Mattel má vďaka filmu Barbie zinkasovať desiatky miliónov dolárov. V kinách trhá rekordy
- Pre výrobcu Barbie je film spasením. Analytici mu predpovedajú výrazné zvýšenie predajov
- Prvý víkend bol obrovským úspechom
- Pre výrobcu Barbie je film spasením. Analytici mu predpovedajú výrazné zvýšenie predajov
- Prvý víkend bol obrovským úspechom
Prominentný výrobca hračiek Mattel očakáva, že film Barbie podporí zvýšený predaj ich ikonických bábik. Súčasný fenomén vo svete filmov má za sebou rekordné úvodné víkendové predaje a očakáva sa od neho značný prínos k finančnému obratu spoločnosti.
Film Barbie, ktorý zrežírovala Greta Gerwig a do hlavnej úlohy v ňom obsadila svetoznámu Margot Robbie, dosiahol počas úvodného víkendu celosvetové tržby v hodnote 356,3 milióna dolárov (320,96 mil. eur).
Nižšiemu predaju bábik úspech filmu určite pomôže
Výška spomínaných tržieb mala na akcie Mattelu mimoriadne pozitívny vplyv, v pondelok totiž vzrástli o 1,8 %, čo pomohlo k zmierneniu nedávnych poklesov trhovej hodnoty spoločnosti, ktorá sa nachádza v meste El Segundo v okrese Los Angeles.
Mattel sa v súčasnosti zaoberá problémom nízkych predajov, ktorý je dôsledkom aj pandémie. Tá zmenila správanie spotrebiteľov, rodičia a maloobchodníci vtedy pre svoje deti hromadili hračky, keďže boli nútené zostať doma. Dnes sa situácia normalizuje a na trhu je prebytok hračiek, čo viedlo k poklesu cien.
Spoločnosť však vidí v dnešnej situácii, keď je Barbie „na každom rohu“, nové príležitosti. Mattel uzavrel stovky spoluprác so značkami ako Gap Inc. či Ruggable, aby svoju značku rozšíril.
Predaj vlastných hračiek ostáva hlavným zdrojom príjmu spoločnosti aj napriek tomu, že licencované produkty predstavujú len malý podiel z celkových príjmov Mattelu, uvádza Fortune.
Drew Crum, analytik spoločnosti Stifel Financial Corp., predpokladá, že by film Barbie mohol spoločnosti v roku 2023 priniesť až 100 miliónov dolárov. Tento odhad zahŕňa 75 miliónov dolárov z predaja hračiek, 13 miliónov dolárov z licencovania produktov a 11 miliónov dolárov zo samotného filmu.
Aj napriek obmedzeniam predaja hračiek kvôli hodnoteniu filmu (PG-13), analytik spoločnosti Goldman Sachs, Stephen Laszczyk, verí, že film a súvisiaci marketing budú mať na značku Barbie takzvaný „haló efekt“. Laszczyk predpovedá, že by ročné tržby Barbie mohli vzrásť o 1,7 % na 1,52 miliardy dolárov (1,37 mld. eur).
Spoločnosť Mattel má v pláne pokračovať vo filmových adaptáciách svojich hračiek, vrátane značky Hot Wheels, pričom bude využívať skúsenosti, ktoré nadobudla s filmom Barbie.
Predpokladaný nárast predaja bábik Barbie však ešte musí nahradiť pokles tržieb, ktorý Mattel zaznamenal počas druhého kvartálu tohto roka. Zatiaľ čo analytici očakávajú, že tržby spoločnosti klesnú o 19 % na 1 miliardu dolárov (900 mil. eur), Mattel je v súvislosti s dlhodobým dopadom filmu Barbie na predaj hračiek optimistický.
Úspešný debut filmov Barbie a Oppenheimer
Hviezdami kín uplynulého víkendu sa v celosvetovom meradle stali dva očakávané filmy Barbie a Oppenheimer. Obe kinematografické diela si získali divákov po celom svete a spolu zarobili pôsobivých 465 miliónov dolárov, ako uvádza portál Deadline.
Dvojica filmov sa na plátna kín dostala 21. júla a významne obohatila pokladnice kín, nielen na Slovensku. Film Barbie sa v rámci Spojených štátov prepracoval na popredné miesto s tržbami 155 miliónov dolárov.
Celosvetové predaje vstupeniek prekročili 300 miliónov dolárov, čím sa film stal najväčším debutom roku 2023 podľa portálu Variety. Film, režírovaný Gretou Gerwigovou, sa tým začlenil medzi najziskovejšie filmy všetkých čias a prekonal ho len Avengers: Endgame z roku 2019 s tržbami 357 miliónov dolárov.
Film Oppenheimer, v ktorom stvárnil hlavnú postavu herec Cillian Murphy, skončil na druhom mieste s tržbami viac ako 80,5 milióna dolárov na domácom trhu a 165 miliónov dolárov celosvetovo. Oba filmy si získali srdcia divákov, pričom mnohí z nich si obe diela pozreli tesne po sebe.
V kontexte celosvetových predajov vstupeniek sa ukázalo, že Barbie absolútne dominuje. Ide o najúspešnejší filmový debut roku 2023, ktorý porazil film Super Mario Bros s tržbami 146,4 miliónov dolárov.
Ak sa potvrdí predpokladaná suma 465 miliónov dolárov, tento víkend, označovaný za „Barbenheimer víkend“, sa stane najúspešnejším víkendom v histórii kinematografie, čím prekoná Avengers: Endgame s tržbami 402 miliónov dolárov z apríla 2019, ako sme ťa informovali v tomto článku.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Významné sú aj tržby z otváracích víkendov. Barbie dosiahla predaj vstupeniek v hodnote 70,5 milióna dolárov, čím si vytvorila nový rekord. Oppenheimer zase zarobil 33 miliónov dolárov.
Film Barbie sa v domácom prostredí stal druhým najvýnosnejším filmom režírovaný ženou. Predstihol ho len film Wonder Woman režisérky Patty Jenkins, ktorý v roku 2017 zarobil 103 miliónov dolárov.
Barbie tento víkend zlomila mnoho rekordov, vrátane najväčších tržieb za jediný deň v roku, v sobotu totiž zarobila 70,8 milióna dolárov. Predtým tento rekord držal Super Mario Bros so ziskom 54,8 milióna dolárov.
Zdroje: Fortune, Deadline, Variety, archív Startitup