Mladí investujú do kabeliek, tie potom predávajú. Cena najdrahšej presiahla v aukcii hodnotu 3 rodinných domov

  • V ostatných rokoch explodoval aukčný trh s luxusnými kabelkami
  • Najžiadanejšie sú najmä kabelky Birkin Hermès
Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok Instagram/thehermesclub, Instagram/thehermesclub
  • V ostatných rokoch explodoval aukčný trh s luxusnými kabelkami
  • Najžiadanejšie sú najmä kabelky Birkin Hermès

Na trhu s investíciami sa stávajú luxusné kabelky čoraz častejšou voľbou, uvádza Daily Mail. Podľa agentúry Art Market Research (AMR) teraz z hľadiska investičného potenciálu dokonca prekonávajú umenie, klasické autá a vzácne whisky.

Najmä medzi mileniálmi

Na výbere správnej tašky si zväčša potrpia najmä ženy. V zahraničí dokonca pri ich kúpe dbajú aj na potenciálny rast jej hodnoty. Okrem tej estetickej sa totiž kabelky javia aj ako predmety, ktoré môžu z dlhodobého hľadiska viesť k obrovským výnosom.

Ľudia sa snažia investovať svoje peniaze do produktov, ktoré budú mať stále vyššiu hodnotu. Kabelky sa tak najmä v zahraničí stávajú populárnou voľbou, uvádza Daily Mail. Je však pochopiteľné, že podobnú investíciu si bežný smrteľník nemôže len tak dovoliť.

Ceny luxusných kabeliek sa totiž pohybujú v stovkách až tisícoch eur a niektoré značky skutočne časom naberajú na hodnote.

„Ak ste si kúpili svoju Louis Vuitton Monogram Multicolor Heartbreaker z roku 2012 do januára 2019 na sekundárnom trhu, mohli ste ju kúpiť v rozmedzí od 750 do 1 000 dolárov, v závislosti od stavu. Dnes sa rovnaká taška predáva za 2 000 dolárov,“ uvádza Sarah Davis, zakladateľka spoločnosti Fashionphile.

Šéfka spoločnosti RealReal Sasha Skoda vysvetľuje, že predaj luxusných kabeliek sa od apríla do septembra 2020 zdvojnásobil. „Mileniáli v minulom štvrťroku nakupovali viac kabeliek Hermès, než ktorákoľvek iná demografická skupina,“dodáva pre InStyle.

Portál Forbes tiež poukazuje na fakt, že niektoré tašky, napríklad Hermès, Chanel a Louis Vuitton, za posledných desať rokov zaznamenali prudký nárast hodnoty, v priemere o 83 %. V roku roku 2019 sa prostredníctvom akcií predalo viac ako 3 500 dizajnérskych kabeliek.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa @alexa_xo_vienna

Cenový rekord v aukcii

J&T banka na svojom webe uviedla, že minulý rok (podobne ako v roku 2019) rástli na trhu zberateľských aktív najrýchlejšie, až o 17 %, práve ceny kabeliek.

Uvádzajú, že v tomto indexe ide o novinku. V high-end segmente sú najžiadanejšie najmä kabelky Birkin Hermès.

Ak sa pýtaš, koľko by si vysolil za zberateľský kúsok, ktorý bol zároveň najdrahšie predanou kabelkou v aukcii, odpoveďou bude vyše 437-tisíc dolárov. Minulý rok tak model Himalaya Birkin zo špeciálne upravenej kože z nílskeho krokodíla a diamantmi prepísal cenový rekord.

Dizajnérske kúsky, akými sú kabelky, teda počas aukcií dosiahli niekoľkonásobne vyššiu cenu, ako bola ich pôvodná na pulte v obchode. Niektoré kabelky sa dokonca na aukciách predávajú dva- až trikrát drahšie.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Hermès Club (@thehermesclub)

Skôr pikoška…

O téme investovania do drahých kabeliek sme sa bavili s viacerými odborníkmi na financie a investície. Martina Valachová (autorka knihy Kam miznú vaše peniaze) uvádza, že investovať sa dá rôzne. Podľa nej však u nás pandémia zasiahla aj túto oblasť.

