Megaočakávaná debata je tu: Dvaja favoriti na post prezidenta sa stretnú tvárou v tvár. Poznáme dátum aj čas
- Top favoriti prezidentských volieb sa stretnú v dueli
- Udeje sa tak v diskusnej relácii TV Markíza
- Top favoriti prezidentských volieb sa stretnú v dueli
- Udeje sa tak v diskusnej relácii TV Markíza
Slováci sa napokon dočkajú. Dvaja najväčší (podľa prieskumov) favoriti prezidentských volieb sa konečne stretnú v predvolebnom dueli. Udeje sa tak 18. marca na obrazovkách TV Markíza, informuje o tom televízia v tlačovej správe.
„Veľmi ma tiež teší, že práve TV Markíza prinesie vôbec prvý predvolebný duel najhorúcejších kandidátov na prezidenta, Peter Pellegrini aj Ivan Korčok nám už potvrdili svoju účasť v pondelkovej hlavnej večernej diskusnej relácii,“ hovorí Ivan Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza.
Okrem toho televízia prinesie pred prvým kolom prezidentských volieb, ktoré sa uskutoční v sobotu 23. marca 2024, ďalšie dva diskusné duely preferenčne najsilnejších uchádzačov o post najvyššieho ústavného činiteľa.
V nedeľu 17. marca 2024 o 13:00 hod. sa tak v relácii stretnú exminister Ján Kubiš a Krisztián Forró (Aliancia – Szövetség). V pondelok 18. marca 2024 o 17:00 hod. zase exsudca Štefan Harabin s expremiérom Igorom Matovičom (SLOVENSKO).
Všetci kandidáti majú dostať rovnaké základné tematické okruhy, na základe ktorých bude prebiehať diskusia s otázkami kladenými moderátorom alebo moderátorkou.
Každý z kandidátov bude mať k dispozícii rovnaký 20-minútový časový priestor strážený časomierou, naživo dostupnou divákom aj kandidátom v štúdiu, a na záver diskusie možnosť počas jednej neprerušovanej minúty samostatne prezentovať svoj volebný program, resp. osloviť svojich voličov.
Experti o kampani: Je veľmi nevýrazná, akoby ani reálne ani nebežala
Startitup nedávno zisťoval, ako prezidentskú kampaň zatiaľ vnímajú odborníci a či nás niečo ešte môže prekvapiť. „Je veľmi nevýrazná, akoby prezidentská kampaň ani reálne nebežala, čo je teda dosť zvláštne vzhľadom na tú vyhrotenú politickú situáciu, ktorá tu je teraz,“ uviedol pre Startitup politológ Tomáš Koziak.
Politický marketér Michal Ruttkay vníma kampaň ako „taktickú a rozpačitú“. Podľa neho „kampaň v zásade nie je vnímateľná, dvaja hlavní kandidáti kampaňujú vo svojich bublinách a niekoľko ‚nekandidátov‘ kampaňuje len preto, aby mali nejaký mediálny priestor“.
Môže nás v kampani ešte niečo prekvapiť? „Ťah Matovičom môže byť veľmi zákerný a môže byť časovaný v takú chvíľu, že tí, ktorí tým budú dotknutí, sa budú len veľmi ťažko vyviňovať, lebo už na to nebude čas,“ analyzoval Ruttkay možnosť, ktorá by mohla ešte poriadne „zamiešať kartami“.
Narážal tým na slová prezidentského kandidáta a lídra hnutia SLOVENSKO Igora Matoviča, ktorý už pred časom avizoval, že do kampane ide s tým, že chce „držať chrbát demokratickému kandidátovi“ a ostatným kandidátom klásť „nepríjemné, no adekvátne otázky“.
Taktiež vyhlásil, že v kampani nejde škodiť ďalšiemu kandidátovi Ivanovi Korčokovi, ale ani on sa údajne nevyhne Matovičovým „nepríjemným“ otázkam.
Ďalším podstatným prekvapením by podľa politického marketéra mohla byť „zásadná chyba jedného z hlavných favoritov“, avšak túto možnosť nevidí ako pravdepodobnú.
Zdroje: TS/TV Markíza, Archív Startitup