mBank hlási odstávku svojich služieb. Zákazníkom prináša veľkú novinku

  • mBank bude modernizovať svoje systémy
  • Musí kvôli tomu vykonať párhodinovú odstávku
bankomat, mbank
Archív Canva, Eurovea.sk
  • mBank bude modernizovať svoje systémy
  • Musí kvôli tomu vykonať párhodinovú odstávku

Klientov mBank čakajú veľké zmeny už v najbližších týždňoch. Od 2. decembra banka spustí prijímanie okamžitých platieb a paralelne pokračuje v transformácii svojej pobočkovej siete, kde nahrádza kioskový koncept klasickými pobočkami. To však vyžaduje odstávku služieb. 

Banka tiež pristúpi k rozsiahlej modernizácii svojich systémov, ktorá si tiež vyžiada niekoľkohodinovú odstávku. Tú si banka naplánovala už na najbližšiu nedeľu 24. novembra od druhej do deviatej hodiny rannej.

Kartou cez internet nezaplatíš

„Chceme všetkým našim klientom poskytovať vždy tie najlepšie možné služby, a tak jeden takýto upgrade plánujeme urobiť 24. novembra 2024 od 2:00 do 9:00 aj my. Pretože ale pôjde o väčší zásah do našich bankových systémov, nebudú počas neho fungovať niektoré naše kľúčové služby,“ vysvetľuje mBank.

Počas plánovanej údržby sa klienti nedostanú k väčšine bankových služieb. Nedostupný bude internet banking, mobilná aplikácia, internetové platby kartou či zákaznícka linka. Nefunkčné zostanú aj SMS služby a systém žiadostí o produkty.

Banka si je vedomá, že odstávka môže klientom spôsobiť komplikácie. „Vopred sa ospravedlňujeme za spôsobené problémy. Vieme, že v bezhotovostnej dobe nejde len o drobnú nepríjemnosť. Budeme sa snažiť všetky systémy znovu spustiť čo najrýchlejšie,“ dodáva vo svojom vyjadrení.

Svet bánk sa stále mení

Vývoj bankového sektora na Slovensku po Nežnej revolúcii zaznamenal výrazné zmeny z centralizovaného bankového systému pod štátnou kontrolou na moderný bankový sektor využívajúci najnovšie digitálne technológie.

Rok 1989 znamenal zlom aj v bankovníctve, keď v Československu fungoval centralizovaný systém s dominantnou Štátnou bankou československou, ktorá určovala ekonomické nastavenia.

V súčasnosti na Slovensku pôsobia viac ako dve desiatky bankových domov či pobočiek zahraničných bánk. Taktiež u nás funguje viacero ďalších úverových inštitúcií. Ponuka bankových produktov sa podstatne rozšírila.

„Ponuka pred rokom 1989 bola obmedzená na základné produkty,“ uvádza Linda Gáliková z 365.bank. Platby hotovosťou a šekmi, ktoré boli bežné pred rokom 1989, nahradili moderné bezkontaktné technológie ako NFC. Tie umožňujú platby mobilným telefónom či prsteňmi.

Prudký nárast digitalizácie služieb priniesol pokrok v oblasti bezkontaktných platieb, kde od roku 2020 dominujú platby kartou a mobilom. Tento prechod sa uskutočnil vrátane zmien v bankových produktoch a službách, ktoré teraz zahŕňajú aj investičné produkty a obchodno-platobný styk so zahraničím. „Dnešná paleta bankových služieb je výrazne širšia a dostupná online,“ konštatuje Gáliková.

V oblasti pôžičiek a úverov sa podľa jej slov širšia ponuka produktov začala formovať až po roku 1968, keď sa využívali najmä pôžičky na bytovú výstavbu, pôžičky so štátnym príspevkom mladým manželom, na nákup tovaru, alebo osobné pôžičky.

Potreba úverovania obyvateľov však bola obmedzenejšia ako dnes, keďže existoval prepracovaný systém nájomného bývania, služobných bytov, kedy bola otázka bývania veľmi dobre pokrytá. V oblasti maloobchodu boli nákupy na úver možné priamo od predajcov, takže banky sa v tomto smere výrazne neangažovali.

Dnešná paleta toho, čo nám banka dokáže ponúknuť, je podľa Gálikovej výrazne širšia. Pokrýva aj oblasti, ktoré v minulosti boli okrajové, ako napr. investičné produkty, alebo obchodno-platobný styk so zahraničím. „A to všetko v online forme aplikácií, dostupných bez ohľadu na otváracie hodiny bánk, alebo trhov s okamžitým prístupom,“ dopĺňa Gáliková.

Zdroje: Aktuality, mBank, SITA

Najnovšie videá

Trendové videá