Miesto, kde si nie len nakúpiš, ale aj vychutnáš šálku kávy. Lokál Kútik predstavuje spojenie bezobalového obchodu a kaviarne
- Nový koncept v Považskej Bystrici je spojením bezobalového obchodu, kaviarne a bistra
- Na čele prevádzky, ktorú poznáme pod menom Lokál Kútik, stojí Petra so svojim priateľom Martinom
- Nový koncept v Považskej Bystrici je spojením bezobalového obchodu, kaviarne a bistra
- Na čele prevádzky, ktorú poznáme pod menom Lokál Kútik, stojí Petra so svojim priateľom Martinom
Petra dlhé roky túžila po vlastnej kaviarni, kde by ponúkala svoje receptúry sladkých aj slaných pochúťok, snackov a dezertov. Svoj sen si splnila v decembri 2020, kedy si spoločne s priateľom Martinom otvorili Lokál Kútik.
Dvojica stavila na poriadne netradičný biznis. Spojili kaviareň, bezobalový obchod a bistro. „Nápad otvoriť si „nejakú“ prevádzku som mala v hlave už veľmi dlho, ale nikdy som nemala reálnu príležitosť a kapitál. Fakt, že v menšom meste, v ktorom ešte vtedy nebol bezobalový obchod a kaviarne neboli úplne podľa môjho gusta, ma opäť prinútil oprášiť môj sen mať „niečo vlastné“.
Martin mal tiež podnikateľského ducha, takže sme začali vymýšľať spolu. Naskytol sa vhodný priestor v centre mesta a potom to už nabralo reálne kontúry. Bolo to ale tesne pred druhou vlnou pandémie, preto sme veľmi špekulovali, čo a ako (ne)urobiť,“ opisuje rodená bratislavčanka Petra.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Vlastné podnikanie je ten najťažší „event“
Obaja vystriedali rôzne zamestnania. Petra si vyskúšala aj prácu v gastronómii, ale prevažne pôsobila v televíznom a eventovom prostredí. „Myslím si, že všetky moje organizačné skúsenosti teraz zúžitkujem, ale poviem vám, že vlastné podnikanie je ten najťažší „event“, aký som organizovala,“ smeje sa Petra.
Martin je pôvodne vyučený kuchár, ale vďaka svojej rodine nabral veľa skúseností a zručností v stavebnej a stolárskej výrobe, preto si dvojica veľa zariadenia spravila svojpomocne.
„Nič tu nie je, škaredé mesto“
Ďalšia dôležitá vec, ktorá ich motivovala k vstupu na podnikateľskú scénu, bolo to, že veľa ľudí Považskú Bystricu komentuje veľmi nepekne.
„Je pravda, že Považská Bystrica nemá historické centrum, je to strojárske mesto, ale prečo si to tu nemôžeme spraviť pekné? Boli by sme určite radi, keby sa tu začalo intenzívnešie pracovať na zlepšení kultúry, budovaní športovísk, rekreačných zón a rôznych iných aktivít, ktoré sú v okolitých mestách. Je tu krásna príroda, ale akokeby tu zaspala doba.
Našťastie sú už podniky a podnikatelia, ktorí sa snažia, a my im radi pomôžeme. Do budúcna máme tiež ešte naplánované rôzne projekty, ktoré budú prínosné pre región a mesto. Zatiaľ sa nám z Považskej Bystrice nechce, i keď mne chýba bratislavský život,“ ozrejmuje podnikateľka.
Nezastavila ich ani pandémia
Lokál Kútik svoje brány otvoril v asi najhoršom možnom období, 11. decembra 2020.
„Veľa ľudí nám hovorilo, že nech to odložíme po novom roku, ale to sme nepripúšťali. Už sme mali priestor aj všetko pripravené a chceli sme ešte stihnúť predvianočné obdobie. Boli sme otvorení každý deň. Varili sme vianočný punč, ten nám ale po týždni zakázali. Bola ho škoda, lebo ľudia k nám chodili na „najlepší punč v meste“, ale my sme aspoň postupne ešte dorábali nejaké veci a už nás pomaličky spoznávali ľudia. To bolo pre nás to najdôležitejšie, nech sa o nás začnú šíriť informácie, kde sme, kto sme, čo ponúkame,“ približuje začiatky v biznise Martin.
Nebála sa dvojica, že v čase koronakrízy pohorí? „Určitý strach bol, alebo skôr rešpekt, no vo finančnom pláne sme očakávali prvé mesiace mínusové a mali sme nejaké rezervy. Nakoniec to nebolo také zlé“, tvrdí Martin.
Aj napriek zúriacej pandémii si Lokál Kútik získal zákazníkov od samého začiatku. „Naša klientela je aj komunitou, chodia k nám naozaj rôznorodí zákazníci, umelci, športovci, podnikatelia, naozaj inšpiratívni ľudia. Chystáme rôzne aktivity, ktoré by mohli byť zaujímavé a prepojené aj s týmito komunitami,“ dodáva Petra.
Potraviny nakúpené a kávička vypitá
V Lokál Kútiku si každý našiel to svoje. Petra sa venuje objednávaniu tovaru, komunikácii s dodávateľmi a administratíve. Okrem toho zákazníkom pripravuje prvotriedne kávy.
Martin vyrábal skoro všetky komponenty a zariadenie ako bar, regále, kuchyňu aj stenu v exteriéri. Dnes však najviac času trávi v bezobalovom obchode, kde sa venuje zákazníkom.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Názov Lokál Kútik vznikol spojením dvoch slov – Lokál(nosť) a kútik
- Individuálny prístup k zákazníkom a lokálnosť produktov sú priorita
- Čo tam všetko nájdeš? Múka, chlieb, ale aj bylinkové limonády a remeselné pivá sú samozrejmosťou
- No a sú bezobalové obchody budúcnosťou? Viac sa dočítaš v článku
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy