Matovičova lotéria má ďalší obrovský problém. Zo zahraničia sa neprihlásiš, web ignoruje aj Google
- Očkovaciu lotériu kritizovalo veľké množstvo ľudí. Štatút súťaže sa upravil, no lotéria má stále viacero problémov
- Hlavným kameňom úrazu je, že oficiálny web nie je dostupný v zahraničí. Odcestovaný Slovák sa teda do očkovacej lotérie môže prihlásiť až po návrate domov
- Registračný formulár na lotériu sa prostredníctvom Google hľadá ťažko. Tento problém by sa dal jednoducho vyriešiť – web stačí sprístupniť do ďalších krajín
- Očkovaciu lotériu kritizovalo veľké množstvo ľudí. Štatút súťaže sa upravil, no lotéria má stále viacero problémov
- Hlavným kameňom úrazu je, že oficiálny web nie je dostupný v zahraničí. Odcestovaný Slovák sa teda do očkovacej lotérie môže prihlásiť až po návrate domov
- Registračný formulár na lotériu sa prostredníctvom Google hľadá ťažko. Tento problém by sa dal jednoducho vyriešiť – web stačí sprístupniť do ďalších krajín
Očkovacia lotéria sa stretla s veľkou vlnou kritiky. Viacerí ľudia kritizovali najmä zle nastavené pravidlá. Po prvej odvysielanej časti sa štatút súťaže zmenil, no očkovacia lotéria má stále dva problémy – web nie je dostupný v zahraničí a registračný formulár sa prostredníctvom Google hľadá ťažko.
Prvá Matovičova show skončila fiaskom. Z 5 vylosovaných získal prémiovú výhru len 1 človek. Do pamäti národa sa zapísal najmä príbeh pani Zuzany z Prešova, ktorá prišla o 400 000 eur. Pani Zuzana telefón zdvihla v stanovenom časovom limite, avšak heslo „zdravé Slovensko“ nestihla povedať do 20 sekúnd, pretože reláciu sledovala cez internet a omeškanie streamu bolo v jej prípade až 24 sekúnd.
Pravidlá sa zmenili, časť Slovákov je stále diskriminovaná
Po prvej časti sa pravidlá súťaže zmenili – heslo je na televíznej obrazovke zobrazené viackrát, rovnako ho prečíta aj hosť, ktorý potenciálneho výhercu vyžrebuje. Rovnako za zdravotne znevýhodnených či ľudí, ktorí budú v tom čase v práci, môže telefón zodvihnúť iný rodinný príslušník. Relácia je po novom taktiež tlmočená do posunkovej reči a dostupné sú aj skryté titulky.
Napriek výrazným zmenám stále existuje skupina ľudí, ktorí sú diskriminovaní. Sú to ľudia, ktorí žijú v zahraničí, respektíve v zahraničí dovolenkujú či pracujú. Web bytzdravyjevyhra.sk totižto dostupný len na Slovensku. Upozornil na to odborník na optimalizáciu pre vyhľadávače Ján Januška.
„Ak ste momentálne v zahraničí, do očkovacej lotérie sa nezaregistrujete. Vyzerá to tak, že web https://www.bytzdravyjevyhra.sk je dostupný len zo Slovenska. Ak ste na pracovnej ceste alebo máte dovolenku v inej krajine, máte smolu. Namiesto webu sa v prehliadači zobrazí chybové oznámenie,“ vysvetľuje Januška.
Registrácia je teda možná len po príchode na Slovensko. Do očkovacej lotérie sa musíš najskôr zaregistrovať a následne ťa do 14. dní zaradia do žrebovania. „Po diskriminácii zdravotne znevýhodnených a užívateľoch TV signálu s oneskorením, by malo ministerstvo financií napraviť situáciu aj pre vycestovaných Slovákov, ktorí sa nevedia prihlásiť,“ vyzýva Januška.
Zo zahraničia sa zaregistrovať dá, musíte byť len IT expert
Januška ďalej objasňuje to, že do očkovacej lotérie sa síce zaregistrovať dá, no vyžaduje si to pokročilú znalosť v práci s internetom. „Áno, ak ste pokročilejší užívateľ internetu, dá sa to zvládnuť. Pri návšteve stránky s očkovaním sa môžete tváriť ako návštevník zo Slovenska. K tomu vám poslúži tzv. VPN – virtuálna privátna sieť. Je to síce ďalšia komplikácia v registrácii, ale ak veľmi chcete súťažiť, dá sa.“
Paradoxom je, že očkovacia lotéria mala k očkovaniu prilákať najmä tých ľudí, ktorí s očkovaním váhajú. Cez stránku nielenže nie je možné doklikať sa do čakárne, teda nie je tam žiadny priamy link na registráciu na očkovanie, ale registračný formulár na lotériu sa ťažko hľadá aj cez Google.
„Aby sa dala stránka s registráciou na očkovanie ľahko vyhľadať, Google by k nej musel mať prístup. Keďže má servery v USA, k obsahu webu sa nedostane. Pri hľadaní väčšiny fráz súvisiacich s očkovacou lotériou, Google zobrazí weby médií, prípadne web ministerstva financií. O Bytzdravyjevyhra.sk sotva nájdete zmienku,“ píše Januška ďalej.
Záujemcovia o očkovaciu lotériu tak majú výrazne sťaženú registráciu. Namiesto toho, aby im registračný formulár našiel priamo Google, musia sa na stránku preklikať cez viaceré weby. „Najskôr užívateľ zadá spojenie napr. “ako sa zaregistrovať do lotérie”, otvorí si výsledok, kde sa píše o očkovacej lotérii. S trochou šťastia nájde zadarmo dostupný článok, kde je odkaz na https://www.bytzdravyjevyhra.sk. Ten musí otvoriť a kliknúť na “registrácia”,“ objasňuje Januška.
„Ostatné výsledky sú atraktívnejšie a tak je pravdepodobné, že väčšina hľadajúcich klikne na iné web stránky. Treba podotknúť, že web na doméne Bytzdravyjevyhra.sk je celkom nový. Takým nemusí Google spočiatku veriť. Avšak odkazujú naň takmer všetky veľké médiá ako SME.sk, DennikN a ďalšie. S tým vie Google dobre pracovať a pokiaľ by sa k webu dostal, určite by sa zobrazoval na oveľa vyšší počet hľadaných fráz,“ konštatuje Januška ďalej.
Tento problém má však veľmi jednoduché riešenie – web bytzdravyjevyhra.sk stačí sprístupniť do ďalších krajín. „Takáto zmena si nevyžaduje vysoké náklady, plánovanú cenu cez 26 miliónov eur to neovplyvní. Stačí byť pri tvorbe webu všímavý a nezanedbať kontrolu tzv. technického SEO,“ uzatvára Januška.
Čítajte viac z kategórie: Politika
Zdroj: Spotibo.sk