„Luxusný priemysel sa dostal do úzadia, pretože začali byť podstatné iné veci. Tiež nevieme, dokedy bude celá situácia okolo korony trvať a čo ešte so sebou prinesie. Ak by aj bola investícia do kabelky zaujímavou, otázkou ostáva rýchlosť jej zobchodovania. Nie je to totiž také jednoduché. Ak sa budeme rozprávať o tom, že za posledné desaťročie cena investičnej kabelky vzrástla o 83 %, v priemere to vychádza na 8 % ročne. To, samozrejme, nie je zlé,“ vysvetľuje Martina.

Ďalej však dodáva, že je dobré pozerať sa aj na ostatné investičné možnosti. Pri investíciách je najdôležitejšia diverzifikácia. Uvádza, že ak má človek rezervy na život a rozhodne sa investovať približne 10 000 €, „nie je najrozumnejšie staviť to celé na kabelku“.

Podobný názor zastáva aj Martin Švidroň z Finančnej hitparády. Ten považuje investíciu do módneho priemyslu a špeciálne do luxusných kabeliek skôr za zaujímavosť alebo „pikošku“ zo sveta investovania.

V našich slovenských reáliách sa len ťažko nájdu klienti, ktorí majú k dispozícii státisíce dolárov a boli by ochotní ich investovať rovno do kabelky, hoci aj luxusnej s potenciálom vyššieho zhodnotenia. Navyše hrozí, že ak sám klient nie je na slovo vzatý odborník v tejto oblasti, prípadne takého odborníka nemá k dispozícii, môže naletieť podvodníkom a zrealizuje najhoršiu možnú investíciu,“ objasňuje nám Martin Švidroň.

Dodáva tiež, že široká verejnosť má dnes k dispozícii dostatok možností ako zhodnotiť svoje financie bezpečnejšie a so zaujímavým zhodnotením. „Z môjho pohľadu riziká tejto investície prevažujú potenciálny výnos a určite ju neodporúčam širokej verejnosti,“ uzatvára tému Švidroň.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Hermès Club (@thehermesclub)

Doplnok investičného portfólia

Ekonomická analytička FinGO Lenka Buchláková nám objasnila, že hodnota peňazí v dnešnej dobe nie je ničím podložená. Pre lepšie uchopenie pojmov uviedla príklad doby zlatého štandardu, kedy boli papierové bankovky kryté zlatom, alebo v prípade mincí z neho priamo vyrobené.

„Dnes to tak nie je a dokonca sa postupne upúšťa od ich fyzickej podoby a nahrádza sa elektronickou. V prípade problémov môže človek prísť o peniaze aj tak, že mu banka jednoducho obmedzí výber. Reálne aktíva tak v ťažkých časoch budú mať vždy nejakú hodnotu, pretože je to niečo skutočné, čo vlastníme. V prípade bežných ľudí je to byt, dom či auto, v prípade veľkých investorov sú to napríklad aj spomínané luxusné kabelky, šperky, ale aj športové kluby, administratívne budovy či vinice s kvalitnou odrodou vína,“ opisuje pre Startitup Buchláková.

Práve alternatívne investície podľa jej názoru vytvárajú iba akýsi doplnok investičného portfólia, ktoré je tvorené prevažne z finančných nástrojov. Poukazuje na to, že spomedzi nich dosahujú historicky najvyššie zhodnotenie akcie, ale aj korporátne dlhopisy či podielové fondy.

„Investície charakterizované citovou previazanosťou či potešením z luxusu, nie sú už len o spoločenskej prestíži a uspokojení ega bohatých. Môžu byť, a spravidla aj často sú, profitabilné.

Reálne aktíva totiž práve v týchto časoch dokážu byť solídnym uchovávateľom hodnôt, keď klesá hodnota ničím nekrytých papierových peňazí, v ktorých je vyjadrená ich cena ako následok politiky centrálnych bánk označovanej ako tlačenie peňazí,“ hovorí Lenka.

Zdroje: dailymail.com, forbes, J&T banka, instyle.com

Najnovšie videá

Trendové videá