McDonald’s oddnes obmedzí plasty. Papierové slamky majú byť len začiatok
- Jedným z hlavných cieľov McDonald's je nahradiť plastové obaly obalmi z vláknitých materiálov
- Už teraz sa im podarilo svoj cieľ splniť na 60 %
- Medzi novými opatreniami budú napríklad ekologickejšie viečka na nápoje
- Jedným z hlavných cieľov McDonald's je nahradiť plastové obaly obalmi z vláknitých materiálov
- Už teraz sa im podarilo svoj cieľ splniť na 60 %
- Medzi novými opatreniami budú napríklad ekologickejšie viečka na nápoje
Antiplastová politika sa čoraz viac dotýka celej spoločnosti a svoju enviromentálnu stopu sa snaží zmenšiť aj reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s, ktorý oddnes zavádza nové ekologické opatrenia.
Odstrániť chce viečka z balení zmrzliny McFlurry vo všetkých európskych krajinách a zavedie nové viečka z vláknitého materiálu na všetky studené nápoje vo Francúzsku. Okrem toho testuje aj alternatívy k plastovým lyžičkám či papierové slamky. Súčasťou programu je aj spätný odber hračiek.
Všetky nové obaly sú súčasťou programu s názvom „Better M,“ vrámci ktorého ich bude spoločnosť testovať. Zo začiatku sa rôzne zmeny dočkajú svojho prevedenia v rozličných kútoch Európy a McDonald’s počká na spätnú väzbu od zákazníkov, aby ich postupne začal implementovať po celom kontinente.
30 ton plastov ročne
„Len v minulom roku išlo až 74 % odpadu z lokálnych reštaurácií na ďalšie využitie. Plastové tégliky na džúsy a šejky sme vymenili za papierové. Týmto krokom sme ušetrili na Slovensku približne 30 ton plastu ročne. Nový téglik na zmrzlinu McFlurry bez plastového viečka a veľkej plastovej lyžičky nám ušetrí 8 ton plastu ročne. Vo vybraných reštauráciách testujeme papierové slamky, čo by po celoplošnom zavedení ušetrilo približne 10 ton plastu ročne. Zvažujeme však aj bezslamkovú alternatívu. V rámci projektu NextGen Cup chceme s vývojármi na trh priniesť plne rozložiteľný nápojový téglik,“ konkretizuje lokálne aktivity Vít Gréc, ktorý má v spoločnosti McDonald’s na starosti odpadový manažment.
Podľa štatistík McDonald’s je dnes 78 % obalov, ktoré využíva vyrobených z vláknitých materiálov. Vďaka úprave obalu k zmrzline McFlurry sa v Európe ušetrí viac ako 1 200 ton plastov ročne. Ďalších 1100 ton sa ušetrí zavedením viečka z vláknitého materiálu pre všetky studené nápoje vo Francúzsku.
Recyklácia je základ
McDonald’s v súčastnosti testuje lyžičky na McFlurry v drevenom prevedení a kvôli spätnej väzbe od zákazníkov ponúkne pevnejšie papierové slamky, ktoré sú vyrobené z plne recyklovateľných materiálov.
Do roku 2020 bude 100 % obalov z vláknitých materiálov určených zákazníkom primárne pochádzať z recyklovaných alebo plne certifikovaných zdrojov a z oblastí, kde nedochádza k odlesňovaniu. V súčasnosti spoločnosť McDonald’s dosiahla v celosvetovom meradle svoj cieľ takmer na 60 %.
Zdroj: TS
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko