Matovič si „ukradol“ voľby, teraz padol na dno. Nie je sebaistý a strápňuje sa, zhodnotili odborníci expremiéra
- Startitup sa pozrel bližšie na dôvody, prečo hnutie Igora Matoviča po parlamentných voľbách čakal nekompromisný preferenčný pád
- Matovič si ukradol pre seba voľby aj vďaka hitu sociálnych sietí, videu spred vily Jána Počiatka
- Odborníčka na protokol Holubová vyčíta Matovičovi, že nedodržiava tzv. pravidlá európskych elít
- „Sú to excesy," zhodnotila jeho stretnutie s dôležitým štátnikom
- Startitup sa pozrel bližšie na dôvody, prečo hnutie Igora Matoviča po parlamentných voľbách čakal nekompromisný preferenčný pád
- Matovič si ukradol pre seba voľby aj vďaka hitu sociálnych sietí, videu spred vily Jána Počiatka
- Odborníčka na protokol Holubová vyčíta Matovičovi, že nedodržiava tzv. pravidlá európskych elít
- „Sú to excesy," zhodnotila jeho stretnutie s dôležitým štátnikom
Politický karikaturista Ladislav „Mandor“ Laurinčík by už dnes s Igorom Matovičom nespolupracoval. Má na to svoje dôvody. V skratke, nie sú mu sympatickí ľudia, ktorými sa postupne obklopil. No pred približne desiatimi rokmi, keď svetlo sveta uzrel najznámejší primát medzi slovenskými kauzami, to bolo trochu inak.
Mandor sa kamaráti s Alojzom Hlinom, ktorý práve v tom čase pôsobil v Matovičovom hnutí, a tak karikaturistu svojmu straníckemu šéfovi „požičal“.
Karikatúra, ktorú Mandor pre Matoviča nakreslil, mala doslova medzinárodný úspech. Originálny slovenský znak pretransformovaný v duchu jednej z najznámejších slovenských káuz sa stal populárny medzi bežnými ľuďmi.
Samotný Matovič bol zrejme s výsledným produktom viac než spokojný, pretože ilustráciu vytlačil do formátu akéhosi reklamného erbu a v rámci jedného zo svojich protestov ho zavesil na národnú radu.
Práve tam ho cvakol jeden z fotografov a Mandorova gorila sa tak dostala na titulku webu The Economist.
„Tváril sa dosť nadšene a dali tlačiť množstvo nálepiek s tým motívom. Myslím si, že to považoval za dobrý produkt,“ opísal Laurinčík Matovičovu reakciu na výtvor pre portál eReport.
Po eufórii z dobre odvedenej roboty ale umelec narazil na tvrdú realitu. Ako píše Dušan Mikušovič vo svojej knihe Matovič – Premiér v teniskách, politik pozabudol umelcovi tak nejak vyplatiť honorár, čo sa stalo s oneskorením až po nejakom čase. Spolupráca za sebou síce nechala najmä u ilustrátora určitú trpkú pachuť, no nedá sa Matovičovi uprieť jedna vec.
Politik už v raných krôčikoch svojej politickej kariéry preferoval zaujímavé reklamné nástroje. Či už to boli ohnivé stĺpčeky v jeho regionálnych novinách, charizma chlapca z Trnavy bojujúceho proti korupcii alebo karikatúra gorilieho erbu, rád využíval netradičný marketing.
Práve táto záľuba sa asi najmarkantnejšie pretavila v minuloročných parlamentných voľbách, keď doslova svojim politickým rivalom vytrel zrak. Ako to ale už býva zvykom, po vrchole prichádza pád.
V tomto článku sa dozvieš, aké triky či nápady Matovičovi pomohli skórovať vo voľbách, a zároveň, ako sa dokázali otočiť proti nemu a značne mu odseknúť z preferencií a aj z imidžu.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- OĽANO sa zapísalo do histórie politických kampaní streamovaným videom z francúzskej riviéry spred vily Jána Počiatka
- Ako video vzniklo a koho v hnutí to bol nápad?
- Odborníčka na protokol Mária Holubová vysvetlila, v čom robí Matovič najväčšie prešľapy
- Prečo čakal preferencie OĽANO po voľbách strmhlavý prepad
- Strápňovanie Matoviča. Čo bol podľa odborníka vrchol?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Politika