Milovaná aj nenávidená „Mekka fast fashion“. Primark príde na Slovensko už čoskoro, takto začínal
- Veľa ľudí sa už dnes zamýšľa nad tým, ako môže tričko stáť 2 eurá
- Obchodná stratégia Primarku však očividne funguje
- Veľa ľudí sa už dnes zamýšľa nad tým, ako môže tričko stáť 2 eurá
- Obchodná stratégia Primarku však očividne funguje
Radí sa medzi kontroverzné svetové značky, za čím je nesporne filozofia, ktorou sa rozhodli ísť. A preto rozdeľuje ľudí na dva tábory. Kým prvý v snahe u nich nakúpiť precestuje aj desiatky kilometrov za najbližším obchodom, druhá skupina gigant Primark doslova zatracuje.
No a už od vlani sa nevedia dočkať aj Slováci, ktorí sú jeho fanúšikovia. Ako informuje samotný developer, rozšírenie nákupného centra Eurovea prinesie prvú predajňu tejto značky už v apríli budúceho roka. Len pre zaujímavosť, otvorenie v Prahe, bolo doslova „bombastické“, o čom svedčili rady cez celý Václavák.
Nejde o žiadneho nováčika
Ako uvádza portál samotnej značky, prvý Primark otvoril svoje brány ešte v roku 1969 v írskom Dubline. Zaujímavosťou je, že obchod sa volal Penneys a Írsko je dodnes jedinou krajinou na svete, kde sa obchod volá takto a nie Primark.
Keď spoločnosť v roku 1973 expandovala do Veľkej Británie, bola nútená svoj názov zmeniť, pretože vtedy tam už fungoval obchodný dom s názvom JCPenney a značka nechcela, aby boli tieto 2 názvy zamieňané. Takto sa zrodilo pomenovanie Primark, ktoré sa odvtedy používa pre všetky obchody otvorené mimo Írska.
Faktom je, že v rokoch 2006 až 2013 rástol Primark raketovým tempom a otváral svoje predajne po celej Európe – v Španielsku, Holandsku, Portugalsku, Nemecku, Belgicku, Rakúsku a Francúzsku. Predaje medzi rokmi 2009 a 2014 vzrástli o 150 %.
Veľkolepý príchod do USA
V roku 2015 Primark zamieril aj do USA a otvoril svoj historicky prvý obchod v Bostone. Analytici už vtedy varovali, že viaceré populárne značky, ako napr. Gap alebo Abercrombie, by sa mali mať na pozore. Už vtedy totiž bolo jasné, že Primark príde s cenami, akým nebude môcť nik konkurovať.
Táto prognóza sa, samozrejme, potvrdila. Štúdia Morgan Stanley z roku 2016 zistila, že ceny oblečenia v Primarku boli v priemere o 202 % nižšie ako priemerné ceny oblečenia v USA.
To sa, samozrejme, podpísalo na jeho obľúbenosti a v nasledujúcich rokoch tak Primark expandoval aj do mnohých ďalších amerických miest pozdĺž východného pobrežia.
Nezastavila ich ani tragédia v Rana Plaza
Niektorí ľudia si ešte možno spomenú na katastrofu z roku 2013, ktorá sa odohrala v bangladéšskom Rana Plaza. Išlo o obrovskú tragédiu, ktorá sa dodnes považuje za najčiernejší deň odevného priemyslu.
Ako informuje portál Fashion United, 24. apríla 2013 sa v Rana Plaza zrútila budova, kde sídlilo päť odevných tovární, ktoré vyrábali výrobky pre viac ako 28 svetových módnych značiek. Medzi nimi bol, samozrejme, aj Primark.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Pri tragédii v Rana Plaza zahynulo v manufaktúre viac ako 1 000 robotníkov. Čo s tým mal Primark?
- Snažia sa v posledných rokoch o tvorenie aj udržateľných kolekcií?
- Prečo sú ich ceny také nízke?
- Dočkáme sa Primarku aj na Slovensku?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy