Milovala módu, no nemohla si ju dovoliť. Teraz predáva svetové značky za zlomok ceny. Nájdeš u nej Pradu či Dolce & Gabbana
- Za projektom Miss Kolorova stojí Košičanka Mária Špilárová s dokonalým vkusom a módnym cítením
- V jej instagramovom šatníku nájdeš všetky veľkosti, rôzne značky, a to len za pár eur
- Kolekcie vznikajú spontánne, niekedy dokonca na poslednú chvíľu. Vraví, že jej to jednoducho ladí
- Miss Kolorova je skutočná žena, u ktorej nakupujú herečky, športovci ale aj „obyčajní“ smrteľníci
- Za projektom Miss Kolorova stojí Košičanka Mária Špilárová s dokonalým vkusom a módnym cítením
- V jej instagramovom šatníku nájdeš všetky veľkosti, rôzne značky, a to len za pár eur
- Kolekcie vznikajú spontánne, niekedy dokonca na poslednú chvíľu. Vraví, že jej to jednoducho ladí
- Miss Kolorova je skutočná žena, u ktorej nakupujú herečky, športovci ale aj „obyčajní“ smrteľníci
Každá žena (aj muž) si z času na čas povie, že nemá čo na seba. Stačí však otvoriť šatník a oblečenie sa ňu len tak vysype. Podobný „problém“ mala aj Mária Špilárová. Začala mať pocit, že sa v ňom stráca. Podnietilo ju to k tomu, aby si začala plniť svoje tajné sny o móde.
Už ako malé dievča rada kombinovala oblečenie. Chcela sa totiž odlíšiť od ostatných a byť jednoducho štýlová. „Moja švagriná, s ktorou som chodila na strednú školu, aj dnes spomína, že ma volali „značková“. Záujem o módu som zdedila po mamke, ktorá ma ju naučila vnímať z estetickej perspektívy.“
Spomína aj na to, ako sa hnevala na svojho otca, keď jej obliekol zlé pančušky, ktoré jednoducho neladili k outfitu. „Ako päťročná som sa raz hystericky hádzala o zem, chcela som si na fotenie do škôlky obliecť ružové šaty s vyšitou mačičkou a nie hnedé s madeirou. Dnes by som zvolila tie druhé,“ dodáva s úsmevom.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Skutočná žena
Svoju kreativitu začala prostredníctvom módy realizovať pred viac ako rokom. Pod pseudonymom na Instagrame – Miss Kolorova, predáva značkové oblečenie z druhej ruky za zlomok ceny. Hovoríme aj o svetovo známych módnych domoch ako Prada či Dolce & Gabbana. Nevyhýba sa však ani iným dizajnérskym kúskom so škandinávskym nádychom.
Ku založeniu Miss Kolorovej ju dotlačil preplnený šatník. „Robila som si zálusk na jednu značku, ktorá však bola v tom období pre mňa „over budget“ a taktiež mi bolo ľúto investovať toľko peňazí len do oblečenia a v podstate ich vyhadzovať von komínom. Hľadala som teda spôsob, ako to zmeniť.“
Prišla s nápadom, ktorý neuspokojí len jej túžbu po štýlových kúskoch oblečenia, ale pomôže aj ostatným ženám, ktoré si drahé značky nemôžu dovoliť. Samotný názov Miss Kolorova stvárňuje skutočnú osobu. Nie je to len ďalší „sekáč.“ „Chcela som stvoriť ženu, s ktorou sa moje nakupujúce stotožnia. Miss Kolorova som jednoducho ja.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Spočiatku bola farebnosť odrazená vo farebných papieroch, na ktorých oblečenie fotila, to znázorňuje aj dúha v jej logu. „Ako sa však profil vyvíjal, daná farebnosť sa pretransformovala do samotného oblečenia a brandingu okolo Kolorovej.“
Vytvára celé kolekcie
Zhmotniť Kolorovu jej pomohol manžel, ktorý je grafický dizajnér. Koncept skutočnej ženy na Instagrame mala v hlave už od roku 2016, keď sa presťahovali do menšieho podnájmu. „Nebol tam žiadny priestor na všetky moje kúsky oblečenia. Vtedy však myšlienka na Kolorovu padla takmer do zabudnutia a moje oblečenie skončilo uskladnené v rodičovskom dome.“
Odvahu nabrala začiatkom minulého roka, tesne pred pandémiou, jej koncept sa zo dňa na deň naplno rozbehol. Košičanka nepredáva však len kúsky oblečenia, ale vytvára celé kolekcie. „Stáva sa mi, že mi píšu dievčatá, že vďaka mne vedia lepšie zladiť outfity a že im dávam kúsok predstavivosti, čo ma úprimne teší.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Kolekcie vznikajú spontánne, niekedy dokonca na poslednú chvíľu. Vraví, že jej to jednoducho ladí a prichádza samé od seba. „Nikdy cielene nezbieram konkrétne kolekcie, mám na to čuch, ako to poskladať dokopy. Som hrdá na to moje oko, ktoré mi vždy dobre ukáže, čo s čím ide dokopy a čo nie.“
Oblečenie z druhej ruky
Oblečenie a aj doplnky sú výlučne z druhej ruky. „Priznajme si však, baby, určite máte v šatníku kúsky, ktoré ste nemali nikdy na sebe… Aj preto u Miss Kolorovej dievčatá, ktoré ja familiárne nazývam kolorky, nájdu aj úplne nové oblečenie, dokonca aj s visačkou.“
A kde hľadá tieto špeciálne kúsky? „To prezradiť nechcem, tajomstvo si uchovám.“ Predsa len prezradila, že začala najprv predávať vlastné veci a keď jej ostali len tie udržateľnejšie, ktoré po troch mesiacoch nebude vyhadzovať, hľadala plán B.
https://www.startitup.sk/antonia-je-spickou-v-leteckom-priemysle-zabezpecovala-let-pre-meryl-streep-ci-beyonce-jej-meno-pozna-aj-dalajlama/
Začala rozvíjať svoje znalosti o móde a značkách. „Našla som svoje zdroje, ktorými dokážem napĺňať Miss Kolorovu. Vo všeobecnosti mám pozitívny vzťah ku second handom, veď kde nájde človek originalitu, ak nie tam. Momentálne sa orientujem na značku The Odderside, ktorú pri nákupoch uprednostňujem, ale ak by som sa mala od nej odkloniť, určite by som siahla skôr po second hande , ako po fast fashion značkách.“
Dostupné oblečenie pre každého
Ceny si určuje sama, snaží sa však stále reálne zhodnotiť, čo má cenu do 10-12 eur a čo je hodnotnejšie. Najdrahší kúsok, ktorý predala, bolo sako od Prady v hodnote 120 eur. Ceny určuje podľa značky, materiálu a aby boli dostupné každému. Ak ide o fast fashion, oblečenie predáva od 10 do 13 eur, ak však ide o ľan či merino, ceny sú vyššie okolo 20-30 eur. Je to však individuálne.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
„Myslím, že kolorky môjmu úsudku veria a nevyjednávame.“ Veci sa predajú takmer ihneď, keď ich uverejní.
„Dievčatá si dokonca nastavujú budíky, resp. si zapnú pripomienku, ktorú stále v deň dropu označím do príbehu, zväčša to je v stredu a nedeľu o 19.00 hod .Často však čítam od zákazníčok, že zase niečo nestihli kúpiť. Vždy ma to zamrzí, pretože som typ ženy, ktorá by chcela vyhovieť každému, ale veci neviem naklonovať.“
Cieľom je radosť
Oblečenie nakupuje a predáva zásadne len vo výbornom stave. Na tom si dá naozaj záležať. Výstredné kúsky v porovnaní s nadčasovosťou sú u nej 50 na 50.V lete preferuje skôr boho štýl, vzorované blúzky, madeiru a ľan. V zime svoj profil stlmí do vhodnejšej kombinácie farieb. Najčastejšie ponúka kašmír, vlnu, merino. „Vždy sa pozerám na to, aby bolo oblečenie najmä pohodlné, nebudem ponúkať predsa niečo také v čom by som sa ja sama necítila dobre. Ak treba pokojne poradím. Mojím cieľom nie je zisk, ale radosť.“
Spočiatku fotila oblečenie na farebných papieroch, teraz ho však predvádza na sebe. Vraví, že každá žena si danú vec lepšie predstaví na postave ako na „zemi“. „Ponechala som si len stredný stĺpec vo feede, ktorý je mojou signatúrou resp. spomienkou na začiatky a pekne dotvára celý profil.“
Dodáva, že nie je modelka a na prezentovanie oblečenia na sebe musela psychicky dospieť. Nakoniec nabrala sebavedomie a išla do toho.
