Mladá Slovenka vybudovala úspešnú značku, ktorú milujú aj za hranicami
- Rebecca Šafariková postavila na svojej záľube biznis, ktorý nepoteší len človeka
- Táto bratislavčanka je skvelým príkladom ako zrealizovať svoj podnikateľský sen
- Jej ručne robené doplnky pre psov sú kvalitné a zároveň neprehliadnutelné
- Rebecca Šafariková postavila na svojej záľube biznis, ktorý nepoteší len človeka
- Táto bratislavčanka je skvelým príkladom ako zrealizovať svoj podnikateľský sen
- Jej ručne robené doplnky pre psov sú kvalitné a zároveň neprehliadnutelné
Rebecca pochádza z Bratislavy, kde aj študovala filmový strih na VŠMU. Už počas školy pracovala v mediálnej oblasti, neskôr prešla do zahraničného reklamného biznisu a odtiaľ priamo k móde. Založenie vlastnej značky, ktorá je kreatívna a úzko spätá s módou a psíkmi, bolo prirodzeným vyústením jej pôsobenia.
Vo všetkom, čo robí, je pre ňu dôležitá sloboda a potreba kreatívneho vyjadrenia, aj preto sa v Hound naozaj našla. Prvotný impulz na založenie značky vyšiel z túžby kúpiť jej psíkovi pekné a originálne vodítko, no bežná ponuka produktov z prevažne umelých materiálov v obchodoch ju neuspokojovala.
„V mojich predstavách som mala vysnívané najprv čisto biele námornícke lano, keďže navy štýl sa mi páčil už od detstva. Postupne som začala v myšlienkach a na papieri experimentovať s rôznymi farbami a vtedy mi napadlo, aké by to bolo úžasné vytvoriť vlastnú značku a podeliť sa o tento dizajn s ostatnými psíčkarmi,“ popisuje Rebecca pre Startitup.
Nad názvom značky Rebecca premýšľala doslova iba pár minút. Chcela, aby bola značka krátka, zvučná a vyzerala dobre napísaná. Podarilo sa..
„Keďže moja Luna je vipet, ktorá patrí do čeľade chrtích plemien (po anglicky sighthound), a v Anglicku sa pes zvykne niekedy vo všeobecnosti označovať ako hound, bolo rozhodnuté.“
Značka Hound bola navrhnutá pre všetkých štýlových majiteľov psích miláčikov, ktorí môžu produktmi z dielne Hound doplniť svoj jedinečný osobný štýl. Keďže farebná ponuka produktov je veľmi pestrá, každý klient si tu nájde to svoje. Navyše, ponuku pravidelne obmieňajú, čo celú značku zatraktívňuje a 80 % vracajúcich sa klientov je toho dôkazom.
V Houndovi si veľmi zakladajú aj na materiáloch, ktoré používajú na výrobu každého produktu. Všetky pritom nakupujú výlučne od slovenských a českých dodávateľov. Hound pracuje iba s prírodnými materiálmi, ktoré vyzerajú na psíkoch výborne a navyše sa pri výrobe čo najmenej snažia zaťažovať životné prostredie. Na výrobu vodítok, obojkov a šatiek používajú 100 % bavlnu a prírodnú či dokonca vegánsku kožu. Keďže je každý produkt vyrobený ručne, aj každý obojok či vodítko je skutočne jedinečný originál.
„Väčšina produktov sa vyrába v našom bratislavskom ateliéri. Proces výroby býva častokrát komplikovaný a časovo náročný, keďže všetky produkty sa vyrábajú ručne. Koncový klient vidí vodítko či obojok ako celok, no ja vidím 5 rôznych krokov, ktoré predchádzali jeho vzniku a vyžadovali vynikajúce zručnosti. Vo výrobe som perfekcionista – napríklad farebné odtiene zvyknem častokrát miešať sama z rôznych farieb, keďže v hlave mám konkrétnu predstavu a farby od výrobcu ma nedokážu naplniť.“
Rebecca má v súčasnosti na starosti celkový dizajn, od nákresu, až po názov hotového modelu. Nové farebné kombinácie má veľakrát vymyslené aj 6 mesiacov predtým, než ich pustia na trh. Inšpiruje sa pritom hocičím – cukríkmi, ovocím, maľbami alebo miestami, ktoré navštívila. Napríklad vodítko Miami vzniklo krátko po Rebeccinom výlete v tomto meste. Dizajn produktov však prispôsobuje aj ročným obdobiam.
Prvotná výroba v Hounde pritom začínala len s dvomi ľuďmi. Momentálne sa na výrobe podieľajú ôsmi. Nakoľko však výroba exponenciálne rastie každý mesiac, v tomto roku budú musieť opäť rozšíriť ich rady.
Marketing a účty na sociálnych médiách by však Rebecca nezverila nikomu inému.
„Komunikovať s klientami a uverejňovať fotky ich štvornohých miláčikov, ktorí nosia Hound, je pre mňa veľkým potešením. Sociálne siete ako Facebook a Instagram sú v prípade značky pre psov ideálnym marketingovým nástrojom. Ľudia na nich zdieľajú nielen svoje zážitky, ale radi sa pochvália aj svojimi štvornohými miláčikmi. Denne nám ľudia posielajú fotografie svojich psíkov, ktorí hrdo nosia naše produkty. Je to úžasný zdroj inšpirácie, vďaka ktorému si môžu klienti pozrieť, ako na iných psíkoch vyzerá jednotlivý model, a to im často krát pomôže rozhodnúť sa.“
Z nedávnych výskumov vyplynulo, že ľudia začínajú na svojich domácich miláčikov míňať percentuálne viac peňazí ako na deti. Ako vnímaš rozmach pet biznisu ty?
„Povedala by som, že je to skôr 50/50. Určite míňame častokrát na svoje deti a psíkov viac peňazí ako na samých seba. V dnešnej dobe módnych možností je ideálna pôda na rozmach značiek pre domácich miláčikov. Záleží nám na tom, ako sa prezentujeme na verejnosti, starostlivo si vyberáme svoje oblečenie a doplnky. Prečo by sme teda nechceli kvalitné a pekné veci aj pre svojich psíkov, ktorí nás sprevádzajú takmer na každom kroku?“
Čo sa týka predajov, tie sú premenlivé z hľadiska konkrétneho mesiaca. V menej výrazných mesiacoch sa dá hovoriť o niekoľkých stovkách kusov mesačne a napríklad v letných mesiacoch a vianočnom období sú to tisícky produktov, ktoré putujú k svojim štvornohým majiteľom.
Doteraz sa Hound primárne zameriaval na slovenský a český trh, keďže Rebecce záležalo na tom, aby sa tu značka poriadne etablovala.
„Zastávam názor, že v podnikaní netreba chcieť všetko hneď a mať na začiatku zbytočne veľké oči. Vtedy sa energia triešti na veľa smerov a málokedy to môže to byť stopercentné. Každý trh zameraný na psíčkarov u nás či v zahraničí je perspektívny, ak človek dáva do biznisu nielen hlavu, ale aj srdce. Teraz cítim, že je ten správny čas posunúť Hound-a aj na zahraničný trh takým štýlom, ako to robíme v Čechách. To znamená, že každá krajina bude mať svoj vlastný eshop, social media a customer service v danom jazyku, a lokálny sklad.“
Plán na rok 2018 je preraziť v ďalších troch krajinách. Samozrejme, Hound sa predáva vo viacerých obchodoch po celom svete v Británii, Škandinávii, USA, Francúzsku a iných, no Rebeccinou ambíciou je momentálne už spomínané etablovanie.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy