Mladí slovenskí eko podnikatelia môžu jasať. dm im výrazne pomáha nakopnúť ich tržby

  • dm drogerie markt dosiahla za rok 2018 na Slovensku tržby 188 miliónov eur a patrí k najväčším spoločnostiam strednej a východnej Európy
  • Teraz svoje silné zastúpenie na slovenskom trhu využíva na pomoc malým slovenským výrobcom eko kozmetiky a drogérie 
  • Na pultoch dm tak môžeš vidieť lokálne značky ako 2sis cosmetics, Pán Bach, Ecohearth a ďalšie
domm (1)
Startitup
  • dm drogerie markt dosiahla za rok 2018 na Slovensku tržby 188 miliónov eur a patrí k najväčším spoločnostiam strednej a východnej Európy
  • Teraz svoje silné zastúpenie na slovenskom trhu využíva na pomoc malým slovenským výrobcom eko kozmetiky a drogérie 
  • Na pultoch dm tak môžeš vidieť lokálne značky ako 2sis cosmetics, Pán Bach, Ecohearth a ďalšie

Ekologické zmýšľanie sa v dnešnej dobe prejavuje takmer vo všetkých sférach života, a to aj vrátane kozmetického priemyslu. Prírodná kozmetika a drogéria bez chemických prísad preto v súčasnosti zažíva boom. 

Jednou zo sietí, ktorá sa rozhodla malým výrobcom prírodnej kozmetiky a drogérie podať pomocnú ruku, je dm drogerie markt, ktorá za rok 2018 dosiahla na Slovensku tržby vo výške 188 miliónov eur. 

Ako však prebieha spolupráca medzi lokálnymi výrobcami a gigantom dm drogerie markt, ktorý zamestnáva takmer 59 000 ľudí v 13-tich krajinách?

zdroj: Startitup

 Vo väčšej miere ju viac-menej spustila naša účasť na speed-dating mítingu organizovaného v rámci Slovak Retail Summitu v apríli 2017, keď sme sa skontaktovali s viacerými slovenskými výrobcami kozmetiky, po ktorej nasledovali aj priame oslovenia výrobcov kozmetiky, potravín a drogérie z našej strany,” vyjadril sa pre Startitup manažér nákupu dm drogerie markt Igor Černošík.

zdroj: Startitup

Ako hlavné kritérium pri výbere produktov si dm stanovila sídlo výroby na území Slovenskej republiky. V ich predajniach tak nájdeš aj obľúbené výrobky značiek ako: 2sis cosmetics, Ecohearth, Botanica Slavica či Dulcia. 

zdroj: Startitup

dm však nedávno spustila aj možnosť načapovať si drogériu, o ktorú majú dnes Slováci naozaj veľký záujem. 

Nesmierne nás teší záujem o túto službu, ktorý sme zo strany našich zákazníkov zaznamenali už v prvých mesiacoch od jej spustenia (apríl a máj 2019). Medzi top filiálky v nákupných centrách, v ktorých ľudia túto službu najviac využívajú, patria Centrál v Bratislave, City Park v Trnave a za nimi nasleduje Aupark v Bratislave. Veríme, že táto služba bude využívaná a tešiť sa obľube aj naďalej, tak ako je tomu v týchto prvých mesiacoch od jej spustenia, a že záujem o ňu bude neustále rásť,” hovorí I. Černošík.

zdroj: Startitup

dm sa tak ekologické smerovanie biznisu viac ako osvedčilo a budú v ňom pokračovať aj do budúcna. Tieto témy plánujeme v našej spoločnosti rozvíjať ako naše strategické smerovanie na nasledujúce obdobie. Témy eko drogérie, prírodnej kontrolovanej kozmetiky, bio potravín, trvalej udržateľnosti a zero waste sme zastrešili našou kampaňou ‚Konám uvedomelo!‘, ktorá prebieha už od februára tohto roka,” dodáva.

V moriach pláva až 51 biliónov mikroplastových častíc

Mnohí si to síce neuvedomujeme, no kozmetický priemysel zohráva v znečisťovaní životného prostredia a vodných tokov pomerne významnú úlohu. Denne sa umývame s rôznymi kozmetickými prípravkami, do ktorých výrobcovia dokonca vedome pridávajú celý rad mikroplastov. Niektoré z nich sú dokonca viditeľné aj voľným okom- napríklad v peelingoch či v zubnej paste.

Čističky vôd ich nedokážu odfiltrovať, následne sa tak dostávajú do vodných tokov. Drobné plastové častice si morské živočíchy často mýlia s potravou a prehĺtajú ich. V niektorých prípadoch sa to pre ne stáva osudným. A keďže morská fauna môže mikroplasty vstrebať a do svojich tiel, nakoniec sa dostávajú aj na naše taniere.

Mikroplasty boli nájdené v jedle i nápojoch vrátane piva, medu alebo vody z vodovodu. Bežný človek podľa najnovších dát príjme za týždeň asi päť gramov mikroplastov. To je toľko, koľko váži tvoja kreditná karta.

Podľa údajov OSN z roku 2017 v moriach pláva až 51 biliónov mikroplastových častíc, čo je 500-krát viac ako je v našej galaxii hviezd. Zámerné používanie mikroplastov v kozmetike tvoria pritom 2 percentá z hlavných zdrojov mikroplastov na celej planéte.

Je tak na každom z nás či aj v dome, kedy máme možnosť výberu siahneme po produktoch lokálnej výroby a podporíme miestnu ekonomiku, alebo budeme v len bezhlavo nakupovať  kozmetiku, ktorá nám vo finále skončí aj na tanieri.

Najnovšie videá

Trendové videá