Päť kusov oblečenia – 200 fotiek
Nákupy realizuje náhodne, ale priznáva sa , že celý projekt Miss Kolorova jej zaberá všetok voľný čas. „Mám svoje stále zamestnanie, takže príprave Kolorovej sa venujem po práci, pred ňou a cez víkendy. Dropy mávam dvakrát za týždeň, príprava na jeden drop mi zaberá v priemere 3-4 dni. Nehovoriac o komunikácii so zákazníčkami, odovzdávaním zásielok, praním, žehlením…“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Vybrať správne fotky jej trvá aj dva dni. Pri piatich kúskoch je schopná mať v telefóne aj 200 fotiek. „Často vymýšľam nové uhly, hľadám po byte rôzne zákutia. Keby niekto videl „behind the scene“ je to čistá vybuchnutá bomba. S manželom som bola asi dvakrát fotiť v exteriéri a musím povedať, že som vďačná, že som ešte stále vydatá. Som vďačná za jeho trpezlivosť. Fotila som aj s fotografkou Zuzkou Hudákovou, ktorá mi nafotila ľanovú kolekciu v poli na Ružíne pri západe slnka, určite však ešte plánujem viac takýchto akcií.“
Búra hranice konfekčných veľkostí
Na jej profile nájdu zákazníčky všetky veľkosti. Každá vec sa dá pri malej úprave nafotiť na postave. „Často upozorňujem dievčatá, nech sa neriadia presne určenou veľkosťou na štítku. S nie je vždy S, resp. veci, o ktorých si myslíme, že nie sú naša konfekčná veľkosť nám môžu super sadnúť. V mojom šatníku sa nájdu šaty aj vo veľkosti 44, a to nosím 34-36, opasok je skvelá vec. Milujem inakosť, a preto búram hranice medzi konfekčnými veľkosťami.“
Miss Kolorova je ozvláštnená o škandinávske značky, nie sú to vždy zvučné mená ako Hilfiger či Levi’s, aj keď tie tam nájdeš tiež. Vraví, že menej známe kvalitou nezaostávajú a skôr by povedala, že ju prevyšujú. Sú to značky, ako napríklad Filippa K , Marimekko, Odd Molly, dokonca aj drahšie dizajnérske značky ako Baum und Pferdgarten ci Acne Studio.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
„Škandinávia je pre mňa veľmi inšpirujúca. S ich názormi o živote, vzťahoch dokonca aj s ich interiérovým cítením sa 100 % stotožňujem. Ako nám bolo povedané: „Máte doma bielo ako v nemocnici“,“ dodáva s úsmevom.
Svetovo známe značky
To však neznamená, že v jej instagramovom šatníku sa neobjavili svetovo známe značky ako Prada či Dolce & Gabbana. Neboli to žiadne vintage kúsky. „Mala som taktiež v ponuke krásny Valentino kardigán. Spomínam si však na jeden kúsok, boli to krásne pletené šaty s ručne vyšívanými kvetmi od francúzskej dizajnérskej značky Manoush, ich hodnota sa pohybovala okolo 500 eur. Myslím, že strčili do vrecka všetky ostatné značky.“
Od Miss Kolorovej nakúpili ( a nie raz) aj herečky Viki Ráková či Andrea Sabová, ale aj slovenská olympionička v biatlone Terézia Poliaková. „Bez ohľadu na váhu mena musím povedať, že si vážim každú kolorku.“
Vraví, že človek by mal nosiť to, v čom sa cíti najpohodlnejšie. Dodáva, že pre žiadnu z nás neexistuje univerzálny návod na to, čo máme nosiť. Nie je veľkou fanúšičkou striktného „kapsulového“ šatníka, kde by sme mali mať košele v troch farbách. Dôležitejšie je nájsť si svoj vlastný štýl.
Miss Kolorova je Košičanka, a preto sa so zákazníčkami z metropoly východu vie dohodnúť na osobnom vyzdvihnutí, ak niekto nakúpi z iného mesta posiela oblečenie v krásnom a voňavom balení.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Nie je influencer ako influencer
„Mojim veľkým snom je, aby Miss Kolorova bola mojim hlavným jobom. Lebo vtedy si budem vedieť povedať, že to, čo robím ma baví a o to by v živote malo ísť. Rada by som vytvorila nejaký kreatívny priestor, nechcem to nazvať obchodom, skôr priestor, ktorý ma bude podnecovať k väčšej kreativite. Nepohrdla by som však ani možnosťou pomáhať dievčatám pri vyprataní šatníka čí nakupovaní.“
V kratšom časovom horizonte má s kamarátkami Barborkou a Naďkou naplánovaný bazár Najprv ja potom ty „V neposlednom rade pracujem na veľkej veci s mojou sestrou, viac zatiaľ neprezradím.“
A čo si myslí o módnych influncerkách či blogerkách? Podľa nej je potrebné rozlišovať influencera od influencera. „Nemusíme si vravieť, že sociálne siete nie sú realita, preto by bolo super, aby si ľudia s vyššími počtami sledovateľov uvedomovali, aký dopad môže mať ich obsah. V žiadnom prípade neuznávam „hauly“, ktoré sú teraz hitom a nútia dievčatá k neustálym nákupom vo fast fashion reťazcoch. Vždy by sme sa mali riadiť rozumom a sledovať účty, ktoré v nás vyvolávajú radosť.“
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti