„Mierime k tržbám 4 milióny eur“: Legendárna československá značka „vstala z popola“

  • Značka, ktorá kedysi definovala československý šport, stála na pokraji zániku
  • Dnes však zažíva obrovský comeback
Vasky
Vasky
  • Značka, ktorá kedysi definovala československý šport, stála na pokraji zániku
  • Dnes však zažíva obrovský comeback

Keď v roku 2023 značka Botas smerovala do likvidácie, zdalo sa, že ikonické „botasky“ sa stanú len nostalgickou spomienkou. O to prekvapivejší bol obrat, ktorý prišiel pod vedením Václava Staňka a jeho tímu. Dnes Botas nielenže prežila, ale zažíva dynamický rast a expanziu na nové trhy.

Značka, ktorá bola kedysi synonymom športovej obuvi a nosili ju vrcholoví atléti, prešla transformáciou, v ktorej sa podarilo skĺbiť tradičné remeslo s moderným prístupom.

Nové marketingové stratégie, spolupráce s influencermi aj dôraz na kvalitné spracovanie pomohli dostať Botas opäť na výslnie. Len za posledný rok spoločnosť strojnásobila svoje tržby, pričom v roku 2025 plánuje prekročiť hranicu 4 miliónov eur.

Ako sa tímu podarilo značku nielen zachrániť, ale aj posunúť na novú úroveň? Čo stojí za úspechom limitovaných kolekcií a aké sú ďalšie ambície Botasu? Odpovede prináša mladý podnikateľ Vít Staněk, CEO spoločnosti, ktorý v rozhovore odhaľuje kľúčové momenty oživenia tejto legendy.

  • Prečo legendárna značka Botas takmer zanikla?
  • Ako sa ju podarilo zachrániť a priviesť späť na výslnie?
  • Aké stratégie stoja za jej raketovým rastom?
  • Čo je tajomstvom úspechu v tomto biznise? 

Čo ťa motivovalo k záchrane značky Botas a aké boli najväčšie výzvy pri jej oživení?

So značkou Vasky sme si od začiatku kládli za cieľ udržať tradičné obuvnícke remeslo. Botas má obrovskú históriu nielen v Česku, ale aj na Slovensku. V botaskách vyrastali naši rodičia a naši najlepší športovci v nich dosahovali svetové úspechy.

Keď som sa dozvedel, že Botas smeruje do riadenej likvidácie, neváhal som konať. Nechcel som dopustiť, aby taká ikonická značka zanikla. Najväčšou výzvou bolo skĺbiť tradíciu s moderným prístupom – zachovať odkaz Botasu, ale zároveň mu dať nový impulz, ktorý osloví aj mladšiu generáciu.

Botas za posledný rok strojnásobil tržby. Aké konkrétne kroky a stratégie za týmto úspechom stoja?

Od odkúpenia značky sme podnikli množstvo krokov. V prvom rade sme začali obnovovať a redizajnovať vtedajšie produktové portfólio. Zároveň sme sa sústredili na nové marketingové stratégie a úplne sme prepracovali komunikáciu značky, ktorá sa predtým zameriavala najmä na B2B segment.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Botas (@botascz)

Otvorili sme sa novým distribučným kanálom, posilnili priamy predaj cez vlastný e-shop a nadviazali spolupráce s partnermi, ktorí majú rovnakú víziu.

Ako sa vám podarilo udržať značku v zisku aj napriek expanzii a rastu výroby? Aká je momentálne rentabilita firmy?

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Zobraziť všetky mesačné predplatné Arrow down

Čítajte viac z kategórie:

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia Zabezpečené šifrovaním
Trust pay Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.

Najnovšie videá

Trendové videá