Masívny prepad automobilového giganta: Tržby má len 39 %

  • BMW sa tento rok nedarí
  • Zisky automobilky sú znepokojivo nízke
  • Firma viní brzdové systémy z Číny
auto, fabrika
Archív Canva
  • BMW sa tento rok nedarí
  • Zisky automobilky sú znepokojivo nízke
  • Firma viní brzdové systémy z Číny

Ako sme ťa už informovali, nemecký automobilový priemysel v poslednej dobe stráca dych. Po Volkswagene má problémy ďalší gigant. Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW zaznamenal v treťom štvrťroku výrazný prepad zisku.

Za dramatickým poklesom stoja predovšetkým slabé predaje na čínskom trhu a komplikácie s brzdovými systémami. Ako informuje TASR, napriek nepriaznivým výsledkom automobilka potvrdzuje svoje predpovede pre rok 2024.

V treťom kvartáli sa prevádzkový zisk spoločnosti prepadol až o 61 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Kým vlani dosiahol 4,352 miliardy eur, tento rok klesol na 1,7 miliardy eur.

BMW nestráca nádej

Generálny riaditeľ Oliver Zipse sa vyjadril: „Po mimoriadnych výzvach v treťom štvrťroku sme vo štvrtom štvrťroku opäť na ceste k vyšším ziskom, aby sme dosiahli naše celoročné ciele.“

Tržby automobilky v treťom štvrťroku zaznamenali medziročný pokles o 15,7 percenta a dostali sa na úroveň 32,4 miliardy eur. BMW však naďalej predpokladá, že v roku 2024 dosiahne prevádzkovú ziskovú maržu v rozmedzí 6 až 7 percent.

Automobilka musela v septembri upraviť svoje očakávania pre tento rok. Dôvodom bola nižšia požiadavka z čínskeho trhu, kde predaje v treťom štvrťroku klesli o tretinu, ako informovala spoločnosť v minulom mesiaci.

K zhoršeným výsledkom prispeli aj technické problémy s brzdovými systémami od dodávateľa Continental.

Spoločnosť sme požiadali o stanovisko a po jeho obdržaní budeme správu aktualizovať. Do času vydania článku sme odpoveď nedostali. 

Plánovaná reforma im uškodí

Európska únia (EÚ) potrebuje vynaložiť 39 miliárd eur ročne, aby do roku 2050 dosiahla čisté nulové emisie v sektore dopravy. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa v pondelok odvolala na mimovládnu organizáciu Doprava a životné prostredie (Transport & Environment, T&E).

„Je potrebné urýchlene zaviesť investičnú stratégiu na úrovni EÚ s cieľom rozhodne podporiť dekarbonizáciu dopravy a zvýšiť konkurencieschopnosť tohto odvetvia,“ uvádza sa v správe T&E.

Požadované investície sú len o niečo vyššie ako ročné dotácie bloku na dopravu využívajúcu fosílne palivá vo výške 34 miliárd eur, uviedla organizácia a navrhla postupné zrušenie týchto dotácií v prospech ekologickej dopravy.

Organizácia so sídlom v Bruseli zverejnila novú správu v čase, keď dopyt po elektromobiloch slabne a zo strany niektorých politikov a zástupcov automobilového priemyslu vrátane talianskej premiérky Giorgie Meloniovej a generálneho riaditeľa BMW Olivera Zipseho zaznievajú výzvy, aby európske spoločenstvo upustilo od plánovaného zákazu vozidiel so spaľovacími motormi od roku 2035.

T&E uviedla, že celkové investície do ekologickej dopravy vrátane výdavkov súkromných investorov by mali do roku 2030 predstavovať 310 miliárd eur ročne, aby sa dosiahla dekarbonizácia odvetví ako sú letectvo, lodná doprava, osobné automobily, autobusy a nákladné vozidlá.

Do roku 2040 by sa mali výdavky vzhľadom na očakávané zrýchľovanie tempa transformácie zvýšiť na 507 miliárd eur ročne, čo predstavuje celkovú sumu 7,6 bilióna eur.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: TASR, Redakcia Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá