Ministerstvo vnútra bude mať vlastnú autoškolu. Vieme, pre koho je určená
- Pôvodná autoškola MV SR ukončila svoju činnosť v roku 2015
- Ministerstvo obrany SR obnovilo vlastnú autoškolu vlani po 20 rokoch
- Pôvodná autoškola MV SR ukončila svoju činnosť v roku 2015
- Ministerstvo obrany SR obnovilo vlastnú autoškolu vlani po 20 rokoch
Autoškolu ministerstva vnútra SR už zaregistrovalo ministerstvo dopravy. Plánovaný začiatok jej prevádzky je v prvom polroku 2024, ako informoval tlačový odbor MV SR pre TASR.
V súčasnosti ešte neprebiehajú žiadne kurzy, pretože je potrebné vypracovať a aktualizovať interné predpisy zabezpečujúce riadny chod autoškoly, vysvetlil rezort.
Dôvodom opätovného zriadenia rezortnej autoškoly je možnosť poskytovať školenie a výučbu vodičov vo vlastnej réžii. Tým sa očakáva aj úspora finančných prostriedkov, pretože nebude nutné využívať služby civilných autoškôl. Hlavným cieľom rezortnej autoškoly je poskytovať kurzy na získanie vodičských oprávnení pre zamestnancov ministerstva, príslušníkov Policajného zboru a Hasičského a záchranného zboru.
Pôvodná autoškola MV SR ukončila svoju činnosť v roku 2015. Ministerstvo obrany SR obnovilo vlastnú autoškolu vlani po 20 rokoch. Oba rezorty sa rozhodli pre zriadenie vlastných autoškôl kvôli nedostatku kvalifikovaných vodičov.
Na slovenských cestách sa menia pravidlá
Od apríla tohto roku budú v celej oblasti Slovenska zavedené zmeny v niekoľkých kľúčových aspektoch dopravnej vyhlášky, o ktorých mnohí ľudia doteraz nemali informácie.
Pravidlá týkajúce sa príkazov a zákazov na križovatkách sa tiež upravia, vrátane predchádzania cez plnú čiaru na pozemok a stanovenia začiatku a konca platnosti určitej rýchlosti. Okrem toho, nové predpisy budú vyžadovať zvýšenú pozornosť najmä od vodičov, pričom správcov ciest čaká náročná úloha.
Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského, citovaného na portáli MY Trenčín, neznalosť týchto dopravných zmien môže viesť k nežiaducim pokutám alebo výraznému spomaleniu dopravy.
Ministerstvo vnútra zaviedlo tieto zmeny s cieľom stanoviť jednoznačné a prehľadné pravidlá na cestách vrátane významu značiek o najvyššej dovolenej rýchlosti a iných dopravných úprav.
Začiatkom apríla 2024 sa napríklad zmení pravidlo týkajúce sa značky o najvyššej dovolenej rýchlosti a zákazu predchádzania, ktoré bude platiť až po značku, ktorá daný zákaz ukončí, nie po najbližšiu križovatku.
Zásadná zmena sa tiež dotkne začiatku a konca obce, kde značka o najvyššej dovolenej rýchlosti už nebude automaticky ukončovaná značkou o začiatku alebo konci obce. Každá značka o najvyššej dovolenej rýchlosti pred začiatkom alebo koncom obce bude musieť byť samostatne ukončená príslušnou značkou.
Ďalšia významná zmena sa týka pozdĺžnej súvislej čiary, kde vodiči nebudú môcť predchádzať pri odbáčaní na pozemok, ale iba pri obchádzaní prekážky cestnej premávky. Teda v úseku, kde sa nachádza pozemok, areál alebo iné miesto, bude čiara prerušovaná, nie súvislá.
Pozor na rýchlosť
„Mnohí, bohužiaľ, nevnímajú aktualizácie v zbierke zákonov a o týchto zmenách sa mnohí dozvedeli až v poslednej chvíli. Existuje reálna možnosť, že to povedie k udeleniu pokút vodičom, a bez aktualizácie dopravných značení môže prísť k výraznému spomaleniu dopravy,“ zdôraznil analytik Jozef Drahovský.
Podľa neho patrí medzi najvážnejšie zmeny fakt, že križovatka už nebude ukončovať príkazové a zákazové značky, ktoré sa novým termínom nazývajú regulačné značky. „S tým sa mení aj rýchlosť a ďalšie aspekty. Na vstupe do obce už začiatok a koniec nebudú ovplyvňovať maximálnu povolenú rýchlosť,“ dodal.
Toto znamená, že značka, ktorá oznamuje začiatok a koniec obce, bude teraz obsahovať aj tabuľu s najvyššou povolenou rýchlosťou. Správcovia ciest preto musia byť mimoriadne opatrní pri interpretácii konkrétnych značiek.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: TASR, MY Trenčín