McDonald’s Slovensko zníži používanie plastových obalov. Zároveň hlási tržby v desiatkach miliónoch eur
- Slovenský McDonald's dosiahol tržby 84,5 miliónov eur
- Ide o rekordnú sumu, ktorú sa podarilo reťazcu dosiahnuť počas pôsobenie v našej krajine
- Spoločnosť ohlásila aj snahu o veľké zmeny v oblasti ekológie
- Slovenský McDonald's dosiahol tržby 84,5 miliónov eur
- Ide o rekordnú sumu, ktorú sa podarilo reťazcu dosiahnuť počas pôsobenie v našej krajine
- Spoločnosť ohlásila aj snahu o veľké zmeny v oblasti ekológie
Uplynulý rok bol z hospodárskeho hľadiska pre spoločnosť McDonald´s Slovensko historicky najúspešnejším od príchodu na slovenský trh v roku 1995. V 2018 dosiahla táto najnavštevovanejšia sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením hrubé tržby vo výške 84,5 miliónov eur. To predstavuje medziročný nárast o 12,3 %.
V roku 2019 má byť pre prevádzky McDonald na Slovensku kľúčové aj zavedenie nového – moderného konceptu reštaurácií. Má však ísť o postupný a dlhodobý proces. Zaostávať nemá ani otázka ochrany životného prostredia. Rozšírovanie aktivít spoločnosti v tomto smere má byť podľa vedenia kľúčové.
„Naším cieľom je zavádzať zmysluplné zmeny, ktoré sú dôležité pre našich zákazníkov, našich zamestnancov a pre životné prostredie – teraz i v nasledujúcich rokoch. Vieme, že vďaka našej veľkosti všetky zmeny, ktoré urobíme, budú mať veľký dopad. Aktuálne prichádzame s opatreniami, ako môžeme pomôcť minimalizovať používanie plastových obalov v našich reštauráciách,“ hovorí Tomasz Rogacz, generálny riaditeľ McDonald´s pre Českú republiku a Slovensko
Rogacz zároveň zdôvodňuje, že McDonald’s je pravdepodobne najtransparentnejšou reštauráciou rýchleho občerstvenia na Slovensku. Je to jediný reťazec, ktorý dlhodobo zverejňuje nutričné hodnoty všetkých svojich jedál.
„V maximálnej možnej miere servírujeme jedlo, ktoré pochádza od lokálnych dodávateľov zo Slovenska, zo susednej Českej republiky, z Maďarska.“ Všetci dodávatelia spoločnosti musia zároveň spĺňať striktné požiadavky na kvalitu výroby a dodržiavať zásady celoživotnej pohody zvierat, tzv. animal welfare.
30-tisíc eur pre slovenské nemocnice
V minulom roku vyvíjal McDonald´s svoje dobročinné aktivity v spolupráci s neziskovou organizáciou Ronald McDonald´s Charities (RMHC). Minulý rok sa vyzbieralo viac ako 30 tisíc eur. Peniaze zo zbierky poputujú na zlepšenie podmienok i prístrojového vybavenia pre detských pacientov v nemocniciach po celom Slovensku.
V rámci RMHC sa podarilo v 2018 zrealizovať projekt rekonštrukcie herní a učební pre detských pacientov v Národnom ústave detských chorôb na bratislavských Kramároch. Nezisková organizácia preinvestovala na prvých troch novozrekonštruovaných oddeleniach viac ako 92 tisíc eur. Plánom RMHC sú rekonštrukcie týchto priestorov aj na zvyšných oddeleniach ústavu.
McDonald’s Slovensko v roku 2018 v číslach:
- Tržby za rok 2018 predstavujú sumu 84 501 385 EUR. V porovnaní s rokom 2017 ide o medziročný nárast vo výške 12,3 %.
- McDonald´s Slovensko mal ku koncu roka 2 076 zamestnancov.
- Počet reštaurácii McDonald’s zostáva rovnaký. Z 30 reštaurácií nájdu zákazníci 14 v Bratislave
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska