Mladí stolári zachraňujú výrobu legendárnych „štokrlíkov“. Ľudia im na podporu posielajú tisíce eur

  • Dizajnéri stojaci za značkou Sosone dokazujú, že remeslu sa oplatí venovať
  • Po niekoľkých krízach v biznise prichádzajú s neopozeraným nápadom
Na snímke je člen tímu značky Sosone.
Sosone
  • Dizajnéri stojaci za značkou Sosone dokazujú, že remeslu sa oplatí venovať
  • Po niekoľkých krízach v biznise prichádzajú s neopozeraným nápadom

Skupina inovatívnych mladých ľudí sa rozhodla dokázať, že udržateľný dizajn je možné použiť ako nástroj na záchranu tradičného remesla. A preto vyvíjali, prototypovali, nachádzali nové aj staré hranice ich výtvarných i technických možností.

Teraz chcú ľuďom ukázať, že záleží na tom, čím sa doma obklopujete. Predstavujú kolekciu udržateľných mini stoličiek, dobre známych pod pojmom štokrlíky.

Sú odhodlaní ich dostať aj do moderných domácností, kde sa stanú súčasťou domovov, tak ako to bolo aj v minulosti. Má ísť o prvky, ktoré sa budú bez problémov dediť aj z jednej generácie na druhú generáciu.

„Vplyvom raketového nárastu cien materiálov i energií je tradičná zákazková výroba nábytku v kríze a nestačí cenovo konkurovať lacnému nábytku z reťazcov. Práve preto sa naša stolárska dielňa rozhodla vymyslieť kolekciu zo zvyškových materiálov,“ objasňuje tím Sosone.

Dokonca aj samotný tvar – dizajn je navrhnutý tak, aby eliminovali odpad a využili každý formát materiálu na maximum. Kolekcia štokrlíkov si kladie ambície búrať zaužívaný stereotyp, že lokálny dizajn je pre bežných ľudí stále finančne nedostupným artiklom. Cena jednej malej ručne vyrobenej stoličky začína na sume 110 eur.

„Pomoc pri zdôvodňovaní zdanlivo drahšej obstarávacej ceny hľadáme vo vysvetlení pojmu cost per use, a teda v cene za jedno použitie. Vynásobte denný počet použití nábytku jeho trvanlivosťou. Týmto potom vydeľte obstarávaciu cenu a máte čiastku za jedno použitie.“

Vysvetľujú, že lákavo lacný nábytok z veľkovýrob má síce nízku obstarávaciu cenu, dlhodobo však vychádza drahšie, pretože sa rýchlejšie opotrebuje. Pri lokálnom nábytku navyše človek podporuje miestnych výrobcov a produkt k zákazníkovi necestuje cez polovicu planéty.

k9
zdroj: Sosone

„Naša dielňa sotva prekonala dve covidové krízy, z tej aktuálnej, materiálovej, ju môžete zachrániť vy, konkrétne milovníci stolárskeho remesla a dizajnu.“

Prečo do toho ísť? Sosone je moderná značka nábytku, ktorá kombinuje nadčasový dizajn s najlepšími dizajnovými tradíciami mesta Zlín. Po viac ako 20 rokoch pôsobenia na trhu sa rozhodli začať novú etapu svojej činnosti.

k4
zdroj: Sosone

„Spojili sme dlhoročné skúsenosti s výrobou nábytku na mieru so znalosťami mladých dizajnérov. Teraz hrdo predstavujeme najnovšiu kolekciu unikátnych štokrlíkov, pripravenú v duchu zero-waste zo zvyškových materiálov.“

To, čo značku Sosone rozhodne odlišuje, je zameranie na hodnoty: kvalita založená na mnohoročných skúsenostiach, medziodborová spolupráca a nadčasová estetika.

k8
zdroj: Sosone

„Vďaka kombinácii tradičného remesla a modernej technológie siahneme po tom najlepšom z minulosti a smelo sa pozeráme do budúcnosti. Pričom máme na pamäti nielen univerzálnu krásu, ale aj ľudí a prírodu okolo seba.“

Udržateľná výroba, zodpovedný dizajn a pozornosť k detailu v každej fáze práce sú prvky, vďaka ktorým má byť nábytok nielen atraktívny na pohľad, užitočný pri používaní, ale aj prispôsobiteľný meniacej sa dobe a potrebám.

k7
zdroj: Sosone

V súčasnej online dobe sme všetci denne zahltení množstvom informácií aj podnetov zo všetkých strán. Mladí stolári preto tvrdia, že si o to viac budú vážiť každú formu podpory. Ako sami hovoria, nechcú vyrábať nábytok na pár použití, ale „nábytok na furt“.

Aktuálne sa zdá, že ľudia majú o moderné štokrlíky naozaj záujem. Svedčí o tom skutočnosť, že projekt značky za pár dní podporilo viac ako 140 ľudí, ktorí im prispeli celkovou sumou presahujúcou 14-tisíc eur. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Sosone, HitHit

Najnovšie videá

Trendové videá