Skenoval Jareda Leta a Pedra Pascala. Michal zo Starej Ľubovne pracuje s hviezdami Hollywoodu aj 12 hodín denne
- Pracoval na 2. sérii seriálu The Last of Us
- Michal je v robote aj viac ako 12 hodín
- Pracoval na 2. sérii seriálu The Last of Us
- Michal je v robote aj viac ako 12 hodín
Michal Urbanský má 23 rokov a žije vo Vancouveri, kde sa venuje 3D skenovaniu hercov a rekvizít pre veľké hollywoodske produkcie. Za necelý rok v Kanade stihol pracovať na projektoch ako Tron: Ares či The Last of Us Season 2.
Tvorí špičkové vizuálne efekty
Jeho cesta k vysnívanej práci viedla cez štúdium fotografie v Anglicku, prvé skúsenosti v reklamnej produkcii a množstvo drobných projektov, ktoré ho postupne posunuli až do centra filmového priemyslu v „Hollywood North“. Dnes sa podieľa na tvorbe špičkových vizuálnych efektov pre filmy a seriály, ktoré sledujú diváci po celom svete.
- Ako sa Michal v mladom veku dostal k hollywoodskej produkcii?
- Ako vyzerá jeho bežný pracovný deň pri tvorbe 3D fotografií pre filmy?
- Bolo ťažké presadiť sa vo Vancouveri, kde je filmový priemysel taký rozvinutý?
- Na akých najznámejších filmoch či seriáloch spolupracoval?
Ako si sa dostal k práci vo filmovom priemysle a špecificky k vytváraniu 3D fotografií?
Už od gymnázia som sníval o tom, že budem raz pracovať s kamerou. Síce som sa rozhodol študovať fotografiu, ale už počas školy som sa veľmi zaujímal o filmovú produkciu.
V druhom ročníku som začal pracovať ako produktový kameraman, čo mi dalo mnoho skúsenosti a dostal som aj super referenciu od zamestnávateľa, čo mi neskôr veľmi pomohlo. Po škole som pracoval ako asistent produkcie na niekoľkých reklamách v Anglicku. Všetky tieto skúsenosti ma postupne priviedli k práci v oddelení vizuálnych efektov, kde pracujem dnes.
Dnes pracujem pre firmu, ktorá sa venuje konkrétne skenovaniu hercov a rekvizít pre filmovú tvorbu. Ja v podstate stále pracujem s klasickou fotografiou, máme vytvorenú konštrukciu, na ktorej je viac ako 100 fotoaparátov, ktoré sú nastavené tak, aby spravili fotku v rovnaký čas.
A ja všetky tie fotky len odovzdám svojim kolegom, ktorí z toho urobia 3D model a po následnom vyčistení to odovzdajú ďalej produkcii.
Bolo ťažké presadiť sa vo Vancouveri, kde je filmový priemysel taký rozvinutý?
Povedal by som, že je to práve naopak. Do Vancouveru som sa presťahoval práve preto, že som chcel pracovať vo filmovom priemysle a naučiť sa o filme čo najviac. A aj keď je tu konkurencia možno o niečo vyššia, je tu zároveň omnoho viac pracovných príležitostí, vrátane množstva nezávislých produkcií.
Neviem presne, aké je to na Slovensku, ale v porovnaní s Anglickom je vo Vancouveri oveľa viac možností, čo robí hľadanie práce jednoduchším.
Vancouver sa často nazýva aj Hollywood North, pretože sa tu nachádza obrovské množstvo filmových produkcií, a to vytvára skvelé podmienky pre ľudí, ktorí chcú v tomto odvetví pracovať.
Ako vyzerá tvoj bežný pracovný deň pri tvorbe 3D fotografií pre filmy?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- S ktorými celebritami spolupracoval?
- Aké má zážitky so zákulisia so známymi tvárami?
- Koľko zarába Michal na tejto pozícii?
- Čo poradil mladým ľuďom na Slovensku, ktorí by chceli ísť podobnou cestou ako on?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti