McDonald’s začal v Happy Meal ponúkať okrem hračiek aj knihy. Stačí si jednoducho vybrať
- Tí, ktorí sú už rodičmi vedia, že ak si dieťa zamiluje najnovší animák a ocitne sa v McDonalde, túži aj po hračke z Happy Mealu
- Najnovšie si však deti môžu vybrať namiesto hračiek aj knihy. A nie len také hocijaké
- Od vlastnej tvorby, úpravy až po vytvorenie vlastnej knižnice a interakcie cez mobil či tablet
- Tí, ktorí sú už rodičmi vedia, že ak si dieťa zamiluje najnovší animák a ocitne sa v McDonalde, túži aj po hračke z Happy Mealu
- Najnovšie si však deti môžu vybrať namiesto hračiek aj knihy. A nie len také hocijaké
- Od vlastnej tvorby, úpravy až po vytvorenie vlastnej knižnice a interakcie cez mobil či tablet
Jedným z najkultovejších produktov, ktoré ponúka svetoznámy fast food McDonald’s je bez pochýb detské menu Happy Meal. Svoju popularitu si získalo najmä vďaka hračke, ktorá sa ukrýva vo vnútri každej krabice a mení sa podľa súčasných trendov a rôznych animovaných hitov. Ponuka hračiek v týchto dňoch pozostáva z najnovšieho animovaného filmu Lego Príbeh 2, ktorý mal premiéru len pred niekoľkými dňami.
Momentálne je však Happy Meal na Novom Zélande obohatený o niečo iné, než plastové hračky. Podľa najnovšej správy časopisu Atlanta Journal-Constitution plánuje krajina v najbližších šiestich týždňoch rozdať viac ako 800-tisíc kusov špeciálne upravených knižiek od svetoznámeho autora Roalda Dahla, z ktorého hlavy vzišli príbehy ako Matilda alebo Charlie a továreň na čokoládu.
„Program Happy Meal Readers má pomôcť rodičom, aby naučili svoje deti milovať čítanie. Postavy, ktoré vytvoril Roald Dahl sú tými, s ktorými mnohí rodičia vyrastali a je skvelé byť súčasťou ich predstavenia novej generácii,“ povedala Jo Mitchel, marketingová riaditeľka spoločnosti McDonald’s Nový Zéland.
Deti namiesto hračky nedostanú pôvodné plné formáty knihy, ale len upravené a skrátene verzie s časťami originálnych diel Dahla spolu s ilustráciami a nálepkami od Quentina Blakea.
Musíme však podotknúť, že nápad rozdávať knihy nie je pre McDonald’s úplnou novinkou. Prvýkrát ponúkol knihy svojim malým návštevníkom ešte v roku 2001 vo Švédsku, pričom vďaka programu sa do v súčasnosti podarilo McDonald’s v Európe distribuovať viac ako 32 miliónov kníh.
Happy Meal Readers na Slovensku
Po oznámení tejto skvelej správy na Novom Zélande sme sa len tak pre zaujímavosť pozreli na oficiálnu slovenskú stránku populárneho fast foodu a na čo sme nenarazili. Bez veľkého marketingu alebo masívnej reklamy formou plagátov či billboardov je táto kampaň aktívna aj u nás.
„Čítanie s McDonald’s deti baví!“ takto znie slogan na oficiálnej stránke v sekcii s názvom Happy Readers. Pravdou je, že ide síce o trochu iný formát, no pointa je rovnaká – snaha o to, aby deti viac čítali. Podľa slov McDonald’s Slovensko je: „koniec výhovorkám, že čítanie je nuda. S našimi digitálnymi knihami deti čítajú, objavujú, spoznávajú a dokonca ich to baví. Knihy plné hádaniek, zaujímavostí a príbehov sa ľahko čítajú a vtiahnu malých čitateľov do deja. Umožnia im vstúpiť do príbehu a zapojiť fantáziu. Na mobiloch a tabletoch môžu presúvať obrázky, počúvať nahrávky a užiť si všemožné interaktívne prvky.“
Na výber knihy miesto hračky nabáda aj reklamný plagát priamo z oficiálnej stránky zo sekcie Happy Meal.
K dispozícií je možnosť vytvoriť si vlastnú knihu pomocou slov a obrázkov, vďaka čomu si deti dokážu vytvoriť jedinečný a originálny príbeh. Knižky, ktoré si samé vytvoria alebo ktoré si stiahnu, si môžu ukladať do vlastnej knižnice, a tak im už žiadna z nich neujde.
zdroj: mcdonalds.sk; independent.co.uk; fatherly.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy