Mladí slovenskí medici vytvorili aplikáciu virtuálnej pitevne
- Medici z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského inovujú štúdium lekárstva. Tomáš Brngál so svojím tímom vymysleli spôsob, ako zatraktívniť lekárstvo pomocou aplikácie Virtual Medicine. Stačí si len nasadiť špeciálne okuliare a vďaka aplikácii sa dostaneš do virtuálnej pitevne, kde si môžeš prezrieť časti ľudského tela v 3D podobe.
- Medici z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského inovujú štúdium lekárstva. Tomáš Brngál so svojím tímom vymysleli spôsob, ako zatraktívniť lekárstvo pomocou aplikácie Virtual Medicine. Stačí si len nasadiť špeciálne okuliare a vďaka aplikácii sa dostaneš do virtuálnej pitevne, kde si môžeš prezrieť časti ľudského tela v 3D podobe.
Študenti na startupovom projekte spolupracujú s fakultným akademickým ústavom, anatomickým ústavom a s prodekankou fakulty. Vďaka nim a tiež vďaka podpore spoločnosti Samsung Slovakia a víťazstve v grantovom programe Nadácie Tatra banky zriadia na fakulte virtuálnu anatomickú učebňu.
„Našou víziou je spraviť štúdium medicíny pochopiteľnejším a zaujímavejším, zefektívniť ho a zjednodušiť. Cieľom projektu je dokončiť a globálne predávať VR Anatomy – medicínsku vzdelávaciu aplikáciu pre študentov medicíny a doktorov, ktorá funguje na princípe virtuálnej reality,“ povedal autor projektu Tomáš Brngál. V krátkodobom horizonte chcú študenti vytvoriť vývojárske štúdio, ktorého cieľom bude ďalšie inovovanie medicínskeho vzdelávania.
Študentskému startupu Virtual Medicine sa nedávno podarilo uspieť v súťaži Slovak Student Startup Cup v kategórii Veda a medicínske technológie. Bodovali aj v ďalších súťažiach, napríklad obsadili prvé miesto v súťaži Quick pitch na konferencii Startup or Shutdown.
ilustračné foto: mobileworldcapital.com
Hlavné prednosti aplikácie:
- Interaktivita – Pomocou ovládačov môže užívateľ ľubovoľne manipulovať s 3D modelmi, napríklad otáčať, oddeľovať, zväčšovať, ako keby držal reálne časti tela v ruke.
- Vtiahnutie do deja – Moderné počítačom vytvorené prostredie dáva užívateľovi pocit, že sa nachádza v anatomickej pitevni, aj keď práve sedí doma. Zároveň sa tak zvyšuje sústredenosť študenta na učivo, pretože ho nevyrušujú externé okolité vnemy.
- Zážitkové učenie zvyšuje motiváciu a vedie k ľahšiemu zapamätaniu si učiva.
- Lepšia priestorová predstavivosť ako pri štúdiu z knižného atlasu alebo z mobilnej aplikácie.
- Zapájanie viacerých zmyslov pri učebnom procese (oči, gestika, sluch). Víziou tímu v dlhodobom horizonte je vyvíjať pokročilé medicínske aplikácie, ktoré budú lekárom pomáhať a zjednodušovať ich prácu.
„Oceňujem nápad a kreativitu našich študentov využívajúcich najmodernejšie technologické postupy a virtuálne modelované prostredie na efektívnejšie medicínske vzdelávanie, a čo najlepšiu pripravenosť pre prax,“ hodnotí aktivitu medikov rektor Univerzity Komenského Karol Mičieta.
zdroj článku: uniba.sk, zdroj titulnej fotky: uniba.sk
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska