Mikuláš a Simona otvárajú novú kaviareň: V unikátnom industriálnom priestore ti naservírujú batch či „banana bomb“
- Bratislava sa v posledných rokoch stala svedkom kávovej revolúcie
- Počet výberových kaviarní rastie ako huby po daždi a kávová kultúra zažíva nebývalý rozmach
- Bratislava sa v posledných rokoch stala svedkom kávovej revolúcie
- Počet výberových kaviarní rastie ako huby po daždi a kávová kultúra zažíva nebývalý rozmach
Každý, kto sa prechádza ulicami Bratislavy, si nemôže nevšimnúť množstvo nových útulných kaviarní, ktoré ponúkajú viac než len bežnú šálku espressa. Výberová káva, známa aj ako „third wave coffee,“ si nachádza čoraz väčší okruh priaznivcov.
Niet sa čo diviť, globálny trh s výberovou kávou bol v roku 2022 odhadovaný na 19,9 milióna eur a očakáva sa, že do roku 2030 porastie s ročným priemerným rastom až o 11,3 %.
Dopyt po výberovej káve rastie aj vďaka meniacim sa preferenciám zákazníkov, zameraniu na udržateľnosť a v neposlednom rade aj vplyvu mileniálov, ktorí prejavujú čoraz silnejšiu afinitu k spotrebe kvalitnej kávy.
Aj v Bratislave sme sa podobne, ako napríklad v Kodani či inde na svete, dostali do bodu, keď kaviareň už nie je len miestom na rýchle vypitie kávy, ale aj priestorom na prácu, stretnutia, diskusie a relax.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Výberová káva sa jednoducho stáva súčasťou mestského života a kultúry a zdá sa, že tento trend bude pokračovať aj v budúcnosti. Ukazuje sa, že Bratislava sa môže čoskoro stať jedným z lákavých centier výberovej kávy v strednej Európe. Teraz k tomu môže prispieť aj nová kaviareň s názvom Kauka, ktorá čoskoro rozkrúti svoj mlynček na adrese Veterná 642/8 v Starom Meste.
„Rožný priestor na Veternej ulici nám padol hneď do oka. Hral nám do konceptu, ktorý sme mali už pár mesiacov v hlave. Je to príjemné tiché miesto bez ruchu, napriek tomu stále v centre mesta s výbornou dostupnosťou,“ prezradili zakladatelia Kauky – Simona a Mikuláš.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Obaja sa naďalej venujú ich profesiám mimo gastra, a to architektúre v prípade Simony a tatérskemu remeslu v prípade Mikuláša. Do nového projektu podľa ich slov investovali značné financie a kaviareň si pýta stále viac. Momentálne sú na sume cca 40 000 eur a sú si vedomí, že táto suma sa bude naďalej navyšovať.
Prezrádzajú, že v rámci biznisu ich zatiaľ potrápila najmä klasická slovenská byrokracia, „milí“ úradníci a celkovo dohľadanie potrebných informácií na založenie prevádzky.
„Pôvodného plánu otvorenie sa nedržíme, už sme totižto mali otvoriť, ale dúfame, že sa nám podarí mäkká skúšobná otváračka začiatkom augusta. Oficiálne otvorenie v plnej paráde budeme určite zdieľať na Instagrame.“
Hovoria, že ich paleta káv na mlynčeku bude rozhodne pestrá. „Snažíme sa osloviť čo najviac, nielen zahraničných pražiarní. Na výber bude aj náš vlastný brand.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Konštatujú, že na podnikaní v našej krajine je náročné všetko a zároveň nič. „Je dôležité, akým smerom sa človek vyberie, možnosti je neúrekom.“
„Priebežne pracujeme na cenníku, nájdete u nás stabilné ceny káv, nápojov a jedál v škále od 2 – 5 eur, ale taktiež variabilné, ktoré sa budú následne odvíjať od unikátnosti, odrody alebo použitých surovín.“
Ak sem zavítaš, majitelia ti odporúčajú vyskúšať ich špecialitu – banana bomb.
„Je to náš super vláčny vegánsky banánový chlieb, ku ktorému si nezabudnite objednať aj batch. Vegán bude vlastne celý náš koncept.“
„Naším plánom do budúcna je naplno sa venovať/radovať Kauke, ponúknuť zákazníkom stabilnú kvalitu a príjemnú bezpečnú, jedinečnú atmosféru v našom priestore. Sme na úplnom začiatku a sme zvedaví, ako to pôjde.“
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Grand View Research