Mieri DrinkBox do Ameriky? Toto a ešte oveľa viac sa dočítate v rozhovore!
- O DrinkBoxe, automatickom barmanovi, ktorý okorení každú párty , sme už písali. Teraz sme pre Vás vyspovedali jedného z členov tímu, ktorý stojí za myšlienkou DrinkBoxu. Peter Šurín nám v rozhovore prezradil, čo stálo na začiatku projektu a či je pravda, že o DrinkBox majú záujem aj za veľkou mlákou.
- O DrinkBoxe, automatickom barmanovi, ktorý okorení každú párty , sme už písali. Teraz sme pre Vás vyspovedali jedného z členov tímu, ktorý stojí za myšlienkou DrinkBoxu. Peter Šurín nám v rozhovore prezradil, čo stálo na začiatku projektu a či je pravda, že o DrinkBox majú záujem aj za veľkou mlákou.
Koho nápad bol zhotoviť DrinkBox? Ako a prečo tento nápad vznikol?
Nápad nevznikol spôsobom „poďme urobiť“ DrinkBox. Na úplnom začiatku napadlo kolegu, Mariána Hlinku, nech vytvoríme prístroj na dávkovanie alkoholu cez tablet. Ten mal mať jediný účel – okoreniť párty po dokončení veľkého projektu v O2 CZ, ktorého súčasťou boli podobné interaktívne hračky. Keď sme videli, že sa to ľuďom páči, začali sme uvažovať ďalej a vznikol DrinkBox – skôr kolektívne než individuálne.
Kedy začala práca na projekte? Ako dlho trval vývoj? Ako sa DrinkBox zmenil od začiatku až po dnes?
Prvá verzia spomínaná skôr bola na párty v decembri 2013. Bola to narýchlo zbúchaná drevená škatuľa s potlačou a pripevneným tabletom. Klientom z O2 sa to zapáčilo a objednali si jeden kus na výstavu, ktorú sponzorovali. Tam sme už zapracovali na novom ošatení – stále drevená škatuľa, ale už získala úhľadný tvar. A keď sme videli už naozaj zaujatú verejnosť, začali sme s návrhom a tvorbou DrinkBoxu ako ho vidíme dnes, to nám trvalo nejaký ten polrok.
Čo bolo najzložitejšie počas vývoja? Nie sú v tejto oblasti nejaké obmedzenia, čo sa týka napríklad predaju alkoholu alebo niečo iné?
Vzhľadom na to, že sa stále bavíme o prototype, najzložitejšie bolo navrhnúť a vyrobiť vhodnú formu samotného DrinkBoxu. Samozrejme, na predaj alkoholu existujú obmedzenia. Rovnako aj na presné dávkovanie akéhokoľvek nápoja. DrinkBox však nápoje zatiaľ priamo nepredáva. Je súčasťou uzavretých párty, kde drinky podáva ako odmenu za správny kvíz, emailovú adresu, Facebookový like a podobne.
DrinkBox funguje na prenájmovom modely, tak by ma zaujímalo ako tento proces funguje. Dodávate ho už s alkoholom alebo ten si zákazník musí doplniť sám? Dajú sa tam dať aj iné druhy alkoholu ako je tých šesť, ktoré máte uvedené?
Záleží od konkrétnej dohody, stále testujeme, čo je pre klientov najvhodnejšie. Počas akcie je väčšinou prítomný aj náš pracovník, ktorý sa o DrinkBox stará a v prípade potreby alkohol doplní. Dodávanie alkoholu však nie je našou prioritou. Výber druhov alkoholu je na zákazníkovi. Môže využiť maximálne 6 individuálnych náplní a nemusí to byť striktne alkohol. Momentálne vie DrinkBox podávať akékoľvek neperlivé nápoje a džúsy bez dužiny.
Je už reálne možné aby som mala DrinkBox na mojej oslave? Aká je cena?
Je to možné, už navštívil viacero akcií. Cena je vždy individuálna – záleží od doby prenájmu, potrebnej obsluhy, servisu a podobne. Stačí sa ozvať na naše kontaktné údaje a radi prenájom nezáväzne naceníme.
Je DrinkBox určený aj do barov napríklad alebo viac menej pre súkromné využívanie?
Kvôli limitáciám predaja a dávkovania alkoholu je zatiaľ dostupný len pre uzavreté akcie, hlavne s kontrolovaným prístupom mladistvých.
Viem si okrem druhu alkoholu navoliť aj množstvo?
Momentálne DrinkBox podáva štandardné dávky alkoholu, teda 0,04l. Určite sa však zamyslíme aj nad možnosťou zmeny dávkovania pre „skúsenejších“.
Kvíz – pri každom naliatí treba zodpovedať otázku, resp. ako to funguje s kvízom? Aké typy otázok tam sú? Kto vymýšľal tieto otázky?
Zatiaľ sme otázky pripravovali my, spoločne s klientmi. Tie sme sa snažili vždy prispôsobiť podľa typu akcie. Nemusíme však ostať pri kvíze. Ako som vravel, DrinkBox vieme nastaviť aj na nalievanie za like, mention na Twitteri, zadanú emailovú adresu – možnosti sú naozaj široké.
Aké máte plány s DrinkBoxom do budúcnosti? Je pravda, že je záujem až z Ameriky? Majú nejaké špeciálne požiadavky?
Áno, momentálne riešime záujem z USA. Pre tento trh pripravujeme aj mixovanie s nealko nápojmi, keďže čistý alkohol tam pijú pomenej:). Okrem iného, pripravujeme aj ďalšie oživenie – ale to sa nechajte prekvapiť.
Aké máte doterajšie ohlasy na DrinkBox? Bol už využitý na párty?
Ohlasy sú zatiaľ vynikajúce. DrinkBox už bol na viacerých akciách, vždy sa dostal do centra pozornosti a zaujal návštevníkov.
A kto vlastne pracuje na DrinkBoxe?
Vzhľadom na to, že sme reklamnou agentúrou, všetci členovia tímu sú súčasťou agentúry. Vizuálny návrh produktu mal na starosti Martin Babic, grafické spracovanie používateľského rozhrania Michal Greguš. Sofvérový vývoj mal na starosti Martin Mrenica s jeho tímom, o hardvér som sa postaral ja (Peter Šurín). Komunikáciu a propagáciu už má na starosti ženské trio – Kristína Dugovičová, Baška Klimeková a Katarína Holetzová.
Ďakujeme za rozhovor a DrinkBoxu držíme palce aj za veľkou mlákou:).
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko