Milionár Tkáč lieta domov v helikoptére a niektorých Bratislavčanov to ruší. Odškodnením má byť pomocné gesto
- Vyhliadkové lety či piloti, ktorí na svoje záhrady lietajú v helikoptérach
- Obyvatelia mestskej časti v Bratislave by sa radi čím skôr vysporiadali so strojmi, ktoré pravidelne vídajú nad ich záhradami

- Vyhliadkové lety či piloti, ktorí na svoje záhrady lietajú v helikoptérach
- Obyvatelia mestskej časti v Bratislave by sa radi čím skôr vysporiadali so strojmi, ktoré pravidelne vídajú nad ich záhradami
Na Slovensku sa to práve nehemží ľuďmi, ktorých by denne trápila otázka, kam vzlietnu so svojou helikoptérou. Aj keď väčšina z nás nepozná človeka, ktorý by na streche svojho domu mal miesto vyhradené na vzlet a pristátie vrtuľníkov, v bratislavskej mestskej časti Devín sa nájdu hneď dvaja takíto ľudia.
Jedným z nich je jeden z najbohatších Slovákov s odhadovaným majetkom viac ako 2,8 miliardy eur – Patrik Tkáč. V posledných rokoch sa Tkáč pohybuje najmä v štruktúrach okolo investičnej skupiny J&T, ktorú pred viac ako dvoma dekádami spoluzakladal. Informuje o tom ČTK, s odvolaním sa na český týždenník Euro. Druhým vlastníkom vrtuľníka v tejto lukratívnej oblasti je Tkáčov blízky sused.
Prísť domov namiesto auta vo vrtuľníku so sebou prináša aj rôzne úskalia. Niektorí Devínčania sa začali sťažovať, že helikoptéry lietajú priamo nad obytnou zónou.
V niektorých prípadoch to je dokonca len 100 metrov nad záhradami ľudí, čo sa, samozrejme, nedá nevšimnúť či prepočuť. Mnohí sa pýtajú, či je takýto typ narúšania ich súkromia s kostolným poriadkom a ako proti tomu bojovať.
Patrik Tkáč je pilot a s obyvateľmi bratislavskej mestskej časti často priamo a otvorene komunikuje. V tomto prípade informuje, že vzlet a pristátie do obývanej oblasti je v poriadku, ak ide o dvojmotorový vrtuľník. Keďže tento parameter spĺňajú obe spomínané helikoptéry, všetko je v súlade s predpisom.
„Ak počasie (vietor) dovolí , tak aj môj sused pristáva vo väčšine prípadov najmä ponad mňa, s čím som ok. Niekedy proste zle fúka a pilot musí pristáť bezpečne,“ tvrdí Tkáč.
„Čo v súlade s predpisom nie je, sú vyhliadkové lety lietadlami, ktoré nám krúžia nad obcou vo výške menej ako 300 metrov nad terénom. A to omnoho častejšie, ako sú dve pristátia týždenne medzi domy.“
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Mať vlastnú helikoptéru nesie so sebou radosť i značnú mieru zodpovednosti
- To, čo pre niekoho predstavuje pohodlný transport z bodu A do B, je však pre iného tŕňom v oku
- My sme sa pozreli na to, ako na Slovensku lietať podľa pravidiel a ako sa brániť, ak ich niekto porušuje
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity