Mladá podnikateľka si v Bratislave otvorila nové ázijské bistro. Sľubuje najlepšiu vietnamskú kuchyňu na Slovensku

  • Vietnam pre nich nie je len trendová záležitosť, je súčasťou ich identity
  • Lucia Thao Huong Šimeková a jej bratranec Dávid Thang Tran sa rozhodli predstaviť svoje kultúrne dedičstvo a kuchyňu Slovensku
  • Preto založili rodinný podnik PHOčkáreň a aktuálne predstavujú úplnú novinku s názvom TUK TUK v bratislavskom Kauflande na Trnavskej ceste
archív Huong/ TUK TUK
  • Vietnam pre nich nie je len trendová záležitosť, je súčasťou ich identity
  • Lucia Thao Huong Šimeková a jej bratranec Dávid Thang Tran sa rozhodli predstaviť svoje kultúrne dedičstvo a kuchyňu Slovensku
  • Preto založili rodinný podnik PHOčkáreň a aktuálne predstavujú úplnú novinku s názvom TUK TUK v bratislavskom Kauflande na Trnavskej ceste

Sieť bistier PHOčkáreň s vietnamskou kuchyňou otvorila novú TUK TUK prevádzku. Spoluzakladateľka Lucia Thao Huong Šimeková hovorí, že v nej zákazníci nájdu všetko, čo si dokážu pod pojmom ázijskej gastronómie predstaviť.

Na svoje si tu prídeš, aj keď si vegetarián alebo vegán. Jedlo sa tu pritom netočí výlučne okolo vietnamskej kuchyne, zakladatelia konceptu sľubujú autentické chute z celej Ázie.

Vybudovala sieť bistier s autentickou vietnamskou kuchyňou a dnes patrí k najúspešnejším mladým ľuďom na Slovensku

Ak by ti pojem tuk tuk nič nehovoril, ide o typické malé trojkolesové autá z Ázie, ktoré fungujú ako taxi služby čí kuchyne na kolesách.

Naším zámerom bolo nájsť symbol, ktorý by dokázal zastupovať kontinent Ázie a ak sa na to ktokoľvek pozrie, spomenie si napríklad na dovolenku v Thajsku, alebo na fotografiu s autíčkom typickým pre Áziu. Okrem toho máme v ponuke aj veľký výber karí, ktoré sú z veľkej miery inšpirované thajskou kuchyňou,“ objasňuje Lucia.

zdroj: Facebook/@phockaren

Obľúbená PHOčkáreň, ktorá si množstvo fanúšikov získala najmä vďaka ich legendárnemu Pho, sa teraz stáva sesterským konceptom TUK TUK bistra.

„Túto myšlienku som mala v hlave už dlhšie, ale paradoxne prvý impulz prišiel od môjho manžela Jozefa. Myslím, že sa nám podarilo vytvoriť také miesto, ktoré má svoju identitu a zároveň jemne odkazuje na vietnamské pouličné stánky s jedlom,“ povedala nám Lucia.

zdroj: Facebook/@phockaren

Obľúbené Pho nesmie chýbať ani v novej prevádzke, a to dokonca hneď v troch verziách: hovädzie, kuracie a aj vegan.

Pho je považované za slow-fast food. Základný Pho bo vývar sa varí aspoň 10 hodín. Varíme ho od predchádzajúceho dňa a na druhý deň podávame s čerstvými surovinami a vietnamskými bylinkami. Zákazník má tak do 5 minút hotové pravé Phočko ako z vietnamskej ulice,“ vysvetľuje celý proces spoluzakladateľka bistra.

zdroj: Facebook/@phockaren

A čo je tajomstvom toho najlepšieho Pho? Podľa tímu značky je nespočetne veľa variácií a filozofií, ako dosiahnuť tú najvyváženejšiu chuť a textúru Pho. Jeho príprava sa začína tým, že sa na otvorenom plameni pripaľuje zázvor, cibuľa a iné koreniny.

Prepaľovanie týchto surovín prehĺbi ich arómu a doplní celkovú chuť vývaru. Komplexnosť chutí vytvorených koreninami a bylinkami je doplnená textúrami s typickými širokými ryžovými rezancami, tenkými hovädzími alebo kuracími kúskami a chrumkavými klíčkami, ktoré vytvárajú nezameniteľnú chuť Pho.

Všetky chute Ázie

Kým vo PHOčkárni zažiješ autentický Vietnam na tanieri, v TUK TUK prevádzke nájdeš niečo odlišné, vlastne celú Áziu pod jednou strechou.

PHOčkáreň pre nás znamená domov – náš rodný Vietnam, kde ponúkame autentické recepty od našich starých mám. TUK TUK na druhej strane naplnil naše túžby ukázať širšie spektrum Ázie a ich rôznorodých chutí, ktoré nie sú limitované konkrétnou kultúrou.“ 

zdroj: TUIK TUK

Slováci podľa Lucie čoraz viac obľubujú ázijskú kuchyňu a aj preto tu dosiahli značný podnikateľský úspech. Spoločnosť Pho, s. r. o. podľa údajov na Finstat.sk v roku 2020 zvýšila zisk o 223 %, na viac ako 88 000 eur. Tržby jej narástli o 3 % na 1,398 milióna eur. Phočkáreň má prevádzky aj pod spoločnosťou Food Project s. r. o., ktorá v roku 2020 znížila zisk o 93 % na 28 489 eur a tržby jej klesli o 6 % na 1,184 miliónov eur..

Plánujeme ostať tou najlepšou vietnamskou kuchyňou na Slovensku, na ktorú sa každý deň môžu ľudia spoľahnúť,Lucia Thao Huong Šimeková dodáva, že cieľom je nielen šíriť osvetu o zdravých a chutných jedlách, ale aj o kultúre a povahe vietnamskej komunity, ktorá je na Slovensku známa, ale vie sa o nej stále málo.

zdroj: TUK TUK

PHOčkáreň sa zrodila v  auguste 2017 na festivale Grape. V stánku mali pôvodne sedem jedál, tie okresali na obľúbené Pho bo a Bun bo nam bo. Aktuálne fungujú štyri prevádzky a predstavujú symbiózu medzi slovenskou a vietnamskou komunitou.

zdroj: TUK TUK

Momentálne nás je viac ako 70 a veríme, že ešte porastieme. Zároveň veríme, že si PHOčkáreň získa vaše srdcia,“ hovorí Lucia, ktorá sa narodila v Bratislave, ale jej rodina pochádza zo severného Vietnamu.

Mladá podnikateľka objasňuje, že vôbec prvý stánok s Pho v Hanoi otvoril v roku 1925 jeden vidiečan z provincie Nam Dinh. Vo Vietname sa s jedlom podľa jej slov spája silná tradícia, dá sa povedať, že je to spoločenská udalosť, kedy sa stretne rodina a priatelia a jedia spolu veľa rôznych jedál poukladaných v strede a každý si naberá, na čo má chuť.

zdroj: Unsplash/Kapur

„Veľakrát nie je k dispozícii taký veľký stôl, tak sa na zem rozprestrie veľký obrus a všetci sedia na zemi bok po boku. Takto si pamätám mnohé rodinné stretnutia, kedy nám rodičia pripravovali rôzne vietnamské špeciality a snažili sa týmto spôsobom vštepiť mne a mojim trom súrodencom kúsok vietnamskej kultúry,“ vysvetľuje.

Treba tiež spomenúť, že jej bratranec Thang, ako aj jeho širšia rodina z Nam Dinh, sa venujú gastronómii celý život a práve on je držiteľom ich jedinečných receptúr, ktoré majú značný podiel na úspechu značky.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá