalitu, domáci tréning, ale tiež sortiment športového oblečenia. S tým súvisí aj vznik nového sub-brandu STRIX, ktorý si veľmi rýchlo našiel svojich priaznivcov.
Diváci mohli na svojich obrazovkách zaznamenať tiež prvý reklamný spot firmy, ktorý k nej priviedol ďalších zákazníkov. Okrem toho sa GymBeamu podarilo zefektívniť logistiku, a to napríklad vďaka internej platforme Boxpi. Pre rok 2022 si preto spoločnosť kladie nové, ešte ambicióznejšie ciele, informuje o tom v najnovšom finančnom reporte.
Spustenie spin-off platformy
Veľkú výzvu pre GymBeam v roku 2021 predstavovala oblasť logistiky a dopravy. Aby bolo možné efektívne skladovať tovar a ešte rýchlejšie ho dopraviť k zákazníkom, musel GymBeam urobiť v tomto smere mnoho zmien.
Patrí medzi ne napríklad projekt automatizácie logistiky, dohodnutie ďalších skladových priestorov, spustenie novej pick-upovej zóny v hlavnom sklade a zakúpenie liniek pre vlastnú výrobu produktov.
Dôležitým krokom pre GymBeam bolo tiež spustenie internej spin-off platformy Boxpi. Tá spája eCommerce s platobnými aj doručovacími metódami a vodičmi dodávok, ktorí prepravujú tovar cez hranice v rámci regiónu CEE.
Vďaka tomu je možné vnímať túto oblasť ako jeden trh, čo zjednodušuje expanziu do zahraničia menším a stredne veľkým e-shopom. S Boxpi tak môže GymBeam distribuovať balíky do ďalších krajín rýchlejšie, lacnejšie a ekologickejšie.
Prvý TV spot
Veľké množstvo nových zákazníkov získal GymBeam tiež vďaka svojmu prvému televíznemu spotu. Jeho slogan „Dobrá energia pre každý šport” si našiel svojich priaznivcov.
O jeho úspešnosti svedčí aj fakt, že sa GymBeam po odvysielaní stal Top of Mind vo svojom odvetví na Slovensku, odkiaľ zároveň pochádza 32 % tržieb.
Dostať sa do povedomia verejnosti firme pomáha tiež spolupráca s viac než 140 influencermi. Niektorí z nich, ako napríklad Jakub Enžl (Česko), Peter Molnár (Maďarsko) či Peter Klančír (Chorvátsko), mali dokonca možnosť pod záštitou GymBeamu vyvinúť svoj vlastný produkt.
Prémiový sub-brand
Ďalšou veľkou novinkou, ktorú GymBeam v roku 2021 predstavil, je vlastný sub-brand STRIX. Jeho vývoj trval viac než 2 roky. Cieľom bolo v spolupráci so športovcami a zákazníkmi vytvoriť precízne spracované kúsky oblečenia.
Vytvorené sú z kvalitných materiálov, ktoré zaujmú ako dizajnom, tak funkčnosťou. „Naša vízia bola jasná – stať sa lídrom v odvetví športového oblečenia, byť prvou voľbou aktívnych ľudí, športovcov a tých, ktorí si potrpia na kvalitu,” dodáva CMO a spoluzakladateľka GymBeamu Mária Cicmanová.
O úspechu svedčí aj fakt, že sa STRIX hneď prvý mesiac po uvedení na trh stal druhou najpredávanejšou značkou oblečenia na e-shope GymBeam. Aj keď bola najskôr predstavená len pánska kolekcia, dnes už si v ponuke na svoje prídu aj dámy. K dispozícii je niekoľko desiatok prémiových kúskov, od funkčného športového oblečenia po pohodlné tepláky.
Výzvy na rok 2022
GymBeam chce vo svojom úspešnom raste pokračovať aj naďalej. To je tiež dôvod, prečo má vytýčené ďalšie ambiciózne ciele. Jedným z nich je vstup do ďalších regiónov DACH či Talianska.
Okrem toho chystá tiež rozšírenie svojho sortimentu. Zákazníci sa tak môžu tešiť na veľkú novinku v podobe produktov radu XBEAM s podtitulom „Fueled by GymBeam“.
Ide o sortiment určený e-športovým hráčom, ktorí chcú podporiť svoj výkon a zlepšiť sústredenie. „Vypracovali sme si niekoľko analýz trhu a dopytu po gamerských suplementoch či nootropikách. Niekoľko rokov sme testovali predajnosť produktov aj značiek z tohto segmentu a nastal čas, kedy to dáva zmysel aj pre nás,” popisuje Mária Cicmanová.
Vďaka tomu, že sa svojím zložením gamerské produkty príliš nelíšia od tých pre športovcov, bude mať GymBeam vstup do tejto oblasti o niečo jednoduchší. To však nie je jediné, na čo sa firma chce zamerať.
Jej snahou je tiež rozšíriť trh s ponukou DNA testov. Pre interpretáciu dát tak vyvíja dokonca vlastný softvér, čo prinesie vzájomnú synergiu a dá zákazníkom v budúcnosti nové možnosti starostlivosti o svoje zdravie.
V súlade s týmito ambicióznymi cieľmi je aj očakávaný nárast celkových výnosov o 48 %. Ako hovorí sám CEO GymBeamu Dalibor Cicman: „Musíme držať krok s najnovšími technológiami, zlepšovať služby a pokračovať v rýchlom raste. Cieľová čiara pre nás neexistuje.”
GymBeam
GymBeam je progresívny fitness e-shop v regióne CEE. Zameriava sa na predaj výživy pre šport a zdravie, progresívnych potravín, športového oblečenia a príslušenstva. Bol založený na Slovensku v roku 2014 Daliborom Cicmanom, ktorý vo firme pôsobí ako výkonný riaditeľ.
Spoločnosť od vzniku expandovala do ďalších krajín strednej a východnej Európy. Momentálne pôsobí na 14 trhoch, medzi ktoré okrem Slovenska a Česka patrí napríklad aj Maďarsko, Rumunsko, Chorvátsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Poľsko či Nemecko.
GymBeam je s obratom 54 miliónov eur za rok 2021 najväčší fitness e-shop v regióne CEE. Vo svojom portfóliu má viac než 120 značiek a tisíce produktov. Veľkú časť tržieb tvorí vlastná produkcia chránená ochrannou známkou. Patria do nej značky ako GymBeam, VanaVita, BeastPink a STRIX.
54 miliónov eur
Medzi rokmi 2020 a 2021 GymBeam dosiahol 50 % nárast GMV (hrubá hodnota tovaru), čím sa dostal k celkovým tržbám viac ako 54 miliónov eur. Rovnako tak sa zdvojnásobil aj počet SKUs (stock-keeping unit), ktorý vzrástol na úroveň 5 700 jednotiek.
- Pojem SKU je skratkou z anglického Stock Keeping Unit. Vyjadruje unikátny kód pre konkrétny produkt. Môže sa líšiť na základe typu, veľkosti, farby, materiálu, značky, hmotnosti, objemu, balenia atď. SKU je základom pre riadenie vašich skladových zásob.
„K dispozícii je stále širšia ponuka produktov z rôznych kategórií. Aj vďaka tomu sa počet zákazníkov dostal cez hranicu 6 miliónov a počet produktov, ktoré boli odoslané, sa vyšplhal takmer k 10 miliónom,“ popisuje CEO a zakladateľ GymBeamu Dalibor Cicman.
Aj pri tak vysokom počte predaných produktov si GymBeam dokáže stále udržiavať až 98 % spokojnosť zákazníkov na Heureke.
Aby bolo možné zvládať stále rastúci počet zákazníkov aj objednávok a udržať si pozíciu lídra v regióne CEE, firma neustále rozširuje aj svoj tím.
Ten sa za uplynulý rok rozrástol o 60 členov, vďaka čomu má GymBeam vyše 280 zamestnancov 14 rôznych národností. Dôležitú úlohu v raste hrá tiež neustále zdokonaľovanie logistiky, ktorá musí byť schopná pokryť stále vyššie nároky.
Zdroj: GymBeam Report