Mladí šikovní Slováci rozbehli výrobu produktu, aký na trhu chýbal. Spustil sa oň nevídaný záujem

  • Slováci predstavujú nový projekt s názvom MECH
  • Dizajnové tašky MECH môžeš používať opakovane a nielen ako darčekovú tašku
MECH
MECH
  • Slováci predstavujú nový projekt s názvom MECH
  • Dizajnové tašky MECH môžeš používať opakovane a nielen ako darčekovú tašku

Zuzka, Janka, Libor a Jožko sú štyria ambiciózni Slováci, ktorých spája túžba po ekologickejšom Slovensku.

Zuzka je kreatívna duša, ktorá stojí za myšlienkou projektu MECH. Má veľké skúsenosti s organizovaním photoshootingov, tvorením grafík a prácou na sociálnych sieťach, ktoré v rámci projektu spravuje.

Libor je zase profík na marketing a má pod palcom marketingovú stratégiu značky, tvorbu web stránky a všetky technické záležitosti.

Jankina prednosť je komunikácia s klientmi, taktiež dohaduje objednávky a zaujíma sa o recenzie od zákazníkov. Zároveň píše články na blogy a vymýšľa trefné texty k produktom.

Jožko ako architekt má zase cit pre detail, čo sa odráža aj na MECH-och a výšivkách, ktoré ich zdobia.

Slováci prichádzajú s ekologickými darčekovými taškami MECH

Taktiež zabezpečuje celú logistiku od objednania a dodania látok až po samotnú výrobu a kontrolu kvality.

„Každý z nás je iný a má dar na niečo iné, no spolu tvoríme skvelý tím, ktorému záleží na našej budúcnosti.“

Eko smerovanie

Zuzka tvrdí, že v dnešnom svete sa stále viac a viac apeluje na to, aby sme našu Zem „šetrili” a boli viac eko: trieďme odpad, nekupujme balenú vodu, nepoužívajme plastové slamky, nosme už nosené…

Preto sa rozhodli, že aj oni chcú prispieť niečím svojím/vlastným a poďakovať sa planéte.

„Domácnosti sa nám hemžia rôznymi darčekovými taškami, ktoré nám niekto daroval, aby nás potešil, avšak tieto tašky sú často na jedno použitie. A tak sme si povedali: ‚Prečo neobdarovať blízkych taškou, ktorá sama môže byť darčekom?’“

zdroj: MECH

Dali hlavy dokopy a postupne začali pracovať na ich projekte MECH. Každá cesta má svoj začiatok a ten ich nebol jednoduchý, ale dnes sú podľa ich slov šťastní, že sa nevzdali a že svetu môžu predstaviť produkt, ktorý už v zárodku oslovil Slovensko.

„Jeho unikátnosť spočíva v tom, že môže opakovane potešiť vašich blízkych, a to nielen ako darčeková taška, pretože nie je len na jedno použitie.“

„V našich MECH-och si môžete preniesť svoje jedlo do práce či školy, môžete si v nich priniesť rôzne drobnosti na výlet, alebo ich môžete opäť niekomu podarovať a potešiť tak ďalšiu osobu vo svojom okolí.“

zdroj: MECH

Keďže ich projekt MECH spustili len 1. decembra, keď je inflácia na vzostupe, nevedia ešte posúdiť to, akým spôsobom ich zatiaľ ovplyvnila inflácia.

„Samozrejme, uvedomujeme si, že za iných podmienok by sme možno vedeli ušiť o pár produktov viac za rovnaké vstupné náklady. Každopádne sa snažíme prispôsobiť danej situácii a držať ceny produktov na čo najprijateľnejšej úrovni.“ 

Priznávajú, že v biznise ich zaskočilo najmä to, ako dlho na začiatku celý proces trval.

Konštatujú, že naivne čakali, že dostanú nápad, ušije sa prvý MECH a vypúšťa sa projekt do sveta. No samozrejme to tak vôbec nebolo.

zdroj: MECH

„Prvé prototypy nám šila naša známa Beátka, ktorá je veľmi šikovná krajčírka a vo voľnom čase sa tomuto koníčku venuje. Veľmi nám s prvými taškami pomohla a bez nej by určite nevyzerali tak, ako momentálne vyzerajú.“

Zároveň to bol dlhý proces, vyše polroka za ňou týždeň čo týždeň chodili a dolaďovali detaily. To isté bolo aj s výberom látky, skúšaním rôznych materiálov a výberom vhodného dodávateľa.

„Nebola to ľahká cesta, ako sme na začiatku dúfali, ale výsledok, myslíme, stojí za to. Milo nás zas prekvapilo to, aké sme mali po spustení projektu ohlasy, aký bol o produkt záujem a ako nás to motivovalo na ďalšiu cestu.“

Lokálna výroba

Zuzka tiež hovorí, že človeka môže veľakrát prekvapiť to, že aj keď má super produkt, jeho konzumný spôsob života ho môže veľmi ľahko zatieniť, keďže ľudia chcú „veľa muziky za málo peňazí“.

„Je jasné, že lokálny produkt nemôže cenovo konkurovať veľkovýrobným produktom alebo produktom zo zahraničia, kde sa často vyrábajú za minimálne náklady niekedy až v hrôzostrašných a neľudských podmienkach.“

CF9915DB-6771-4F63-A3E2-A8E143271348
zdroj: MECH

„Ruku na srdce, každý z nás si takýto produkt neraz kúpi, no nie je krajší pocit podporiť niekoho, o kom viete, že niečo vyrába s láskou na Slovensku? Myslíme si, že lokálna výroba je stále nedocenená a lokálnym výrobcom sa častokrát nedostane toľko pozornosti, koľko by si zaslúžili, čo je, samozrejme, smutné.“

Chcú sa preto aj do budúcna snažiť spájať najmä s lokálnymi slovenskými značkami a navzájom sa podporovať. 

Cenotvorba

Na úvod si nastavili ceny 9,99 € za univerzálny rozmer a 10,99 € za MECH na fľašu. Viac informácií o ich produktoch nájdeš na webe ich partnera svkfolklore.com, alebo na ich Facebooku a Instagrame. Ich prvú kampaň MERRY MECH  pre nich nafotila talentovaná fotografka Viktoria Panenko.

„Čo sa týka samotných produktov MECH, určite v budúcnosti chceme rozšíriť ich ponuku o ďalšie veľkosti a farby. Máme v pláne vytvárať rôzne kampane na jednotlivé ročné obdobia a podľa toho prispôsobovať aj rôzne varianty a farebné kombinácie.“

zdroj: MECH

Ich prvá kampaň MERRY MECH je zameraná na Vianoce, rodinu a to, akým vhodným produktom je MECH pre každého, kto si v ňom nájde pod stromčekom darček.

Takisto by chceli zväčšiť výrobu a zamerať sa na B2B sektor. 

Tým, ktorí by sa chceli živiť remeselnou výrobou, by v prvom rade poradili, že musia maximálne veriť produktu, ktorý chcú vytvoriť.

„Musíte byť stotožnený s jeho ideou a veriť posolstvu, ktoré vďaka nemu chcete svetu odovzdať. Či už vytvoríte úsmev na tvári dreveným srdiečkom alebo ohromíte niekoho prekrásnou výšivkou na hodvábnych šatách, to presvedčenie je z toho cítiť.“

Zuzka hovorí, že oni od samého začiatku vedeli, že ich MECH-y musia byť dizajnové, minimalistické, praktické, dlhotrvajúce, a teda ekologické. Vedeli, že keď splnia všetky tieto aspekty, budú s produktom maximálne stotožnení.

„Myslíme, že sa nám to podarilo, o čom svedčí záujem a podpora od ľudí, ktorí sa zatiaľ o našom projekte dozvedeli.“

V dielni

MECH-y sa aktuálne šijú v slovenskej dielni, v rodinnej firme Vyšívanie Boráková z Detvy, ktorá sa vyšívaniu venuje už vyše 25 rokov.

„Naše MECH-y sa aj vďaka ich výrobe vyznačujú prvotriednou kvalitou a zdobí ich zlatá originálna výšivka. Ďakujeme všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť náš projekt a tým podporiť aj lokálnych výrobcov.“

Popri tomto projekte má každý z tímu aj svoje zamestnanie. Tesne predtým, ako projekt spustili, mu venovali naozaj veľa času.

„Každý z nás dáva do nášho projektu srdce, a preto čas, ktorý mu venujeme, veľakrát ani nevnímame, no často si vravíme, keby mal tak deň viac hodín.“

Poriadnym orieškom bol aj výber materiálov. Dôraz kládli na jedinečný vzhľad, ktorý zaujme zákazníka, kritériom bola aj jeho odolnosť voči poškodeniu a možnosť čistenia.

Taška MECH je tak ušitá zo zamatovej látky prémiovej kvality v matnom prevedení. Vďaka tomuto materiálu má vynikajúce technické vlastnosti ako obmedzenie absorpcie tekutín a zvýšenú odolnosť voči poškodeniu. Taška sa môže aj čistiť a to čistou vodou a vlhčenou špongiou.

„Keďže sme začínajúci projekt, tak momentálne šijeme naše tašky na zákazku a snažíme sa stihnúť ušiť potrebný počet tašiek na čas, čo sa nám zatiaľ darí.“

Nie je žiadnym tajomstvom, že svoje MECH-y si nechal na mieru vyrobiť aj Startitup.

„Spoluprácu so Startitup si veľmi vážime a to, že ste nás s objednávkou MECH-ov oslovili na začiatku rozbehnutia nášho projektu práve vy, sme brali ako veľké znamenie, že to robíme naozaj dobre a že náš projekt má zmysel.“

IMG_4797
zdroj: MECH

„Veľakrát ani neviete, aké impulzy z okolia vás dokážu nakopnúť a nás do ďalšej tvorby a zlepšovania projektu MECH nakopol práve impulz spolupráce so Startitup,“ dodávajú.

Najnovšie videá

Trendové videá