Martinovi nestačila výplata 1 500 eur, z detskej izby vybudoval vlastný biznis. Teraz má tržby 19 miliónov eur
- Puella je pôvodom slovenská značka parfumov na pranie, o ktorej budeš zrejme ešte veľa počuť
- Vo svojich 25 rokoch ju založil Košičan Martin Švenk
- Puella je pôvodom slovenská značka parfumov na pranie, o ktorej budeš zrejme ešte veľa počuť
- Vo svojich 25 rokoch ju založil Košičan Martin Švenk
V roku 2020 prišiel s nápadom ponúknuť zákazníkom lákavejšiu a dlhšie voňajúcu alternatívu k bežnej aviváži. E-shop Puellavone.sk odvtedy raketovo rastie a rýchlo sa dostal medzi absolútnu špičku slovenského e-commerce.
Za prvé tri roky jeho obrat narástol z nuly na vyše 19 miliónov eur v minulom roku. V roku 2024 chce prekonať hranicu 50 miliónov eur. Zaujímavosťou je, že až 8 z 10 zákazníkov Puelly tvoria ženy.
Martin Švenk po škole skúšal zarábať vďaka internetu a moderným aplikáciám, ktoré prišli na Slovensko. Tri roky robil taxikára a kuriéra pre donáškovú službu s jedlom. Popri tom skúšal viacero brigád, z ktorých ho vždy po pár týždňoch vyhodili.
Väčšinou preto, že majiteľom firiem dával nevyžiadané rady a návrhy na zlepšenie, na ktoré však z pozície mladého absolventa nemal dostatočnú autoritu ani hmatateľné vlastné výsledky.
Sám hovorí, že príjem vo výške zhruba 1 500 eur mesačne mu nestačil, najmä preto, že v práci nevidel potenciál na jeho postupné zvyšovanie. Martin sa zaujímal aj o podnikanie a pravidelne pozeral množstvo biznisových videí a počúval veľa podcastov. V roku 2020 sa rozhodol skúsiť šťastie s produktom, aký u nás zatiaľ nebol – vlastnou značkou parfumov na pranie.
Značku Puella založil úplne od nuly. Na začiatku investoval niekoľko tisíc eur z vlastných úspor na rozbeh webu a vytvorenie prvých produktov či zásob. Hoci si pôvodne myslel, že o jeho vône na pranie bude mať záujem len niekoľko známych, e-shop raketovo rástol.
Z jeho bytu sa rýchlo stal sklad, preto prišiel čas zamestnať dve brigádničky. Keď sa už tovar do bytu na 6. poschodí nezmestil, prenajal si garáž. Vtedy tiež nadviazal partnerstvo s Packetou, ktorá začala rozvážať jeho zásielky namiesto toho, aby každý deň chodil s desiatkami balíkov na poštu.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa mladému Slovákovi podarilo z garáže vybudovať svetovo úspešný e-shop?
- Čo je tajomstvom úspechu pri získavaní zákazníkov?
- Ako zvládol logistiku pri extrémne rýchlom raste e-shopu?
- Prečo sú parfumy na pranie lepšie ako bežná aviváž?
- Aké výzvy prináša expanzia do nových krajín?
- Ako sa mu podarilo dosiahnuť viac ako trojnásobný rast obratu?
- Aké sú plány na ďalšiu expanziu značky?
- Čo by poradil tým, ktorí chcú preraziť s vlastným nápadom?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom